Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

عضو هیئت امنا سرو ابرکوه:

«سرو ابرکوه» نیازمند چارت سازمانی است/ پیشنهاد ایجاد موزه اطراف سرو


عضو هیئت امنا سرو ابرکوه در جلسه ای در محل شورای شهر گفت: واگذاری ساختمان های ادارای اطراف درخت سرو جهت ایجاد موزه گیاه شناسی و جانورشناسی در جذب گردشگران داخلی و خارجی مثمر ثمر می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، در جلسه ای که با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و برخی از اعضا هیئت امنای سرو کهنسال ابرکوه در محل دائمی شورای شهر انجام شد، برخی از مشکلات و مسایل مربوط به این اثر طبیعی ملی مورد بررسی قرار گرفت.


رضا ربانی عضو شورای اسلامی شهر با بیان برخی مشکلات پیش آمده برای سرو ابرکوه، افزود: این اثر فاخر و ملی، نیازمند توجه بیشتر مسئولین استانی و کشوری است.


ربانی در خصوص برنامه های توسعه ای، امنیت، ثبت جهانی این اثر، راه های دسترسی آسان به سرو و ... سوالاتی را از هیئت امنا سرو مطرح نمود.
جواد شمس عضو هیئت امنا سرو ابرکوه در ادامه جلسه، اظهار کرد: این درخت کهنسال جزء مناطق چهارگانه محیط زیست می باشد و نیازمند چارت سازمانی است.


شمس افزود: در سال های گذشته اداره امورات این اثر توسط کارگروه ساماندهی یا راهبردی سرو با ریاست مدیر کل محیط زیست  انجام می شد، که اعضاء آن را فرمانداری، شهرداری، محیط زیست، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی (حفظ نباتات) و منابع طبیعی (مرزک تحقیقات و دانشکده منابع طبیعی) تشکیل می دادند.


وی نصب دوربین مداربسته، محوطه سازی اطراف، نهال کاری داخل محوطه سرو طبق طرح جامع، پیگیری ثبت جهانی این اثر ارزشمند طبیعی ملی، اصلاح خاک و پیگیری خط تلفن برای محافظین اثر را از اقداماتی دانست، که در سال جدید انجام می شود.


عضو هیئت امنا سرو ابرکوه تصریح کرد: ساماندهی ورودی های شهرستان، انجام تبلیغات گسترده تر با ایجاد کمیته فنی تبلیغات در شهر، تملک خانه های اطراف با جذب اعتبارات استانی و ملی، واگذاری ساختمان های ادارای اطراف سرو جهت ایجاد موزه گیاه شناسی و جانورشناسی و ... می تواند در جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی مثمر ثمر باشد.


شایان ذکر است: سرو ابركوه درختي است بي نظير از تيره  CUPRESSUCEAE با ارتفاع بيش از 25 متر و قطر تنه آن كه به 18 متر مي رسد. به گفته پروفسور الكساندروف گياه شناس روس عمر اين درخت 4000 سال است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد