Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

اگر مدافعان حرم نبود، بغض اسارت تکرار می شد اما هولناکتر؛

«بغض اسارت» با موضوع خرمشهر به کارگردانی جوان مهردشتی اکران می شود


نمایش بغض اسارت نمایشی با موضوع اشغال وطن در جنگ تحمیلی است، که به کارگردانی و هنرمندی جوانان مهردشتی تهیه شده و در خردادماه اکران می شود.

به گزارش سرو ابرکوه؛ نمایش بغض اسارت با موضوع اشغال وطن و اسارت در خرمشهر، از 9 خرداد به مدت 5 شب در محل سالن مهدیه امامزادگان شهر مهردشت اکران می شود.

علی اصغر احمدی کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد : نمایش بغض اسارت به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، به همت انجمن نمایش راویان فتح بسیج هنرمندان ابرکوه تهیه شده است.

احمدی گفت : این نمایش با نگاه امروزی به این موضوع است که جریان حصر خرمشهر و دیگر مناطق کشور در دفاع مقدس، می توانست امروز تکرار شود اگه مدافعان حرم نبودند.

وی ادامه داد : بغض اسارت ماحصل تلاش جوانان و نوجوانان فرهنگی است که آتش به اختیار برای زنده نگه داشتن صحبت رهبر معظم انقلاب با عنوان #خرمشهرها_در_پیش است، می باشد.

کارگردان این نمایش عنوان کرد : بازیگران با کمترین امکانات فرهنگی، هنری و حمایتی در مهردشت مشغول به فعالیت هستند در حالیکه این بخش نیازمند امکانات هنری بیشتری نسبت به کل شهرستان است. چنانچه همکاری های لازم در شهرستان صورت بگیرد، این نمایش بعد از مهردشت در روزهای 14 و 15 خرداد در ابرکوه اجرا خواهد شد.

احمدی تصریح کرد : هدف از ساخت چنین آثاری این است که برای نسل جوان شرایط دفاع مقدس و انقلاب بازگو شود و همه آماده باش باشیم که نکند تاریخ تکرار شود و اینچنین امنیت ناموس و شرف ایران اسلامی به خطر بیفتد.

مسئول انجمن نمایش بسیج هنرمندان ابرکوه، تأکید کرد : البته نباید فراموش کنیم که اگر دفاع از مرزهای خارج از کشور و مرزهای این سرزمین نبود، قطعاً بغض اسارت تکرار می شد اما اینبار بسی هولناکتر از قبل.

وی، با اشاره به اینکه هزینه بلیط های این نمایش صرف فعالیت های فرهنگی می شود، خاطر نشان کرد : این اثر به همت بسیج هنرمندان ابرکوه و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ابرکوه، بخشداری و دفتر امام جمعه بخش بهمن، آستان مقدس امامزادگان، حوزه مقاومت امام خمینی (ره)، شهرداری و گروه هنری رسانه ای روزنه مهردشت اجرا  می شود.

گفتنی است احمدی هر سال تعدادی نمایش و تئاتر در حوزه های مختلف فرهنگی با موضوعات ارزشی، نوشته و کارگردانی می کند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد