Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در جمع دانشجویان پیراپزشکی:

ننگ است رقّاصان عقده ای وجاهت دانشجو را مخدوش کنند


امام جمعه ابرکوه گفت: دانشجو باید سرسختانه با ولنگاری فرهنگی و اباحی گری مبارزه کند، زیرا ننگ است تعدادی رقّاص عقده ای به مناسبت روز دانشجو، وجاهت دانشجو را مخدوش کنند.

به گزارش سرو ابرکوه، شب گذشته حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در همایش دانشجویی دانشکده پیراپزشکی شهرستان، با اشاره به اینکه علم و ایمان زیور دانشجویان است، که سرمایه های علمی کشور هستند اظهار کرد: پیام شانزده آذر این است که دانشجوی مسلمان و انقلابی؛ حافظ پیام شهدای دانشجو است و این روز را روز «مرگ بر آمریکا» می داند.

ننگ است دانشجو شهید بهشتی را نشناسد
حجت الاسلام حسینی افزود: دانشجو باید سرسختانه با فرهنگ اباحی گری و ولنگاری فرهنگی مبارزه کند. برای جامعه دانشجویی ننگ است که تعدادی رقّاص عقده ای به مناسبت روز دانشجو، وجاهت دانشجو را مخدوش کنند و یا شخصیت هایی همچون شهید بهشتی را نشناسند.

حسینی گفت: مشاركت سياسى دانشجويان با توجه به جايگاه و كاركردهاى این قشر در سطح نظام سياسى و جامعه، توجه به آموزه‏هاى اسلامى و مقررات قانونى، لازم و ضروری است، که حد لازم آن به ‏معناى حساسيت در برابر سرنوشت خود و جامعه، داشتن بينش سياسى پيرامون مسائل داخلى و خارجى، تلاش فكرى و عملى براى پيشرفت كشور از فرايندهاى مختلف علمى، پژوهشى، سياسى، فرهنگى و... است.

دانشجو باید سیاستمدار باشد نه سیاست زده/ استقلال ویژگی اصلی جنبش دانشجویی
وی بیان کرد: ازاين‏رو «افراط‏كارى يا بى‏تفاوتى سياسى» مغاير حقوق، وظايف و جايگاه دانشجو بوده و كاملاً با آموزه‏هاى اسلامى، اصول نظام، منافع و امنيت ملی، استقلال و... در تضاد است.‏ لذا دانشجو که مسئولیتی خطیر دارد، باید سیاستمدار، ولایی و دشمن شناس باشد و از سیاست زدگی و ابزار دست احزاب شدن، بپرهیزد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه، با تأکید بر این نکته که ویژگی اصلی جنبش دانشجویی، استقلال است، تصریح کرد: يكى دیگر از وجوه استقلال، عدم نيازمندى كشور به بيگانگان است؛ كه منجر به جلوگيرى از باج‏خواهى و همت و تلاش‏ بى‏وقفه دانشجويان در عرصه علم و دانش می شود.

حسینی اذعان کرد: دانشجوی امروز بايد بدون متأثر شدن از بوق‏هاى تبليغاتى بيگانگان و فضاى ژورناليستى، به تحليل عميق موانع پيشرفت و تحقق عدالت، در راستاى كشف علت‏هاى حقيقى آن بپردازد و در پى آن برای رفع چالش‏ها و موانع پيش رو کمک کند.

راه دانشجویی که بین بدخواهان شناور می شود به ترکستان می رسد
وی عنوان کرد: افرادی که با بهانه کردن شعارهايى چون آزادی دانشجو و فضاى باز سياسى بدون اعتقاد قلبى به آن، صرفاً جهت ايجاد بسيج اجتماعى طرفداران و اغراض سياسى خود و برخی دیگر با درك غلط از شرايط حاكم بر محيط دانشجويى، در راستاى ايجاد محدوديت خودساخته عليه اين جنبش از بدخواهان استقلال دانشجويى هستند و مع‏الاسف اين تصميمات را به نظام منتسب مى‏ کنند.

امام جمعه ابرکوه ادامه داد: راه دانشجویی که بین دو دسته مذکور شناور می شود، به تركستان می رسد و علاوه براینکه بارى از مشكلات كشور بر نمی دارد، در آينده قربانى تيغ تيز تاريخ خواهد شد.

استکبار ستیزی ویژگی فراموش نشدنی دانشجو است
حسینی با بیان این مهم که استكبارستيزى یکی از ويژگى فراموش نشدنى جنبش دانشجويى است، گفت: تاريخ از زمان شهادت سه دانشجو بزرگ‏نيا، شريعت رضوى و قندچى، تاكنون نشان مى‏دهد كه سياست‏هاى استكبارى نه تنها تغيير نكرده است، بلكه روزبه‏روز بر ميزان آن در قبال كشور مستقل ايران افزايش يافته و طبيعى است كه اعتماد به استکبار چيزى جز پشيمانى به همراه نخواهد داشت.

وی، عقلانيت، نشاط، داشتن قدرت تحلیل سياسى و رحیه جهادی، مطالبه‏گرى، نقد منصفانه و كارشناسانه، عدالت‏خواهى، فسادستيزى، آرمان گرایی، نگاه کلان به اهداف عالی انقلاب اسلامی، ايجاد روحيه اميد و مبارزه با يأس را از شاخصه های توفیق دانشجوی انقلابی معرفی کرد.

دانشجو وسیله پویایی مسئولان و پیشرفت عادلانه است
امام جمعه در پایان گفت: اینها مولفه‏هايى است كه پرچمداران جنبش دانشجويى بايد به دوش بكشند تا پس از تبديل شدن به گفتمان غالب، نصب‏العين عموم دانشجويان قرار بگیرد و به تبع هدايت و پويايى مسولان و پيشرفت عادلانه كشور را به همراه داشته باشد.

تصاویر جشن دانشجویی در دانشکده پیراپزشکی ابرکوه را در اینجا ببینید.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد