Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در بخشی از گزارش فارس آمده است

مردم مهردشت در گرمای تابستان با مشکل افت فشار آب مواجهند


جلیلیان در بخشی از گزارش خود در فارس نوشت: مردم در شهرهای استان یزد، با مشکلات جدی آب در گرمای تابستان مواجهند، که یکی از آنها شهر مهردشت ابرکوه می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، مهدی جلیلیان گزارشگر فارس از یزد، در خبری با عنوان «یزد همچنان گرم و سوزان/ عطش از در و دیوار شهر می‌بارد» نوشت: دمای هوا در یزد در خرماپزان تابستان شدت گرفته و گرچه طی دو روز گذشته مردم یزد شاهد کاهش دما بوده‌اند، اما گرما همچنان طاقت‌فرسا و خورشید همچنان سوزان به شهر خورشید می‌تابد.


پس از اینکه مردم یزد ماه رمضان را در گرمایی شدید سپری کردند، حال تعطیلات تابستانی را نیز در تابش شدید نور خورشید می‌گذرانند.
گرچه نام یزد با گرما عجین شده و گرمای هوا در یزد تازگی ندارد اما قدیمی‌های یزد می‌گویند: این میزان گرما در طول 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.


درختان نیز دیگر تاب و تحمل گرما و تابش سوزان خورشید را ندارند و دچار خزان زودرس شده‌اند، به نحوی که برگ بسیاری از درختان در اثر گرما به زردی گراییده و از طراوت و شادابی آن خبری نیست.


روستاها حتی در مناطق کوهستانی و ییلاقی که معمولاً آب و هوایی متفاوت با مرکز استان دارند، نیز با گرما از یک‌سو و بی‌آبی از سویی دیگر دست و پنجه نرم می‌کنند.


مردم در شهرهای استان نیز با مشکلات جدی آب در گرمای تابستان مواجهند
علاوه بر روستاها، برخی شهرها و حتی مراکز شهرستان‌های استان یزد، با مشکلات جدی مواجه هستند و علاوه بر گرمای سوزان که گاه تا 50 درجه سانتیگراد نیز می‌رسد، باید نبود آب را نیز تحمل کنند.


به عنوان نمونه مهردشت یکی از شهرهای ابرکوه که بزرگترین بخش استان یزد نیز به شمار می‌رود، با مشکل تأمین آب مواجه اند، به نحوی که مردم این بخش در مقابل بخشداری تجمع کرده‌اند.


مردم مهردشت به دلیل قطعی و افت شدید فشار آب، در مقابل بخشداری بهمن تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسؤولان به این موضوع شدند.


شهر مهردشت که بالغ بر 8 هزار نفر جمعیت دارد، تقریباً طی سال‌های گذشته در تابستان با کمبود آب مواجه بوده و مردم آن به این موضوع معترض بوده‌اند.


جای خالی بادگیرها و سایه نارنجستان‌ها در خانه‌های یزد
این مشکل در دیگر شهرستان‌های استان یزد نیز وجود دارد و گرچه تلاش مسئولان برای جلوگیری از قطع آب یا افت فشار آب است اما گرمای هوا، مصرف بیشتر مردم در تابستان به دلیل استفاده از کولرهای آبی، تبخیر بالای آب و ... مشکلات این چنینی را برای مردم به ارمغان آورده است.


در چنین گرمای طاقت‌فرسا و در چنین بحران آبی، یزدی‌ها جای خالی بادگیرها و اتاق‌های تابستانه و زمستانه، حوض‌های عریض فیروزه‌ای و سایه درختان انگور و گل‌های پیچک و نارنجستان‌های سرسبز حیاط خانه‌های قدیمی را به خوبی احساس می‌کنند.


انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد