Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

دکتر علی قاسمی در همایش بصیرت مردمی:

اعتدال رمز تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی


کارشناس مسائل اقتصادی در همایش بصیرت مردمی با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی و در جمع بسیجیان گفت: برای تحقق سبک زندگی اسلامی ایرانی باید در دو جنبه فردی و اجتماعی اعتدال داشت.

به گزارش سروابرکوه، دکتر علی قاسمی کارشناس مسائل اقتصادی در همایش بصیرت مردمی با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی که در محل امامزادگان(ع) شهر مهردشت ابرکوه و در جمع بسیجیان این شهر، که به همت ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه برگزار شد گفت: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی بحث سبک زندگی اسلامی مطرح شده و پرداختن به آن بسیار مهم است که متاسفانه به دلیل تقارن این سفر با انتخابات ریاست جمهوری، این مبحث بررسی نشد.

کارشناس مسائل اقتصادی اظهار داشت: اما باید دانست که جهان سرمایه داری با استفاده از ابزارهای پیشرفته تبلیغی، فرهنگ سرمایه داری را نهادینه کرده و تمام جنبه های زندگی افراد را در هر قشر متاثر کرده است.

دکترقاسمی افزود: امروز باید با ارائه و پرداختن به بحث سبک زندگی دینی و اسلامی این فرهنگ تغییر کند. باید در بحث پرداختن به سبک زندگی دینی اعتدال و میانه روی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: اعتدال و میانه روی در دو جنبه باید بررسی شود، اول در زمینه فردی باید میانه رو بود تا سبک زندگی دینی تحقق یابد، فرد باید حریص نباشد، سوئ ظن نداشته باشد و... گناهان کبیره را انجام ندهد تا نظام اسلامی تحقق یابد.

قاسمی تاکید کرد: دومین جنبه، در بحث اجتماع است که بهترین کار در این زمینه بهره وری است، بهره وری یعنی از امکانات موجود باید خوب استفاده کنیم، و در بحث تولید در زمینه اجتماع نیز باید نگاه اقتصادی و میانه روی در راس باشد.

این مقام مسئول بیان کرد: باید نگاه ها راهبردی باشد تا اقتصاد رونق یابد و برنامه ریزی بلند مدت سبب تحقق سبک زندگی دینی است.

قابل ذکر است در ادامه پرسش و پاسخ در موضوعات روز اقتصادی صورت گرفت.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد