Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد:

طرح پیمایش فعالیت واحدهای تولیدی ابرکوه، به صورت کامل انجام شده است


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد گفت: طرح پیمایش در شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، بافق، خاتم، اشکذر، اردکان و تفت برای سنجش میزان فعالیت واحدهای تولیدی به صورت کامل انجام شده است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل ا فارس، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجات یزد،  در نشست ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان یزد در حضور وزیر دادگستری اظهار کرد: از جمله اهدافی که در تشکیل ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی دیده شده، حمایت از توسعه صادرات غیر‌نفتی است که برای تحقق آن باید زیرساخت‌های لازم تامین شود.

وی با بیان اینکه تحقق این هدف نیاز به برنامه دارد تا با اجرای آن به تحقق 100 درصدی در توسعه صادرات دست‌ یابیم، ادامه داد: یکی از چشم‌اندازهایی که در تحقق توسعه صادرات غیر‌نفتی در دستور کار ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان قرار گرفته، افزایش صادرات یزد به 120 میلیون دلار در سال جاری در مقایسه با سال گذشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با تاکید بر اینکه این رشد جز با برنامه‌ریزی و پیگیری محقق نخواهد شد، اضافه کرد: اقدامات موثری در این زمینه در سال جاری انجام شده تا آنچه که مورد هدف ستاد بوده، تحقق یابد که از جمله برپایی نمایشگاه‌های تخصصی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تاکنون 9 نمایشگاه تخصصی با هدف توسعه صادرات غیرنفتی برپا شده عنوان کرد: همچنین بسته حمایتی در این زمینه در نظر گرفته شده که پیگیر اجرای این بسته با نظر صادرکنندگان و تولیدکنندگان هستیم.

علمدار یزدی از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه را برگزاری میزهای کالایی و کشوری برشمرد و اظهار داشت: توسعه صادرات غیر نفتی از مهمترین الزامات رسیدن به توسعه پایدار است که در این زمینه نیز سه نشست با حضور اعضای کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی در استان برگزار شده است.

وی با اشاره به آسیب‌های متعددی که در سال‌های گذشته و ناشی از اقدامات و تصمیمات نادرست به صنعت و تولید استان رسیده، افزود: تعیین وضعیت 500 واحد صنعتی استان یزد یکی دیگر از ماموریت‌هایی است که باید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و در راستای توسعه صادرات غیرنفتی در استان یزد به صورت کامل انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد عنوان کرد: طرح پیمایش وضعیت واحدهای صنعتی و تولید استان نیز در تمامی شهرستان‌های استان انجام شده و همچنان نیز این پیمایش ادامه داد.

وی بیان داشت: طرح پیمایش در شهرستان‌های ابرکوه، بهاباد، بافق، خاتم، اشکذر، اردکان و تفت برای سنجش میزان فعالیت واحدهای تولیدی به صورت کامل انجام شده اما لازم است تا با تداوم طرح اطلاعات جانعی به دست‌ آوریم و با کدشناسایی نسبت به عملکرد آن‌ها مطلع باشیم.

علمدار یزدی تصریح کرد: اختصاص کدشناسایی به واحدهای صنعتی می‌تواند بررسی وضعیت عملکرد واحدها در سطح استان را برای تمامی دستگاه‌ها آسان کند و سرعت کار را بالا ببرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد