Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در رقابت های امداد و نجات؛

کسب درجه امدادگر سوم توسط بیش از ۶۰ نفر از اعضای کانون جوانان هلال احمر مهردشت


در پایان رقابت های امداد و نجات که در اواخر سال 92 در سطح شهرستان ابرکوه برگزار گردید، برای اولین بار بیش از 60 نفر از اعضای کانون جوانان هلال احمر شهر مهردشت موفق به کسب درجه "امدادگر سوم" شدند.

به گزارش سروابرکوه، جواد عشقی مسئول کانون جوانان هلال احمر مهردشت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: بر اساس استانداردهای کشوری، امدادگران باید در بخش امدادگری، درجه های امدادگر سوم، دوم، اول و در بخش نجاتگران نیز سه درجه سوم، دوم و اول را کسب کنند تا بتوانند با گذراندن تمامی این مراحل و کلیه دوره های امداد و نجات، به درجه " ایثار" نائل آیند. در حال حاضر اعضای کانون جوانان هلال احمر مهردشت با سپری نمودن یکسال از دوره عضویت، قبولی در آزمون مهارتی و جسمانی سازمان امداد و نجات، کسب حداقل 60 امتیاز از جدول امتیاز‌بندی، گذراندن دوره پایه امداد توانستند درجه "امدادگر سوم" را کسب کنند.

عشقی افزود: با توجه به اینکه حضور اعضای هلال احمر مهردشت دراین رقابت ها و کسب چنین درجه ای برای اولین بار بوده است، جای بسی تأمل است که اعضای این کانون با وجود فعالیت ها و موفقیت های چشمگیر، هنوز از محضر مسئولینی که حرف از حمایت و پیشرفت طلبی بخصوص از جوانان می زنند، درخواست تأسیس پایگاه امداد و نجات هلال احمر در این بخش را دارند.

مسئول کانون جوانان هلال احمر مهردشت ابراز داشت: این روزها در مهردشت یک دوره کلاس های آموزشی تکنسین داروخانه با حضور اساتیدی چون رئیس انجمن آموزش فوریت های پزشکی و رئیس اتحادیه کارکنان داروخانه استان در مهردشت، در حال برگزاری می باشد که در این دوره داوطلبانی از سراسر شهرستان و حتی از بعضی استان های همجوار نیز شرکت دارند.

وی تصریح کرد: نکته جالب توجه این است که با گذشت یک ماه از این دوره، مسئولین مهردشت حتی یکبار هم در این جلسات جهت ارزیابی و بازدید حضور نیافتند. از این موضوع که بگذریم، هنوز دلیل قانع کننده ای از هیچ یک از مسئولین نشنیدیم که چرا دوره هایی با این سطح علمی بالا با وجود داشتن فضاهای آموزشی مطلوب تر و بلا استفاده، باید در حسینیه و تکیه و.. برگزار شود؟؟!!

جواد عشقی در پایان گفت: کانون جوانان هلال احمر مهردشت به لطف خداوند و همت همشهریان سعی در پیشرفت همه جانبه شهر خواهد داشت. به این امیدکه مسئولین نیز با نیم نگاهی به مسائل و مشکلات، زمینه های موجود جهت ارتقاء بخش های اداری و خدماتی را بررسی نموده و در پیشبرد اهداف شهر مهردشت و بخش بهمن مجدانه تلاش نمایند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد