Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره امور مشارکت ها و شبکه های مردمی کمیته امداد:

قریب به دو هزار و 400 نفر در سطح استان با مراکز نیکوکاری محله همکاری می کنند


رئیس اداره امور مشارکت ها و شبکه های مردمی کمیته امداد گفت: هم اکنون در سطح استان یزد نزدیک به دو هزار و 400 نفر نیکوکار و عضو افتخاری با مراکز نیکوکاری محله همکاری دارند و در راستای رفع نیاز مددجویان فعالیت می کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، محمدرضا فلاح رئیس اداره امور مشارکت ها و شبکه های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان یزد در حاشیه دیدار با مسئولین مرکز نیکوکاری محله مصلا و تعدادی از نیکوکاران این مرکز اظهار داشت: مراکز نیکوکاری محله با  ابلاغ دستورالعمل شبکه ارتباطی حمایت مردمی از سوی سرپرستی کمیته امداد کشور، از تاریخ اسفند ماه سال 91 در سراسر کشور اجرا شد.
فلاح افزود: اولین دوره افتتاح مراکز نیکوکاری استان یزد همزمان با سراسر کشور در 15 ماه رمضان سال 92 مصادف با میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)، با هدف واگذاری امور به مردم، شناسایی نیازمندان واقعی، تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد، احیاء فرهنگ انفاق و نوع دوستی میان آحاد جامعه برگزار شد.
رئیس اداره امور مشارکت ها و شبکه های مردمی کمیته امداد ضمن اشاره به فعالیت های گسترده این مراکز نیکوکاری ابراز داشت: تا کنون 28 مرکز نیکوکاری به صورت فعال در مساجد سطح استان یزد، با مشارکت 1270 نیکوکار توانمند و 1104 عضو افتخاری مشغول به خدمت رسانی به قشر محروم و نیازمند جامعه می باشند.
وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری محله با توجه به اینکه هنوز نوپا و جدید است، اما با حضور هیئت امناء مساجد، معتمدین محل، ائمه جماعات توانسته است نقش بسزایی در مردمی شدن حمایت های اجتماعی و پیوند نیازهای مردمی ایفا کند و گامی مهم در جهت ساماندهی مدیریت کمک های مردمی بردارد.
فلاح اذعان داشت: هر مرکز در سطح استان دارای 6 نفر عضو به عنوان هیئت عامل می باشد که تعداد این اعضا در مجموع 168 نفر می باشد ضمن اینکه صدها نیروی انسانی دیگر در کنار آنان به عنوان عضو افتخاری مشغول به فعالیت می باشند.
وی یکی از خدمات بارز این مراکز را جلوگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: مرکز نیکوکاری مصلا شهرستان ابرکوه با توجه به حضور فعال امام جمعه شهرستان حجت الاسلام حسینی و هیئت عامل دلسوز و متعهد که ید طولایی در زمینه حمایت از محرومین دارند و همچنین اعضای افتخاری همچون پزشکان عمومی و متخصص، مشاور، روانشناس، حقوقدان، کارگر، خبرنگار، و ... توانسته است در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیسار موثر واقع شود و به عنوان یکی از مراکز فعال و پویا که آینده بسیار درخشانی دارد در سطح استان معرفی شود.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد