Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نوروز 98 رقم می خورد

پیش بینی افزایش 15 درصدی حضور گردشگران در ابرکوه


رئیس میراث ابرکوه گفت: پیش بینی می شود در نوروز 98، افزایش 15 درصدی گردشگران از شهرستان ابرکوه را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

به گزارش سروابرکوه، شهرستان ابرکوه همه ساله و در ایام نوروز، پذیرای میهمانان نوروزی می باشد که از داخل و خارج کشور به این شهرستان سفر می کنند.

مجاهد کرباسی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه ضمن عرض تبریک حلول سال جدید گفت: اماکن اقامتی و ‌پذیرایی های تحت پوشش میراث فرهنگی این شهرستان آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی در سال 1398 را دارند.

وی افزود: دو بوم گردی در شهر ابرکوه و روستای مریم آباد، یک سفره خانه سنتی در قلعه تیزک و همچنین کمپ کویر نوردی بطور دائم  آماده بهره برداری میباشد.

کرباسی از برپایی فروشگاه و وبازارچه صنایع دستی در ورودی سرو، محله دروازه میدان و جنب سرو کهنسال خبر داد و تاکید کرد: کانکس اطلاع رسانی نیز در مجاورت سرو جهت رفاه حال میهمانان نوروزی مستقر شده است.

این مقام مسئول، تهیه و چاپ کتابچه معرفی آثار تاریخی شهرستان به دو زبان، تهیه برگ مختص ابرکوه و نقشه بروشور معرفی آثار تاریخی شهرستان را از دیگر خدمات میراث ابرکوه در آستانه سال جدید برشمرد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ابرکوه افزود: احیاء و مرمت مسیر گردشگری محله پشت آسیاب،  افتتاح اولین مرکز آموزش صنایع دستی، افتتاح و افزایش چندین بوم گری سفره خانه سنتی، فعالیت دو پروژه بزرگ ایجاد اقامتگاه سنتی خانه بیرونی و خلوت خانه اقازاده و قلعه تیجرد که در بازدید از این پروژه ها توسط دکتر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی کشور مورد استقبال قرار گرفت از فعالیت های این اداره در سال 97 است.

کرباسی در پایان تاکید کرد: با توجه به تبلیغات شهرستان در نمایشگاه های بین المللی ورسانه های ملی با حضور فعالین گردشگری و همچنین افزایش قیمت سفرهای خارجی، پیش بینی می شود گردشگران در این شهرستان افزایش ۱۵ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشند.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد