Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس مطرح کرد

وجود هزار «مدرسه تک نفره» در کشور و تعطیلی «مدرسه ای با 20 دانش آموز» در یزد


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: آموزش و پرورش جای توجیه اقتصادی نیست، ولی می بینیم که مدرسه ها تعطیل می شود. ما در کشور بیش از 1000 مدرسه با یک دانش آموز داریم ولی مدرسه ای در روستاهای یزد با 20 دانش آموز تعطیل می شود.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از عصر فرهنگ، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز با حضور در همایش «مدیران مدارس استان یزد» ضمن اشاره به کسب افتخارات علمی  توسط دانش آموزان یزدی گفت: این رتبه ها نتیجه ایثار یکایک فرهنگیان استان است. البته از استان دارالعلم و دارالعباده جز این هم انتظار نمی رود. این ها در سایه همدلی، وفاق و انسجام در مجموعه تعلیم و تربیت ما است.

محمد صالح جوکار اظهار کرد: یزد دارای مردمان مومن و معتقدی است که اعتقاد دارند که مسلمان باید در علم بدرخشند. چرا که در سایه علم و دانش است که می توان به تمدن اسلامی که امام (ره) ترسیم کرد برسیم. دستان معلم است که از ماده خام انسان یک انسان فهمیده، متفکر و دانشمند تحویل جامعه می دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواسته های معلمین را مشروع و منطقی توصیف کرد و افزود: بعضی ها کوته بینی دارند. معلمین جایگاهی دارند که پیامبر اسلام(ص) بدان افتخار می کند. معلمین نباید در جامعه اسلامی دغدغه درمان و معیشت داشته باشند.

دکتر جوکار بیان داشت: یکسال است که نتوانستیم پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم. این وظیفه دولت و مجلس است و نهادهای نظارتی است که بودجه را از کسانی که از پرداخت حقوق دولت فرار می کنند بگیرند. کرامت شان معلم بالاتر از این است که ما پشت تریبون این بحث ها را بکنیم.

وی تاکید کرد: می گویند استان یزد برخوردار است. متاسفانه استان یزد در درون برخوردار نیست. درست است که خیران کمک می کنند ولی باز هم کمبود بودجه وجود دارد در حالی که باید بحث بهسازی و یازسازی مدارس هم در دستور کار قرار گیرد.

جوکار با اشاره به تعطیلی مدارس به بهانه نداشتن توجیه اقتصادی گفت: آموزش و پرورش جای توجیه اقتصادی نیست.  شعار ما توجه به روستاها و پایدار کردن جمعیت در روستاهاست. ولی می بینیم که مدرسه ها تعطیل می شود. ما در کشور بیش از 1000 مدرسه با یک دانش آموز داریم ولی مدرسه ای در روستاهای یزد با 20 دانش آموز تعطیل می شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: استان یزد قطب سلامت جنوب شرق کشور است. باید مکانی ایجاد شود تا معلمینی که برای معالجه به یزد می آیند اسکان داده شده و با احترام با آن ها برخورد شود.

جوکار در پایان تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی نزدیک است ولی سرانه واحدهای آموزشی هنوز پرداخت نشده است. همین چند روز قبل گاز و برق چند مدرسه به علت بدهی قطع شد. انشاالله کمک هزینه مدارس پرداخت شود تا مشکلی برای مدیران ایجاد نشود.

 همایش «مدیران مدارس استان یزد» پیش از ظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید پاکنژاد برگزار شد.




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد