Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرهیخته ابرکوهی در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری:

عدم حمایت از صنعت گردشگری، برابر با سهم ناچیز ایران در درآمدهای ارزی


کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در بازدید از نمایشگاه بین المللی گردشگری گفت: در صورت حمایت نشدن صنعت گردشگری سهم ایران از درآمدهای ارزی و جذب گردشگر، ناچیز خواهد بود.

به گزارش سرو ابرکوه، علی جعفری یکی از فرهیختگان ابرکوهی ضمن بازدید از غرفه پردیس ابرکوه، در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه اقدامی در خور توجه و رویدادی به یادمانی در حوزه میراث فرهنگی و تاریخی است و آنچه در آن به چشم می خورد، گنجینه ای از میراث فرهنگی و تاریخی می باشد که در جای جای ایران پراکنده شده است.

جعفری ادامه داد:غرفه پردیس ابرکوه اوج هنر معماری و تاریخ مردم دارالسعاده را به رخ جهانیان می کشاند و خود نقطه عطفی در توسعه صنعت گردشگری ابرکوه بشمار می رود.

وی تصریح کرد: تکلیف بزرگی بر دوش مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری نهاده شده است که از اینگونه اقدامات حمایت کرده و زمینه مشارکت هر چه بیشتر بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های گردشگری را فراهم نمایند؛ چرا که تجربه نشان می دهد اقدامات دولت ها بدون مشارکت بخش خصوصی نتیجه قابل قبولی ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل افزود: مجموعه این اقدامات در سطح کشور موجب رشد صنعت گردشگری ایران، متناسب با استانداردهای جهانی می شود. در غیر اینصورت سهم کشورمان از جذب گردشگر، ایجاد اشتغال و درآمد های ارزی ناچیز خواهد بود و در برهه ای که بخشی از اقتصاد جهان به صنعت گردشگری وابسته است، ظرفیت های گردشگری ایران مورد غفلت قرار خواهد گرفت.

جعفری ضمن تقدیر از شرکت گردشگران آفاق روشن ابرکوه بابت ایجاد غرفه نامبرده در نمایشگاه بین المللی تشکر کرد و گفت: امید است اینگونه اقدامات با حمایت مسئولان و مردم تداوم یابد.

گفتنی است جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه با محمد رضا پوینده، مدیر عامل صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، دیدار کرد و با تشریح پتانسیل های گردشگری و فرهنگی شهرستان ابرکوه، خواستار حمایت جدی از صنعت گردشگری این شهرستان شد.

انتهای پیام/م.ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد