Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

حسینی در گفتگو با سرو ابرکوه:

نامه امام خامنه ای به جوانان اروپا، دیپلماسی گفتمانی انقلاب است/نامه رهبری زیباترین عمل فرهنگی در سال فرهنگی


امام جمعه ابرکوه گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا زیبا ترین کار فرهنگی بود تا جوانان به این نتیجه برسند که تطابق اندیشه ها با فطرت انسانی حاصل می شود ، اما دیپلماسی غربی ، القاء معنا برای اقناع فکر مخاطب در راستای منافع اقتصادی و تثبیت قدرتشان است.

نامه امام خامنه ای به جوانان اروپا دیپلماسی گفتمانی انقلاب بود
حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه ابرکوه در خصوص پیام رهبر انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا در شرایط فعلی جهان؛ در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه اظهار داشت: در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا دیپلماسی گفتمانی انقلاب بود.


حجت الاسلام حسینی افزود: این دیپلماسی گفتمانی فراتر از دیپلماسی عمومی یا سیاسی بود. دیپلماسی گفتمانی انقلاب اسلامی برای جوانانی که در فرهنگ دانش و ارزش به بن بست رسیده اند و عطش درک حقایق را دارند ، کاری بس ارزنده بود تا آنان بفهمند که با ابزار رسانه نمی شود اختیار اندیشیدن و درک کردن را از مخاطبان سلب کرد.


نامه مقام معظم رهبری زیباترین کار فرهنگی در سال فرهنگی بود
حسینی خاطر نشان کرد: در سالی که به نام فرهنگ نامگذاری شده، این نامه زیبا ترین کار فرهنگی در جهت پاسخگوئی به جوانان غربی بود تا به این نتیجه برسند که تطابق اندیشه ها با فطرت انسانی حاصل می شود ، اما دیپلماسی غربی ، القاء معنا برای اقناع فکر مخاطب در راستای منافع اقتصادی و تثبیت قدرتشان است.


وی عنوان کرد: لذا وقتی جوان آمریکائی نامه را می خواند می فهمد که در این گفتمان هیچگونه منافع شخصی و مادی و کشوری لحاظ نشده بلکه مصالح انسانیت و بشریت در راستای آزاد اندیشی و حق طلبی و محصور نشدن در حصار تبلیغات کاذب و شیطانی لحاظ شده است این گفتمان منطقی گفتمانی است که مبنای انقلاب اسلامی را در تقابل با سلطه جوئی و یا سلطه پذیری و یا سلطه پروری تبیین می کند.


روشن گری امام خامنه ای برای جوانان اروپا و آمریکا کلید واژه نامه است
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: روشن گری امام خامنه ای(حفظله) برای جوانان اروپا و آمریکای شمالی ، کلید واژه نامه است تا بدانند دولتمردان غربی بخشی از مشکلات جهان هستند.


حسینی گفت: رهبری معظم انقلاب به عنوان ولی امر مسلمین جهان از آن جهت جوانان غیرمسلمان و غربی آمریکائی را مخاطب خود قرار دادند که چون جوانان موقعیت و شرایط بهتری در حق جوئی، حق پذیری و درک واقعیات دارند و در حوزه رسیدن به حقیقت ، دغدغه دارند.


وی ادامه داد: زیرا این جوانان اولا پس از فرو پاشی شوروی سابق و ثانیا پس از حادثه 11 سپتامبر رشد کرده و بزرگ شده اند و دقیقا در این زمان هم بود که شتاب آمریکا و غرب در اسلام ستیزی زیاد شد و لذا محتمل بود که در آینده که اینان مسئولیت های کلیدی را عهده دار خواهند شد؛ دانسته یا نادانسته موضع بدی را علیه اسلام و مسلمین اتخاذ کنند و لذا تنویر افکار این جوانان از اهداف ولی امر مسلمین بود.


پیام رهبری در نامه راهکار حل مشکلات حوزه اقتصادی غرب
امام جمعه ابراز کرد: نتیجه سیاست های دین ستیزانه غرب و آمریکا این شده که حتی در حوزه زندگی غرب بنیان ارزش های اخلاقی از هم بپاشد و وضعیت اسفبار متلاشی شدن خانواده ها را به وجود آورد و در حوزه اقتصادی هم شدیداٌ به مشکل برخورده اند.


حسینی تاکید کرد: لذا اگر جوانان به مفاهیم پیام توجه کنند و توصیه های آن را به کار گیرند شاهد خواهیم بود که در آینده ، غرب از مسیر غلطی که می رود و افول و سقوط حتمی در انتظارشان است، نجات خواهند یافت زیرا تفکر دینی آنها را با عدم تبعیض پرهیز از ظلم و ستم و خلاصه عدالت طلبی و نبود اختلافات طبقاتی آشنا کند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد