Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

ارمغان تعاونی نمونه مسکن مهر استان یزد!

هزینه تراشی،طراحی نامتناسب و اختلاف نظر معضلات پیش روی مسکن مهر ابرکوه


شرکت تعاونی مسکن مهر کارمندان ابرکوه، شرکتی است که در سال 91 و 92 عنوان شرکت تعاونی نمونه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش سروابرکوه، شرکت تعاونی مسکن مهر کارمندان ابرکوه با وجود کسب عنوان شرکت تعاونی نمونه استان در طی سال های 91 و 92 در حال حاضر، از یک سو با اعتراضات اعضا و شکایات آنها نسبت به انجام اقدامات غیرضروری که در بردارنده هزینه های سنگین است مواجه شده و از سوی دیگر هیئت مدیره و پیمانکار هم اختلافاتی با هم دارند که ساکنین هم ناخواسته درگیر این جریانات شده اند.

ساکنین مسکن مهر کارمندان در راستای همین اعتراضات بیان داشتند که: کاشتن نهال در بلوار و ایجاد فضای سبز، موزایک کردن پیاده رو ها، قرار دادن حفاظ آهنی در انتهای کوچه برای جلوگیری از عبور و مرور وسایل نقلیه و اخیرا هم نقاشی کردن دیوار از جمله همین اقدامات غیرضروری می باشد.

آنها چنین ادعا می کنند که: مدیر عامل شرکت تعاونی در یک نظرسنجی پیامکی، نظر اعضا را مبنی بر آسفالت کردن خیابان یا تهیه طرحی برای پنجره های ساختمان های تیپ جنوبی( درب ساختمان) که نسبت به خانه های سمت مقابل دید دارد، جویا شده است.

ساکنین اظهار دارند: مشکلی که در حال حاضر در مورد پنجره ها وجود دارد مربوط به طراحان نقشه ساختمان ها می باشد و به اعضا ارتباطی ندارد که برای رفع این مشکل سرمایه آنها استفاده شود. در ضمن اگر شرکت تعاونی بودجه و سرمایه ای دارد، متعلق به مردم است و باید در بین اعضا تقسیم شود.

اختلاف هیئت مدیره و پیمانکار هم از این قرار است که پیمانکار این شرکت تعاونی، نامه ای مبنی بر اینکه هیئت مدیره، ایشان را مبلغ زیادی بابت تاخیرات در اجرای تعهدات جریمه کرده است تهیه نموده و به دست همه اعضا رسانده و طی آن مدعی شده که این جریمه ناحق بوده و مبلغ آن بسیار زیاد است. و با این کار ساکنین را هم ناخواسته درگیر این ماجرا کرده اند.

یکی از معضلات و اعتراضات فعلی ساکنین این منطقه عدم جمع آوری زباله ها و آلوده شدن محیط می باشد. آنها می گویند چرا این هزینه ها به جای اینکه صرف جمع آوری زباله ها شود صرف نقاشی کردن دیواری می شود که هیچ گونه منفعتی ندارد و تنها مزیت آن زیبا بودنش است؟ زیبایی مهمتر است یا سلامتی و بهداشت منطقه؟

در نهایت خواسته اعضای شرکت تعاونی مسکن مهر کارمندان این است که بدانند، هزینه ای که به عنوان حق مرغوبیت از ساکنین جمع آوری شده است به چه مصرفی رسیده یا قرار است که برسد؟ و آیا همه این حق مرغوبیت ها جمع آوری شده است یا خیر؟

ما در ادامه برای پیگیری شکایات و اعتراضات ساکنین مسکن مهر کارمندان به سراغ مسئولین می رویم تا ببینم این ادعا ها تا چه حد صحت دارد و چه اقداماتی در زمینه رفع مشکلات و اعتراضات ساکنین به عمل آمده و یا خواهد آمد.

.

مسکن مهر کارمندان1.

.

مسکن مهر کارمندان2 .

.مسکن مهر کارمندان7.

.

مسکن مهر کارمندان5.

.

مسکن مهر کارمندان8.

.

مسکن مهر کارمندان




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد