Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خواسته های مردم بافق از رئیس جمهور؛

کارگران بافقی سه ماه سه ماه حقوق نمی گیرند/ فکری به حال فرهنگیان بافق کنید


ارگران یک شرکت مشغول در سنگ آهن بافق گفتند:حقوق ما کارگران را شرکت سه ماه سه ماه نگه می دارند و از آذر ماه تاکنون را پرداخت نکرده اند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از بافق خبر، باتوجه به سفر هیت دولت به استان یزد خبرنگار بافق خبر در بین مردم بافق رفت و در مورد درخواست مردم از رئیس جمهور سوال کرد.

حسین رحمتی بافقی گفت: جاده یزد - بافق متاسفانه به علت کمبود بودجه نیمه تمام است. لطفا بودجه ای برای تکمیل آن اختصاص دهید. در مورد بحث 28%  سهام سنگ آهن که اعتراضاتی در زمان واگذاری آن به بخش خصوصی داشت دولتی بماند و 15% سهام سنگ اهن  برای جبران عقب ماندگی های بافق در بحث توسعه به شهرستان تعلق بگیرد.

امیر حسین شفیعی یکی از پرسنل سنگ آهن چنین بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد مردم بافق در معدن کار می کنند. درآمد بیشتر شهروندان بافق از معادن است که بحران زده شده است. الان هم چند ماهی است که حقوق معدن عقب افتاده و همین یک مشکل است.

وی افزود: هنوز نیمی از جاده بافق - یزد تکمیل نشده است. طبق صورت جلسه شهریور سال گذشته قرار بوده 15%  از سهام سنگ آهن به  شهرداری  برای عمران شهر پرداخت کند.

تفکری فروشنده پوشاک گفت: به رئیس جمهور محترم خیر مقدم عرض می کنیم و از اینکه در قضیه انرژی هسته ای زحمت زیادی کشیدند تشکر می کنیم. ولی الان تورم بالا رفته است و قدرت خرید مردم کم شده است. فکری برای رفع مشکلات اقتصادی مردم بکنید. تا این رکود حاکم در بازار تمام شود.

وی افزود:  ما مردم بافق دوست داریم اینجا هم عدالت برقرار شود. وضعیت مسکن در این شهرستان خیلی اسفناک است و قیمت مسکن وزمین بالا و قدرت خرید کم است .چرا که یک  جوان برای تشکیل خانواده حداقل یک سر پناه می خواهد.

محمد امین بافقی ضمن اشاره به معضل بیکاری جوانان اظهار داشت:  اشتغال باید در اولویت دولت باشد. حجم تردد  جاده یزد - بافق خیلی سنگین است و هرچه سریع تر باید دو بانده شود.50 درصد کار انجام شده ولی  ما بقی آن بلاتکلیف  و نیمه تمام مانده است.

وی در خصوص  28.5 درصد سهام سنگ آهن گفت: مردم برای دولتی ماندن زحمت زیادی کشیدند لذا این سهام باید دولتی بماند. این کار باعث  یک دلگرمی مردم وپرسنل شرکت سنگ آهن و در نتیجه با تولید بهتر چرخ صنعت و اقتصاد بهتر می چرخد. در آخر درخواست می کنم برای قشر پایین جامعه که  با توجه تورم برای رفع مشکلات معیشتی دچار مشکل هستند فکری بشود.

کاظم کریم زاده دبیر بازنشسته آموزش پرورش گفت: ضمن خیر مقدم خدمت ریاست جمهور  توجه بیشتری به حقوق معلمین شود. در طول  این 37 سال مسئولین کمتر توجهی به حق و حقوق این قشر می نمایند.اگر جامعه ای خوب باشد مطمئن باشید معلمان خوبی داشته است.

کارگران یک شرکت مشغول در سنگ آهن بافق نیز که نمی خواستند تصویر آن ها منتشر شود گفتند: حقوق ما کارگران را شرکت سه ماه سه ماه نگه می دارند و از آذر ماه  تاکنون را پرداخت نکرده اند و همچنین عیدی را کامل پرداخت نکرده اند.

آنها گفتند:اضافه کاری ها اجباری شده است و هیچ آیتمی برای سختی کار برایمان در نظر نگرفته اند البته از بن شیر هم خبری نیست.

 

Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد