Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

بانوی هنرمند ابرکوه:

از 3 سالگی نقاشی می کشیدم/ «گالری سُهی» حاصل تلاش بی وقفه یک تابستان است+ عکس


بانوی هنرمند ابرکوهی گفت: از 3 سالگی نقاشی را شروع کردم و در 5 سالگی اولین مقام کشوری را در این رشته به دست آوردم.

به گزارش سرو ابرکوه، روز گذشته گالری سُهی که شامل آثار تصویرسازی فاطمه سادات هدایتی بود، در محل باغ هنر واقع در خیابان سرو ابرکوه، برگزار شد.

فاطمه سادات هدایتی با نام مستعار سُهی هدایتی در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، ضمن بیان مختصری از فعالیت های خود، گفت: از حدود 3 سالگی به طرز عجیبی شروع به کشیدن نقاشی کردم و در پنج سالگی موفق به کسب رتبه برتر مسابقه نقاشی کودکان سرزمین زیتون شدم.

هدایتی ادامه داد: چون به نقاشی علاقه داشتم به پیشنهاد خانواده و حمایت های آنها، پس از اتمام دوره متوسطه اول برای تحصیل در رشته گرافیک به یزد سفر کردیم و در حال حاضر سال دهم رشته گرافیگ را گذرانده ام.

وی تصریح کرد: آثاری که در گالری سهی به نمایش گذاشته شدند، تصویرسازی است. تفاوت تصویرسازی با نقاشی این است که تصویرسازی یک جمله یا متن یا هر چیز دیگری دارد که به سفارش آن انجام می شود.

هنرمند جوان ابرکوهی خاطر نشان کرد: نخستین بار در سال دهم تحصیل به واژه تصویرسازی برخورد کردم و همین طور در ذهنم شکل گرفت که این رشته را کار کنم.

هدایتی تأکید کرد: در ابتدا این کار رو با یکی از متن ها و به تدریج با اشعار شعرای بزرگ شروع کردم و سپس متوجه متن ها و شعر های کوتاه خودم شدم و تصمیم گرفتم با آنها تصویر سازی کنم.

وی در پایان گفت: نتیجه یک تابستان کار با عشق و تلاش بی وقفه، گالری سهی شد، که از 15 شهریورماه به مدت ده روز، از ساعت 8:30 صبح تا قبل از اذان مغرب برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/ ف

 




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 4.666666666666667 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد