Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا


ارسال آثار انتخاب شده هنرمندان یزدی به دبیرخانه جشنواره سروده‌های حماسی و انقلابی کشور+تصاویر بازبینی


مهرداد جباری دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در استان گفت: در تاریخ 12دی آثار ارسالی طی داوری صورت گرفته، انتخاب شده و به دبیرخانه کشوری جشنواره ارسال شده است.

به گزارش سرو ابرکوه؛ دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در استان یزد در مصاحبه باخبرنگار یزد هنر، در مورد علت عدم حضور داور ناظری که قبلا مشخص شده بود گفت: داور ناظری که قرار بود از تهران برای نظارت بر بحث داوری آثار به یزد سفر کنند به علت بروز برخی از مشکلات موفق به حضور در استان نشدند و در نهایت فرید سعادتمند یکی از هنرمندان مطرح استان در رشته موسیقی عهده دار این مسئولیت شدند.

مهرداد جباری ادامه داد: دیگر داوران این جشنواره علیرضا سهیلی و محمدرضا صدیقی عضو انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان یزد و یکی پیشکسوتان این عرصه بودند.

وی در خصوص آثار ارسالی به  گفت: آثار وارد شده به بخش داوری 20 اثر پاپ ، 4 اثر سنتی و 4 اثر سرود بودند که در پایان 2 اثر پاپ ، 2 اثر تقدیر و 2 اثر سرود به دومین جشنواره سرودها و حماسه های انقلابی کشور ارسال خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در ادامه خاطر نشان کرد: داوری آثار 12 دی ماه صورت گرفت و آثار منتخب 14 دی به دبیرخانه جشنواره کشوری اعلام گردیده است.

جباری در ادامه به کیفیت آثار ارسالی در این دوره اشاره کرد و افزود: به طور کلی آثار ارسالی در این دوره نسبت جشنواره پیشین در بخش پاپ رشد بسیار خوب و آثار فاخری ارائه شد اما در بخش سنتی و سرود متاسفانه نزول داشته و پاره ای از آثار در 3 بخش، بر اثر نداشتن تناسب موضوعی با جشنواره و یا ضیف بودن، به مرحله داوری راه پیدا نکرد.

وی خاطر نشان کرد: البته با یاری خداوند قصد داریم تا آثار، در دهه فجر بصورت جشنواره با حضور عمومی مردم برگزار کنیم و در اختتامیه نیز به برگزیدگان جوایز، لوح سپاس و تندیس اهدا گردد.

دبیر دومین جشنواره سروده های حماسی و انقلابی در پایان اظهار داشت: با رایزنی های صورت گرفته در طول این جشنواره ورکشاپ تخصصی موسیقی با حضور یکی از اساتید کشوری برگزار خواهد شد و همچنین امیدوارم در سال آینده در سومین دوره جشنواره شاهد اتفاقات خوبی باشیم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد