Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه:

«طرح ملی جنگلانه» در 50 هکتار عرصه‌های طبیعی ابرکوه اجرا شد


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه گفت: طرح ملی جنگلانه در سطح 50 هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان با مشارکت دانش آموزان و با استفاده از بذر قیچ اجرا شد.

به گزارش سروابرکوه، مرتضی سعیدی در حاشیه اجرای این طرح در مراتع « آب مک» بخش بهمن ابرکوه اظهار کرد: گروه های امدادگران جمعیت هلال ‌احمر ، دانش آموزان مقطع ابتدایی دبستان دخترانه شاهد، شهید عبدالرحمن آدمی و شهید محمدعلی فلاح زاده با عنوان جمعیت یاوران زمین و طبیعت دوست اقدام به کاشت بذر و نهال کردند.

وی افزود: اجرای طرح ملی یادشده به افزایش عرصه‌های جنگلی ، احیای مراتع، افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش تولید علوفه کمک می‌کند.

سعیدی ادامه داد: این طرح یک اقدام ترویجی برای جلب همکاری مردم در جنگل‌کاری است که با کمک سازمان‌های مردم ‌نهاد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بذرکاری یکی از روش‌های ارزان احیای مراتع است که با انتخاب بذر گیاهان بومی منطقه و ایجاد چاله‌های کوچک چند بذر تیمار شده داخل آن ریخته می شود و این امر به تقویت پوشش گیاهی مراتع کمک می‌کند.

وی تأکید کرد: اجرای طرح جنگلانه این نوید را می‌دهد که با اشاعه فرهنگ حفاظت و احیای منابع طبیعی آینده بهتری در انتظار جنگل‌ها و مراتع شهرستان ابرکوه است.

این مسئول با اشاره به اهداف اجرای طرح ملی، از همه مردم خواست در حفظ ، حراست و احیای جنگل‌ها و مراتع این شهرستان که میراث گذشتگان، سرمایه فعلی و یادگاری برای نسل‌های آینده است، تلاش کنند و فرهنگ صیانت از منابع طبیعی را در جامعه ترویج و گسترش دهند.

به گزارش ایرنا، طرح ملی جنگلانه از سال 93 در کشور در حال اجراست و هدف اصلی از اجرای آن نهادینه کردن فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی در بین اقشار مختلف مردم است.

480 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی ابرکوه شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی که با توجه به شرایط اقلیمی 300 هزار هکتار آن اراضی بیابانی و 180 هزار هکتار آن مرتع است .

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد