Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه:

اصلاح محله های آلوده از مهمترین ماموریت های آمران به معروف است


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: امر به معروف و نهی از منکر از طریق مردم و به صورت ایجابی از مهمترین ماموریت های بسیج است.

به گزارش سرو ابرکوه، سیف الله ابراهیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در همایش دبیران و آمران امر به معروف و نهی از منکر که با حضور مسئولین در ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد گفت: ایجاد حلقه های صالحین با هدف جهت دادن به تفکر افراد به سوی ارزش ها و همچنین امر به معروف و نهی از منکر از طریق مردم و به صورت ایجابی از مهمترین ماموریت های بسیج است.

وی با اشاره به احیاء امر به معروف به عنوان واجب فراموش شده بیان کرد: امر به معروف باید بر طبق ضوابطی باشد که هفت ضابطه را می توان برای آن برشمرد و بعد از طی این هفت مرحله اگر نتیجه منفی بود باید برخی گام ها را دوباره تکرار کرد.

ابراهیمی احصاء معروف و منکرات رایج در جامعه، تعیین اولویت منکرات، شناسایی ریشه ها، تصویب راهکارها، توجیه مجریان، اقدام و ارائه نتیجه را به عنوان مهمترین گام های امر به معروف بیان کرد.

وی تصریح کرد: برای موفقیت در این محورها و اصلاح محله های آلوده باید 8 اصل رعایت شود که مهمترین آن اولویت بندی، مخاطب شناسی، موقعیت شناسی، استفاده از همه ظرفیت ها، استمرار و هوشمندی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه افزود: هر فردی باید برای ایجاد فضا سازی اسلامی ابتدا به ساکن و در مرحله عملیاتی کردن این فریضه، از خود و خانواده خود شروع کند و در مرحله بعد هر کس، محله و مسجد خود را پوشش دهد.

ابراهیمی هر قشر را موظف به انجام امر به معروف عنوان کرد و گفت: ورزشکاران، اصناف، بسیجیان و هر کس در هر قشر موظف است به این فریضه عمل کند تا کم کم گسترش یابد.

گفتنی است اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، مداحان، افسران جبهه امر به معروف و نهی از منکر هیات امنا مساجد و محلات در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 4.666666666666667 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد