Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس هیات سوارکاری ابرکوه:

"عدم تمرکز بر روی ایجاد زیرساخت های ورزش سوارکاری" معضل پیش روی فعالان این ورزش در ابرکوه


رئیس هیات سوارکاری ابرکوه گفت: مهمترین معضل پیش روی فعالان این ورزش در ابرکوه، عدم تمرکز بر روی ایجاد زیرساخت های ورزش سوارکاری در شهرستان می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، خاموشی رئیس اداره ورزش و جوانان، احمدرضا اسدی رئیس هیات سوارکاری شهرستان، نعمتی زاده دبیر هیات سوارکاری شهرستان و مهندس سربازی  مشاور طرح تدوین طرح ریزی چرخه و خوشه صنعت پرورش اسب ابرکوه در قالب یک گروه، از باشگاه های پرورش اسب امیرالمومنین(ع)، طاها و شهسوار بازدید نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان، در اولین بازدید، از باشگاه پرورش اسب طاها واقع در روستای هروک و  بالغ بر 30 راس اسب از نژادهای دره شور، عرب و ترکمن را نگهداری می کند بازدید شد و طاها مطهری مسئول این باشگاه، از اقدامات در حال انجام برای تکمیل فضاهای آموزشی توضیحاتی ارائه نمود.

باشگاه امیرالمومنین (ع) که با مالکیت و مدیریت میلاد ابراهیم پور در مزرعه امیرالمومنین(ع) واقع شده است، دومین باشگاه مورد بازدید گروه بود که با توضیحات نعمتی زاده دبیر هیات سوارکاری در مورد نحوه شناسایی و انتخاب اسب های مناسب در تولید و مسابقات همراه بود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان در ادامه در باشگاه سوارکاری شهسوار که با مدیریت غلامرضا حاتمی اداره می شود، حضور یافته و ضمن بررسی وضعیت ورزش سوارکاری شهرستان، از تلاش اعضای هیات و کسب توفیقات اخیر در ورزش سوارکاری که طی مسابقات زیبایی اسب عرب و با همت مالکین و پرورش دهندگان حاصل شده است، تقدیر نمود.

در همین راستا سربازی اظهار داشت: در قالب این طرح کانون های اشتغال، تولید و فعالیت های ورزشی و تفریحی در چرخه پرورش اسب تعیین و ارزش گذاری می شود.

وی در ادامه بر روند شکل گیری این چرخه در شهرستان اشاره کرد و بر لزوم اعمال مدیریت علمی و صحیح جهت تکمیل و راه اندازی آن تاکید نمود.

رئیس هیات سوارکاری شهرستان نیز از لزوم توجه به تکمیل زیرساخت ها در حیطه صنعت پرورش اسب و ورزش سوارکاری سخنانی را مطرح نمود.

"عدم تمرکز بر روی ایجاد زیرساخت های ورزش سوارکاری" معضل پیش روی فعالان این ورزش در ابرکوه

وی مهمترین معضل فعلی پیش روی فعالان این ورزش را مصوبه تخصیص زمین و ایجاد مجتمع پرورش اسب در ابرکوه دانست و افزود: بدلیل نوپایی این ورزش و صنعت در شهرستان و عدم امکان همراهی با برنامه های سند توسعه صنعت پرورش اسب اصیل استان، پنج سطح با بازه زمانی سالانه برای جبران فاصله با سطح کمی و کیفی استان طرح ریزی شده است و در سال نخست تمرکز بر روی ایجاد زیر ساخت های این ورزش خواهد بود و تمرکز اصلی هیات سوارکاری بر حصول نتیجه در موارد زیر خواهد بود:

1) رفع موانع اختصاص و تحویل زمین مجتمع پرورش اسب


2) ساخت ورزشگاه اختصاصی ورزش سوارکاری


3) تجهیز پیست اسب دوانی و افزایش ضریب ایمنی پیست و جایگاه تماشاگران


4) اجرای دوره ها و برنامه های آموزشی


در پایان اسدی بزرگترین سرمایه این ورزش را همدلی و همکاری مسئولین شهرستان دانست و توفیق کسب نتایج شایسته در کورس و مسابقات زیبایی و برگزاری دوره های آموزشی پرورش اسب در شهرستان را نتیجه لیاقت و تلاش مالکین و پرورش دهندگان اسب در شهرستان خواند.

 




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد