Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مدير کل ميراث فرهنگی استان يزد در بازدید از ابرکوه:

ابرکوه، قابلیت مطرح شدن جهانی را دارد/ یزد دومین شهر تاریخی جهان


مدير کل ميراث فرهنگي استان يزد به مناسبت "روز ابرکوه" در بازدید از بناهای تاریخی شهرستان گفت: بدون تردید شهرستان ابرکوه یکی از مناطق تاریخی جاذبه گردشگری است که قابلیت مطرح شدن جهانی را دارد.

شرافت- مدیر کل میراث فرهنگی یزد.

به گزارش سروابرکوه، مهندس محمد مهدی شرافت مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد به مناسبت "روز ابرکوه" به همراه قدیریان رئیس میراث فرهنگی و دیگر مسئولین شهرستان از بناهای تاریخی ابرکوه دیدن کرد.

مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد ضمن بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان اظهار داشت: بافت قدیم شهرهای ابرکوه، اردکان و میبد دراستان یزد نمونه است و باید فرهنگ زندگانی در بافت قدیم این شهرها و دیگر شهرهای استان احیاء شود.

شرافت بابیان این مطلب که برنامه حمایتی دولت هم در دستور کار قرار دارد، گفت: طرح جامع گردشگری دراستان در دست تهیه داریم که باید متناسب جذب گردشگران آن رافراهم کنیم و باید شهرستان ابرکوه را آماده کرد تا در سال 94 که سال خوشآمد به یزد نامگذاری شده، جایگاه خوبش به نحوه احسن معرفی شود.

وی تصریح کرد: یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و بافت تاریخی این شهر با مساحت عرصه 743 و مساحت حریم 5000 هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

مدير کل ميراث فرهنگي استان یزد تاکید کرد: مهمترین مسئله، زندگی در بافت قدیمی است که زیبایی ونشاط خوبی به انسان می دهد، لذا بناهای تاریخی که از نسل های قدیم باقی مانده باید برای اسکان نسل امروز فراهم شود.

سپس اسماعیل برزگر زاده فرماندار ابرکوه، ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری ابرکوه اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و می تواند دراین بخش اشتغال خوبی را فراهم آورد و باعث رشد و توسعه شهرستان شود.

برزگرزاده افزود: این شهرستان دارای بیش از 400 اثر تاریخی است  که از جمله آن ها سرو 4هزارو500ساله، مسجد جامع، مسجد بیرون که منزلگاه امام رضا(ع) بوده، ارگ شهرسب و... می باشد.

گفتنی است: شرافت در سفر خود به ابرکوه از  بناهای تاریخی تاریخی خانه آقازاده، بافت قدیم دروازه میدان، سروابرکوه 4500 ساله، خندق سنگی دربقلعه، و مجموعه بیوت پردیسان و موزهای مردم شناسی و عبرت بازدید کرد.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد