Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح شد

46.8 درصد اعتبارات ابلاغی استان در سال 96 تخصیص یافته است


در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در تشریح آخرین وضعیت اعتبارات ابلاغی استان عنوان شد در سال 96، تقریبا 46.8 درصد از 509 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استان تخصیص یافته است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزدرسا، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مديريت و برنامه ريزی استان يزد در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به آخرین وضعیت اعتبارات ابلاغی به استان گفت: در سال 95 کل اعتبار ابلاغی استان تقریبا 369 میلیارد تومان بوده که 176 میلیارد تومان تخصیص یافته و 47.7 درصد از اعتبار ابلاغی را شامل می‌شود و سال 96، 509 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی استان بوده که 238.7 میلیارد تومان تخصیص یافته است و تقریبا 46.8 درصد از کل اعتبار ابلاغی را در برمی‌گیرد.

محمد رضا نبی ميبدی با اشاره به عملکرد ضعیف دستگاه‌های استان در جذب اعتبارات گفت: نامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ شده مبنی بر اینکه میزان جذبی را که می‌توانند انجام دهند اعلام کنند در غیراینصورت عدم توانایی خود در جذب را اعلام کنند تا دستگاه‌های دیگر در جذب اعتبارات اعلام نیاز کنند و به آنها پرداخت شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها باید عزم جدی‌تری در جذب اعتباراتی که تکلیف آن مشخص شده داشته باشند و به آخر تیرماه موکول نکنند که مشکل ساز است، اکنون از بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی تنها نزدیک به 10 میلیارد تومان جذب شده است بنابراین دستگاه‌ها وضعیت خود را جذب اعتبارات اعلام کنند و ما را معطل تصمیمات خود قرار ندهند.

رئیس خزانه معین استان و معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه دستگاه‌های استان در بحث اعتبارات به وجه نقد عادت کرده‌اند، افزود: بحث نقدینگی در سیستم خزانه دولت تقریبا به صفر رسیده است و اکنون با اسناد خزانه، اوارق مشارکت و سکوک اجاره و ... کار می‌شود و در سال آینده در بحث تخصیص اعتبار کمیته تخصیص به دنبال طرح‌هایی است که ظرفیت داشته باشد.

سعید نورایمانی عنوان کرد: سهم استانی از مجموع اعتبارات عمرانی که روی آن سند صادر شده است 203 میلیارد تومان بوده که استان یزد تاکنون تنها 30 میلیارد تومان جذب داشته است و براساس آمار خزانه کل کشور تا ماه آذرماه استان‌های چهار محال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و کردستان درصد جذب بسیار بالایی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: تنها 10 میلیارد تومان از بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار استانی توسط دستگاه‌ها جذب شده که بسیار کم است و تنها سه ما ه برای جذب مابقی آن باقی مانده است و اگر این جذب به نتیجه نرسد مجبوریم برگشت کنیم که استان بسیار متضرر می‌شود و در تخصیص اسناد خزانه سال آینده تاثیر می‌گذارد و سطح تخصیص را نسبت به استان‌های دیگر بسیار پایین می‌آورد.

استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به گزارش واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی عنوان کرد: باید تمام دستگاه‌ها در زمینه واگذاری پروژه‌ها تلاش کنند و پروژه‌ها به اندازه کافی برای بخش خصوصی جاذبه داشته باشد تا این امر صورت گیرد.

وی در خصوص کم کاری دستگاه‌های استان در زمینه جذب اعتبارات نیز گفت: باید در خصوص جذب اعتبارات تعیین تکلیف صورت گیرد، باید عقب ماندگی‌ها جبران شود؛ ناتوانی دستگاه‌ها در جذب اعتبارات نشان از سوء مدیریت آنهاست و با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد