Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه در آخرین خطبه های نماز جمعه سال 95:

واگذاری پست های اداری به بانوان، مردان را بیکار کرده است/اقدام و عمل نامناسب دولت؛ علت محقق نشدن اقتصاد مقاومتی


امام جمعه ابرکوه گفت: متأسفانه این سبک غلط از گذشته تا کنون در بین دولتمردان ما رواج داشته و دارد که به خاطر خود شیرینی، ارزش های مادری زنان را فدای کار و منصب می کنند و همین امر باعث شده است که مردان بی کار و سرگردان شوند.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در آخرین خطبه های نماز جمعه سال 95 با اشاره به روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی؛ به عنوان اقتصادی درون زا و برون نگر موجب خود اتکائی بر صنایع و تولیدات داخلی با کیفیت بخشی به فرآورده ها و محصولات مرغوب است.

حجت الاسلام حسینی افزود: با اقتصاد مقاومتی است که می توان در تهاجم اقتصادی، تحریم ها و فشارها به جنگ دشمن رفت و نقشه های خائنانه آنان را خنثی کرد. اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور از بحران تورم، رکود و بیکاری است.

حسینی تصریح کرد: لذا اگر می بینیم این مشکلات حل نشدند، بیانگر این است که اقدام و عمل مناسبی از سوی دولت در این خصوص صورت نگرفته است و کارهای ضروری آنگونه که می بایست انجام نشده است. اگر در حد انتظار اقدام و عمل مناسب صورت گرفته بود، تفاوت محسوس را در اوضاع اقتصادی کشور و سبد معیشتی زندگی مردم شاهد نبودیم.

وی گفت: برای نمونه شاه بیت اقتصاد مقاومتی متّکی نبودن به درآمد نفت است. یعنی باید فعالیت های اقتصادی درآمدزای دیگری جایگزین نفت شود، در حالیکه در اقتصاد ما، هنوز نفت حرف اوّل را می زند. کاش فروش سرشار نفت را به رخ نمی کشیدیم، چرا که باعث وارد کردن ارز و کالاهای غیرضروری و در نتیجه رونق بازارهای خارجی و کمرنگ شدن تولیدات داخلی است. 

حسینی خاطر نشان کرد: با دلخوش کردن به نفت و منابع زیر زمینی هیچگاه به توسعه پایدار نمی رسیم و هنوز سایه سیاه رکود، بیکاری، قاچاق، مشکلات تولید و کارخانجات، بر سر کشور وجود دارد.

خطیب جمعه ابرکوه با تاکید بر این مطلب که رُشد اقتصادی باید بر سر سفره مردم نمایان می شد که نشد، اذعان کرد: دولت باید بداند که اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی، نقشه راه است نه شعار و آمار!


واگذاری سمت های اداری به بانوان سبک غلطی است که در دولتمردان رواج دارد
وی با نزدیک شدن به سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت فاطمه (س) به ما آموخت که کانون خانواده کانون اصلاح و تربیت است و مادر در خانواده نقش محورّیت دارد. اما امروزه مسئولیت مادری فدای اشتغال و درآمدزایی و اقتصاد گرائی شده است، که این محصول بی تدبیری و شعار گرائی دولت های گذشته تا کنون است.

حسینی افزود: متأسفانه این سبک غلط از گذشته تا کنون در بین دولتمردان ما رواج داشته و دارد که به خاطر خود شیرینی حاضرند اصول و ارزش های مادری زنان را فدای کار و منصب کنند. همچنین مباهات می کنند که مردان را بی کار و سرگردان کرده و سمت های مدیریتی را از رده بالا تا پائین به بانوان بسپارند تا شاید بتوانند برای حکومت خود رضایت بیشتر و رأی بالاتری کسب کنند و از کاروان غرب مسلکان عقب نمانند.

امام جمعه ابرکوه در پایان ضمن تبریک عید نوروز، برای همه آرزوی توفیق و بهروزی کرد و در پرتو سلامت و هدایت مقام معظم رهبری، دفع شر دشمنان، را از خداوند مننان خواستار شد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد