Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فعال عرصه اقتصاد مقاومتی در یزد:

صنایع تبدیلی شریان حیاتی اقتصاد مقاومتی است


پرورش دهنده شتر مرغ در یزد گفت: جوانان وارد عرصه صنایع تبدیلی شوند زیرا اکنون صنایع تبدیلی در اقتصاد کشور ما یک حلقه مفقوده بین تولید و مصرف محسوب می شود.

به گزارش سرو ابرکوه، علی رضا فلاح تفتی» پرورش دهنده شتر مرغ، 36 ساله مدت یک سال است که وارد عرصه اقتصادی مقاومتی شده است و پرورش شتر مرغ را به عنوان حرفه دوم خود انتخاب کرده است.

وی تا یک سال قبل شغلش تنها، فروش لوازم خانگی بوده است اما علاقه به تولید و ایمان به اینکه ارتزاق و به اصطلاح نان درآوردن از راه کشاورزی و دامپروری و از همه مهمتر «تولید» حلال تر است تصمیم به پرورش شتر مرغ گرفته است و با آورده اولیه شش میلیون و وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی با خرید دو شتر مرغ کار خود را شروع می کند.

علی رضا فلاح در گفتگو با خبرنگار یزدندا گفت: خیلی به تولید علاقه دارم و اینکه مغازه داری یک حرفه تولیدی نبود در کنارش به پرورش شتر مرغ روی آوردم و دلیل مهم تر من برای ورود به این عرصه، فعالیت در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به اقتصاد کشور بود.

وی افزود: اکنون 20 شتر مرغ مولد دارم و 20 شتر مرغ پرواری که، پرواری ها را به تازگی فروخته ام.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در حال حاضر امر تولید اصلا صرفه اقتصادی ندارد، بنده در حد کم گوسفند، بلدرچین و مرغ نیز پرورش می دهم اما هم در پرورش شتر مرغ و هم در پرورش دیگر موارد فقط تنها چیزی که بوده و بنده خیلی متضرر نشده ام این بوده که دخل و خرجمان به اصطلاح یکی شده و هیچ سودی برای من نداشته است و از آنجایی که مغازه هم دارم با مشکلی از لحاظ مالی بر نخورده ام.

فلاح اذعان کرد: در پرورش شتر مرغ به دلیل قطع صادرات پوست این پرنده، سود دهی کم شده است و پوستی که تاکنون بین 120 تا 130 هزار تومان به فروش می رفته اکنون اگر مشتری پیدا کند فقط 20 هزار تومان بابتش پول می دهند، بیشتر سود شتر مرغ در پوستش است و گوشت و بقیه محصولاتش خیلی سود آوری ندارد.

وی افزود: ناگفته نماند که دلال ها نیز مشکلات زیادی برای پرورش دهندگان شتر مرغ و دیگر واحدهای تولیدی به وجود آورده اند.

این تولید کننده تفتی بابیان اینکه مشکل امروز اقتصاد ما صنایع تبدیلی است گفت: پیشنهاد من به جوانان این است که در زمینه های کارشناسی و امور مشاوره ای در تولید تحصیل کنند و همچنین وارد عرصه صنایع تبدیلی شوند زیرا اکنون این صنعت در اقتصاد کشور ما یک حلقه مفقوده بین تولید و مصرف محسوب می شود.

فلاح تصریح کرد: برای مثال از چرم شتر مرغ برای تولید کیف و بقیه محصولات استفاده می شود اما تنها کارخانه تبدیل این محصول در کشور وجود ندارد و برای همین چرم شتر مرغ چون امکان صادراتش نیست به راحتی در کشورما از بین می رود.

وی ادامه داد: جوانان باید بازار فروش این محصول را پیدا کنند و اگر محصولتت چرم شتر مرغ در کشور خودمان مصرف نداردمی توانند به راحتی به کشورهای همسایه و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر کنند.

این فعال عرصه اقتصاد مقاومتی اذعان کرد: متاسفانه اقتصاد کشور و متولی ندارد و حدود دو سال نیز است که کاملا به حال خود رها شده است.

فلاح گفت: اگر مردم باید کالای داخلی مصرف کنند مسئولین نیز وظیفه دارند اقتصاد را مدیریت کنند، در حال حاضر اگر مشکلی برای یک تولید کننده پیش آید باید به فرمانداری مراجعه کند و در انجا نیز به دلیل مشغله کار اصلا بهایی به افراد نمی دهند.

وی اظهار کرد: به دلیل نبود متولی در اقتصاد، افرادی به اسم تولید وام می‌گیرند درراه‌های دیگر خرج می‌کنند و همین موجب بروز مشکلات اقتصادی زیادی در کشور به خصوص در بخش صنایع کوچک شده است.

انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد