Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شهردار یزد:

140 نفر در شهرداری های کل استان یزد استخدام می شوند


شهردار یزد از استخدام 140 نفر در شهرداری های کل استان یزد خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 50 نفر سهم یزد است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل ازعصر فرهنگ، دویست و سی امین جلسه شورای اسلامی شهر یزد باقرائت آیاتی از قرآن کریم و سخنرانی رئیس شورا آغاز شد. حجت الاسلام زارع با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) و روز گرامیداشت اسرا و آزادگان گفت: ما مدیون اسرا و آزادگان از صدر اسلام تا کنون هستیم. آن ها اسیر شدند تا ما بتوانیم آزاد باشیم.


در ادامه جلسه حمیده وزیری با تشکر از شهردار یزد به علت پایان پذیرفتن طرح مرمت خیابان مسجد جامع گفت: متاسفانه پارک وسایل نقلیه باعث شکسته شدن برخی از سنگ فرش ها شده است. باید برای پارک وسایل نقلیه در این محدوده ممنوع شود، چون این همه زحمت کشیده شده و زمان برده است.


پیگیری برای به سرانجام رسیدن پروژه پیرنیا،کارخانه کمپوست، آسفالت بلوار خاتم، احداث پل هوایی در بلوار نواب صفوی، پیگیری مطالبات از وزارت کشور برای نوسازی اتوبوس های شهری، برخورد با ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر خصوصاً بلوار دانشجو از دیگر مواردی بود که وزیری خواستار رسیدگی شهردار یزد شد.


حجت الاسلام مطهریان دیگر عضو شورای شهر نیز اظهار داشت: پل های عابر پیاده در سطح شهر اسم مکانیزه داد ولی به جز یکی دو مورد بقیه آسانسورها و پله های برقی کار نمی کند. این همه مانور دادیم پل های مکانیزه ساخته شده است ولی متاسفانه پل شهدای محراب یک طرف که اصلا مکانیزه نیست و طرف دیگر هم فقط تا 18:30 عصر فعالیت می کند. یعنی در زمان اصل تردد مردم تعطیل می شود.

استخدام 150 نفر در شهرداری های استان
مهندس عظیمی زاده شهردار یزد در پاسخ به اعضای شورای شهر اظهار داشت: در خصوص بلوار دکتر پیرنیا به این نتیجه رسیدیم که به جای اینکه در استانداری جلسه بگیریم در شورای شهر جلسه برگزار شود چون این کار سبب رونق گردشگری در شهر یزد می شود.


وی بیان داشت: در مورد پل های عابر پیاده قرارداد در سال 90 بسته شده است و آسانسور خریدند. تمام این آسانسورها ایراد داشت و اکنون هم خراب شده است. پیمانکار هم آسانسورها را تحویل شهرداری نداده است. تضمین این پیمانکار جواب نداده و ظاهرا باید شکایت کنیم چرا که تمام متخصصین معتقدند این آسانسورها جوابگوی استفاده برای پل عابر پیاده نیست.


شهردار یزد در خصوص درخواست عضو شورا برای ممنوعیت پارک خودرو در خیابان مسجد جامع با تائید این موضوع تاکید کرد: باید در این خیابان مبلمان شهری نظیر نیمکت و سطل زباله نصب شود. حتی کمیته امداد بدون هماهنگی با شهرداری اقدام به نصب صندوق صدقه کرده بود که دستور دادم جمع آوری شود.


این مقام مسئول در خصوص پیگیری مطالبات از وزارت کشور نیز اظهار داشت: هزار میلیارد از تعهدات دولت به شهرداری های سراسر کشور باقی مانده است و دولت وضع مالی اش خراب است.
وی همچنین از استخدام 140 نفر در شهرداری های کل استان یزد خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 50 نفر سهم یزد است.

دولت و استاندار همراه !
رسیدگی به نامه های دریافتی با بررسی نامه اداره آب و فاضلاب شهر یزد آغاز شد. گویا اداره آب و فاضلاب شهر یزد در ازای تملک بخشی از زمین های این اداره درخواست مبلغی در حدود 5 میلیارد تومان از شهرداری یزد کرده است. از طرفی طبق قانون در صورت موافقت استاندار شهرداری موظف به پرداخت این مبلغ نخواهد بود. به همین دلیل یکی از اعضای شورای شهر وعده داد حال که دولت همراه و استاندار همراه است و لذا می توان این پول را پرداخت نکرد.

بررسی طرح استفاده از کارشناسان خارج از شهرداری جهت شرکت در هیات ارزیابی قیمت املاک جهت جلوگیری از تخلف، ممنوعیت سو استفاده از ماه عزای اهل بیت و برگزاری جلسات روضه در ساعات اداری، استفاده از مشاورین افتخاری جوان در شهرداری و طرح ایجاد فرهنگسرای امام حسین(ع) از دیگر برنامه های اعضای شورای شهر در دویست و سی امین جلسه این شورا بود.


انتهای پیام/س*




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد