Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

عصر امام صادق(ع)، عصر جنبش علمی و فرهنگی / ازدواج گریزی جوانان عامل آسیب به اعتقادات


امام جمعه ابرکوه در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) با پرورش شاگردانی مُبرّز و تشکیل حوزه علمیه، عصر خود را مبدل به عصر جنبش علمی و فرهنگی کرد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در مراسم سالروز شهادت امام صادق علیه السلام در مصلی شهدای محراب اظهار داشت: امام صادق(ع) در عمر شریف 65 ساله خود، 34 سال امامت کرد و در این مدت بهره برداری مناسبی از فرصت به دست آمده زمانی داشت، فرصتی که با توجه به جنگ باطل با باطل یعنی بنی امیه با بنی عباس ایجاد شد.

وی ضمن اشاره به فعالیت های فرهنگی ششمین امام شیعیان تصریح کرد: امام صادق(ع) با پرورش شاگردانی مُبرّز و تشکیل حوزه علمیه، عصر خود را مبدل به عصر جنبش علمی و فرهنگی کرد و با ایجاد شور و شوق –شاگردانی را در زمینه های فقه – اصول –کلام –نجوم –طب و ریاضیات پروراند.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد:  نهضت علمی امام، تحول بخش عمیق فرهنگ دینی در جهان اسلام شد و زیر ساخت رشد و بالندگی فرهنگی جامعه و استقلال همه جانبه جهان اسلام را برای همیشه فراهم کرده و امام صادق(ع) موفق شد مدیریت نظام فرهنگی جهان اسلام را تا قیامت به عهده گیرد.


امام جمعه ابرکوه خلاصه درس مکتب امام صادق(ع) را القاء فکر صحیح به جامعه بیان داشت و تصریح کرد: خلاصه درس مکتب امام صادق(ع) این است که عنصر فرهنگ، عنصر سعادت بخش جامعه است زیرا فرهنگ دینی، فکر صحیح را به جامعه القاء می کند و فکر هم مبداء فعل و تصمیم است. در مقابل انحطاط فرهنگی است که رمز سقوط جوامع بشری از هویت اصیل خودشان است و در این راستا حوزه و دانشگاه در ساختار فرهنگی و تولید علم و رشد جامعه نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگر از سخنان خود، تاکید اسلام بر ازدواج در سنین تکلیف را باعث سلامت فکری و فرهنگی جامعه بیان کرد و گفت: تاخیر در ازدواج آثار مخربی دارد که از جمله آن ترویج فساد در جامعه است و نتیجه ترویج فساد واگرائی از دین و آسیب دیدن جامعه و نظام اسلامی است.

وی بالارفتن سن ازدواج را ناشی از مسائل اقتصادی، خانواده و دانشگاه دانست و تاکید کرد: تورم و مشکل اقتصادی بهانه ای برای جوانان در نداشتن شغل و مسکن و در نتیجه پاسخگو نبودن به هزینه زندگی است، خانواده هم به جای تشویق جوان به کسب و کار، او را به تحصیل وا می دارند و دانشگاه هم ضلع سوم این تیغ است یعنی مدرک گرائی، رشته توفیق و سعادت را از خیلی ها بریده است.

حسینی افزود: برای جوانان تعارض انگیزه دینی با ازدواج گریزی، ایجاد لاقیدی و در نتیجه آسیب به اعتقادات جوانان را سبب می شود.

وی در پایان با توصیه به جوانان گفت: شما جوانان باید بیش از خانواده، دلسوز خود، سلامت دین و فردایتان باشید.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد