Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در اولین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی ابرکوه مطرح شد

ابرکوه آماده پذیرش روزانه 900 مسافر نوروزی است/ ارائه 60 درصدی خدمات اسکان توسط آموزش و پرورش/ بازدید 33 هزار مسافر از سرو در نوروز 96


فرماندار ابرکوه در جمع بندی جلسه ستاد تسهیلات نوروزی گفت: شهرستان روزانه آمادگی پذیرایی از 900 مسافر در ایام نوروز را دارد.

به گزارش سرو ابرکوه، در هفته جاری اولین جلسه ستاد خدمات نوروزی ابرکوه، با حضور مسئولان کمیته 10 گانه در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

اسکان 60 درصدی مسافران توسط اداره آموزش و پرورش ابرکوه
مجاهد کرباسی دبیر ستاد تسهیلات نوروزی ابرکوه، با اشاره به آماده شدن شهرستان برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: کمیته های 10 گانه شهرستان شامل اسکان و رفاه، امداد و نجات، خدمات درمانی، بهداشتی محیط زیست، نظارت بر تنظیم بازار، خدمات امنیتی، حمل و نقل جاده ای و شهرسازی، معرفی ظرفیت ها و تبلیغات، آمار و اطلاعات و... می باشد.

کرباسی ادامه داد: مسئولان و دبیران کمیته ها باید با برنامه ریزی دقیق و منظم، با مجموعه خود و دیگر کمیته ها از ارائه خدمات و تبلیغات موازی جلوگیری کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به موضوع اسکان مسافران در ابرکوه اشاره و خاطر نشان کرد: اداره میراث با همکاری اماکن اقامتی زیر مجموعه خود، روزانه آمادگی پذیرش 300 مسافر در این ایام را دارد و 60 درصد مسافران هم توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان اسکان داده می شوند.

وی با تأکید به مستقرشدن چادرهای هلال احمر جهت راهنمای مسافران و زیباسازی شهر درخواست کرد: سایر کمیته های ستاد خدمات نوروزی با تشکیل جلسات، هماهنگی های لازم را به عمل آوردند.

106 کلاس در 13 مدرسه ابرکوه آماده پذیرایی مسافران نوروزی
محمود قیومی زاده معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش ابرکوه، در ادامه این جلسه تصریح کرد: تعداد 13 مدرسه در قالب 106 کلاس، با امکانات و تجهیزات لازم جهت اسکان مسافران نوروزی در شهرستان در نظر گرفته شده است.

قیومی زاده خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اداره آموزش و پرورش در اسکان مسافران سهم بیشتری را در شهرستان ایفا می کند، لذا این ضرورت توجه و حمایت ستاد نوروزی جهت تجهیز و آماده کردن محل اقامتی در این مجموعه، بیشتر احساس می شود.

نوروز 96 تعداد 33 هزار نفر از سرو ابرکوه بازدید کردند
جواد شمس عضو هیئت امنا سرو ابرکوه، با ارائه گزارشی از آمار مسافران نوروزی 96، بیان کرد: از مجموع 33 هزار نفر بازدیدکننده سرو ابرکوه که پیرترین موجود زنده کشور است، تعداد 24 هزار نفر با تهیه بلیط از این درخت دیدن کردند.

شمس با تأکید بر این مطلب که سرو ابرکوه، جایگاه ویژه ای برای مسافران نوروزی و مهمترین نقطه شهر برای گردشگران است، گفت: در طول ما های سال حدود 11 هزار گردشگری خارجی و حدود 50 هزار گردشگر داخلی از آن بازدید کردند.

ابرکوه آمادگی پذیرش روزانه 900 مسافر نوروزی را دارد
محمد کاظمی نسب رئیس ستاد تسهیلات نوروزی ابرکوه در جمع بندی مباحث مطرح شده، اظهار کرد: با توجه به آمارهایی که در این جلسه ارائه شد، شهرستان ابرکوه روزانه آمادگی پذیرش 900 مسافر در ایام نوروز را دارد. بنابراین همه کمیته های ستاد باید تلاش کنند تا بهترین خدمات به آنها ارائه شود و موجبات دلگرمی مسافران نوروزی را فراهم کند.

کاظمی نسب با تأکید بر برخورد با واحدهای اقامتی غیرمجاز و انجام اقدامات لازم در این خصوص افزود: این که برخی مسافران نوروزی ابرکوه را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نمی کنند؛ ناشی از ضعف عملکرد دستگاه ها در معرفی ظرفیت ها و شناساندن ابرکوه است.

ابرکوه قابلیت تبدیل شده به مقصد گردشگری و جهانی شدن را دارد
وی به تهیه بیلبردهای تبلیغاتی با عنوان مقصد همین جا (ابرکوه) است و افزایش میانگین ساعت اسکان مسافران در ابرکوه اشاره و تصریح کرد: مجموعه مدیران باید جهت تحقق دو هدف کوتاه مدت «ابرکوه مقصد گردشگری» و درازمدت «ابرکوه شهر جهانی» تلاش کنیم و در ارائه بهترین خدمات به مسافران و گردشگران کوتاهی نکنیم، زیرا ابرکوه قابلیت جهانی شدن را دارد.

فرماندار ابرکوه ضمن گلایه از روسای ادارات نسبت به ضعف شدید روابط عمومی ها در اطلاع رسانی عملکرد دستگاه ها، خاطر نشان کرد: خیلی از ادارات شهرستان انگار نه انگار دهه فجر رسیده است و حتی از ارسال یک پیام تبریک در کانال خود دریغ کردند.

فرماندار خطاب به مسئولان ابرکوه؛ کار نکنید عوض می شوید
این مقام مسئول هشدار داد: بدون در نظر گرفتن هیچ حزب و جناح خاص، یا باید رویه و نحوه ارائه خدمات تغییر کند و یا اینکه رئیس اداره را عوض می کنیم. چرا که این حق مردم است که در جریان عملکرد مسئولان قرار بگیرند و ما در این منصب ها حاضر شدیم تا فعال باشیم و خدمات ارائه کنیم و چیزی به اسم بعید است، نمی شود و امکان ندارد؛ نداریم.

گفتنی است در این جلسه مسئولان کمیته ها ضمن ارائه برنامه های اجرایی و پیشنهادی، خدمات کمیته مربوطه خود را جهت رفاه حال مسافران نوروزی بیان کردند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 3.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد