Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

طی نامه‌های جداگانه انجام شد

نامه رئیس و اعضاء شورای ابرکوه به رئیس مجلس جهت حمایت از مصوبه کوچک‌سازی حوزه انتخابیه+ تصویر نامه


رئیس شورای ابرکوه و نماینده سابق شورای عالی استان‌ها در استان یزد، با ارسال نامه به رئیس مجلس، خواستار حمایت از مصوبه کوچک‌سازی بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور شدند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ علیرضا زارع زاده رئیس شورای شهر ابرکوه و رضا ربانی نماینده سابق شورای عالی استان‌ها در استان یزد، طی نامه‌هایی جداگانه به رئیس مجلس شورای اسلامی، به نمایندگی از مردم خواستار کوچک‌سازی بزرگ‌ترین حوزه انتخابیه کشور شدند.

متن نامه رئیس شورا بدین شرح است:
احتراماً همان‌طوری که مستحضر هستید شهرستان‌های ابرکوه و خاتم از مناطق محروم استان یزد بوده که سال‌های متمادی مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرارگرفته و خوشبختانه برای اولین بار با تصویب کمیسیون شوراها و تلاش نماینده دلسوز و پرتلاش جناب آقای صباغیان، نور امید در جهت تخصیص یک نماینده مجلس به شهرستان‌های ابرکوه و خاتم دمیده است.

ولی متأسفانه کارشناسی و عادلانه و امیدبخش، برخی از کسانی را که صرفاً نگاه محلی و مهم‌تری را دارند خوش نیامده و در جهت جابجایی این حق مسلم، سعی در تشویش اذهان مسئولین و تحریک مردم دیگر شهرستان‌ها نموده، تا همیشه با ادامه این نابرابری اجتماعی، پایگاه اجتماعی و سیاسی خود را در استان تثبیت نمایند.

لذا ما اعضای شورای اسلامی شهر ابرکوه به نمایندگی از آحاد مردم همیشه در صحنه و انقلابی و شهیدپرور شهر، حمایت خود را از مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و شخص نماینده این شهرستان در مجلس اعلان نموده و با هرگونه تغییر در این طرح که منجر به ادامه نابرابری و وضع موجود یا مشابه آن است، قویاً مخالف و مقابله خواهیم کرد.

از شما مقام عالی استدعا داریم که به خواست به‌حق مردم شهرستان‌های محروم ابرکوه و خاتم توجه خاص نموده و از طرفی مصوبه کارشناسی و عادلانه را حمایت نماید.

متن نامه نماینده سابق شوراهای عالی استان‌ها در استان یزد:
با سلام و احترام به استحضار می‌رساند، یکی از بزرگ‌ترین حوزه‌های انتخابیه کشور ازنظر وسعت حوزه شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در استان یزد، که با وسعتی به طول 600 کیلومتر از جنوب غرب استان تا جنوب شرق استان دارای یک نماینده است و کار را برای یک وکیل سخت و طاقت‌فرسا نموده و عملاً نمی‌تواند خدمات مطلوب ارائه شود.

در همین استان یک شهرستان با کمتر از 100 هزار نفر یک نماینده دارد و این دور از عدالت و انصاف اسلامی است.

لذا اکنون‌که برابر قانون مقررشده تا با افزایش نمایندگان تغییراتی در سطح استان یزد انجام شود، استدعا داریم این حوزه وسیع به دو قسمت تقسیم شود و شهرستان‌های ابرکوه و خاتم به همراه بخش‌های تابعه و با وسعت بیش از 13 هزار کیلومترمربع به مرکزیت ابرکوه (به دلیل جمعیت شهری و شهرستانی) دارای یک نماینده شود.

مستندات این درخواست موارد زیر است:
*شهرستان‌های ابرکوه و خاتم در منتهی الیه جنوب و جنوب غرب استان در جوار و همسایگی هم است.
* هر دو شهرستان جز قطب‌های کشاورزی استان هستند و در بیشتر تولیدات مقام اول رادارند.
* با اتمام راه ابرکوه- مروست و هرات، دسترسی بین دو شهرستان روان و نزدیک خواهد شد.
* ازلحاظ فرهنگی و آداب‌ورسوم این دو شهرستان سنخیت بیشتری باهم دارند.
* تنها نقاط عشایری استان در این دو شهرستان واقع‌شده است.
* هر دو شهرستان دارای موقعیت دامداری و دام‌پروری همسانی می‌باشند.
* هر دو شهرستان در مسیر اصفهان، سیرجان و بندرعباس واقع ‌شده‌اند.
* هر دو شهرستان در مسیر دور از مرکز استان می‌باشند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد