Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

«خمینی ایسم» مکتب جدیدی که بنیان و منافع غرب را به چالش کشید


امام جمعه ابرکوه گفت: «خمینی ایسم» مکتب جدیدی بود که تاکنون تمامی بنیان های فکری و منافع غرب را به چالش جدّی کشیده است.

به گزارش سرو ابرکوه حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه در خطبه های اولین جمعه ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: این ماه شریف آئینه تمام نمای ارزش های متعالی اخلاقی، ایمانی و اجتماعی اسلام است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه یکی از آموزه های مکتب رمضان اخلاق مداری است گفت: انسان روزه دار نه فقط در شرایط سخت از خوردن و آشامیدن پرهیز دارد، بلکه از ارتکاب هر گناه و معصیت،  منزجر و بی انگیزه است چون به برکت روزه، نور ایمان قلب و دلش را روشن کرده و برای او جاذبه الهی ایجاد می کند.

خطیب جمعه ابرکوه درس دیگر روزه را کسب امتیاز صبر بیان کرد و افزود: درس صبر از مکتب رمضان فراگیر می شود، صبر بر عبادت و سختی روزه داری و صبر بر ترک مُفطرات و روزه خواری؛ قطعاً انسان صبور در همه عرصه ها پیروز است.

وی بر ضرورت نوع دوستی در این ماه پرفضیلت تاکید کرد و افزود: دراین ماه خدا باید معیارهای خوبی را روی افعال واقوال خود استوار کنیم و بیاموزیم که تا یازده ماه دیگر سال هم با همین معیارها تعامل با مردم داشته باشیم. معیارهائی مانند انصاف وگذشت نسبت به مردم و بدانیم که مصادیق بی رحمی مانند گرانفروشی زیبنده مسلمان معتقد و پیرو قرآن نیست، سعی کنیم فریاد رس همه باشیم و از هم مشکل زدائی کنیم نه مشکل زائی.

حسینی در خطبه دوم خود، به 28 مین سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) بزرگ مردی است که به تعبیر مقام معظم رهبری هنر بزرگش ارائه یک مکتب سیاسی نو بود که نظام اسلامی مولود از این هنر و مبتنی بر این تفکّر و اندیشه سیاسی است.

وی با یادآوری اینکه حضرت امام(ره) از پانزده خرداد سال 42 حرکتی را در راستای آرمان های عاشورائی و در جهت مبارزه با طاغوت با هدف ایجاد فضای حاکمیت الله، آغاز کردند، گفت: مکتب خمینی(ره) که عمق گسترده و نفوذ آن هر روز خاکریزهای جدیدی را فتح کرده، به عنوان حرکت جهانی می رود تا زمینه ساز حکومت جهانی مهدی آل محمد (ص) گردد.

امام جمعه ابرکوه عنوان کرد: امروز وظیفه همه ما انتقال سالم این مکتب سیاسی به عنوان میراث پربهای امام (ره) به نسل جوان و نسل های آینده است؛ امام زنده است چون اندیشه و مکتب او زنده است.


«خمینی یزم» مکتب جدیدی که بنیان و منافع غرب را به چالش جدّی کشید
حسینی به کلام فرانیس فوکویاما یکی از سه نظریه پرداز نظام لیبرال دمکراسی غرب در مورد جنبش بیداری اسلامی و تفکّر امام(ره) اشاره کرد و گفت: فوکویاما می گوید : با مرگ آیت الله خمینی بسیاری از تحلیل گران غربی دچار نوعی ساده لوحی و خویش بینی مفرط گردیدند؛ امّا چندی نگذشت که این خوشبینی ها رنگ باخت و غرب خود را درگیر ایسم جدیدی بنام «خمینییزم» دید؛ این ایسمی بود که تا کنون تمامی بنیان های فکری و منافع غرب را به چالش جدّی کشیده است.

وی ضمن دعوت از آحاد مردم شهرستان جهت حضور در مراسم رحلت آن عزیز سفر کرده افزود: امروز دنیا اذعان دارد که امام خورشید بی غروبی است که تحقق بخش آرمان دیرین تمام صالحان گذشته است پس او حقیقت همیشه زنده تاریخ است و انقلاب اسلامی ایران در هیچ نقطه ای از جهان بدون نام پرفروغش شناخته نمی شود.

خطیب جمعه ابرکوه یادو خاطره شهدای پانزده خرداد سال 42 را نیز گرامی داشت و یادآوری کرد: در پانزده خرداد سال 42، قریب به 15 هزار نفر از یاران امام(ره) به دست دژخیمان شاه به خاک و خون کشیده شدند و به خواست خدا طلیعه نهضت اسلامی ایران آغاز شد.

وی همچنین 15 خرداد سالروز آغاز زعامت مقام معظم رهبری(مدظله) را گرامی داشت و افزود:  مجلس خبرگان بصیر در اولین روزهای رحلت امام این گزینش را انجام دادند و دل های داغدار امّت اسلام با این اقدام شایسته تسّلی یافت.


رهبری امام خامنه ای به انقلاب مصونیت بخشید
حجت الاسلام حسینی این اقدام را مایه خشم اردوگاه استکبار بیان کرد و افزود: دشمن ناباروانه شاهد مصونیت یافتن انقلاب اسلامی شد و لذا به همین دلیل دشمنی خود با ملت انقلابی ایران را افزود و تهاجم همه جانبه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و اقتصادی را با به حرکت درآوردن  و توسط لولیده های خزیده در خانه  فتنه انگیزی را آغاز کرد، ولی به لطف خدا و تدبیر، شجاعت و هوشمندی این رهبر الهی کشور از انواع دسیسه های دشمن نجات داد.

وی 28  سال تلألؤ خورشید ولایت را موجب اعتلای اسلام در جهان و عظمت انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: امروز جهانیان می دانند که در جمع دویست کشور و رهبر جهان، نمی توان رهبری الهی فقیهی فرزانه و جامع الشرایط ، سیاستمداری بصیر و دور اندیش و توانمند را در اوج ساده زیستی پیدا کرد.

حسینی اذعان کرد: لذا دشمنان که نمی توانند این ملت را از پای درآورند، توسط حکام منافق و سرسپرده سعودی، از پشت به امت اسلام خنجر می زنند تا از قدرت اسلام در جهان بکاهند؛ سعودی ها هرگز پشتوانه مردمی ندارند و به همین دلیل متوسل به کفرجهانی می شوند تا با حمایت مثلث شوم آمریکا و اسرائیل و انگلیس در بحرین و یمن و ...حمام خون به راه اندازند و جهان اسلام را به تلّی از خاک و خاکستر تبدیل می کنند امّا به لطف خدا سرانجامی جز هلاکت ندارند  و ستاره بی فروغ و بختشان در حال افول است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد