Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

فرمانده سپاه ابرکوه در دیدار اصناف شهرستان:

افرادی که به امید مذاکره و پذیرفتن شرط نشسته‌اند؛ منتظر نیستند/حمایت از تولیدکننده حمایت از کالای بی‌کیفیت نیست


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، گفت : افرادی که جهت رفع مشکلات، چشم امید به مذاکره و پذیرفتن شرط کشورهای غربی دوخته‌اند، منتظر واقعی امام زمان (عج) نیستند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ هفته گذشته هم‌زمان با دهه کرامت، اعضا بسیج اصناف ابرکوه با فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دیدار کردند.

نقش غیرقابل‌انکار کسبه و اصناف در تحقق شعار سال
محمد سالاری ابرقویی مسئول کانون بسیج اصناف ابرکوه اظهار کرد : چنین جلساتی جهت افزایش بصیرت و آگاهی کسبه نسبت به مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روز برگزار می‌شود.

سالاری افزود : نقش اصناف در جهت تحقق شعار سال در خصوص حمایت از کالای ایرانی، تبیین منویات مقام معظم رهبری، ایجاد روحیه تعصب و خودباوری نسبت به تولیدات داخلی، غیرقابل‌انکار است.

وی خاطرنشان کرد : ازآنجاکه اصناف قشر تأثیرگذاری بر افراد دارند، باید به مقوله امربه‌معروف و نهی از منکر باوجود آسیب‌های اجتماعی که گریبان گیر جامعه شده است، توجه ویژه داشته باشند.

اشرافی گری و تجملات دور از سبک زندگی اسلامی است
علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، با اشاره به اوضاع خفقان قبل از انقلاب اظهار کرد : ملت ما آن روزها را با همه سختی‌ها و مشکلات پشت سر گذاشتند و در مقابل افراد بی‌آبرو که از غافله عقل، ادب و علم جامانده بودند و آواره و سرگردان کشورهای آمریکا و استکبار شدند، ایستادند.

فاتحی ادامه داد : مسائلی در تاریخ ایران رخ داد که هدف عوامل آن تغییر سبک زندگی اسلامی به غربی بود. اگر اسلام از بین برود یا کنار گذاشته شود، علم، صنعت، انقلاب و همه‌چیز از بین خواهد رفت.

وی با تأکید بر اینکه اشرافی گری و زندگی تجملاتی با سبک زندگی اسلامی همخوانی ندارد، گفت : امروز همه ما در جایگاه خود نسبت به جریانات روز و دنیای اطراف مسئول هستیم.

فاتحی، در بخشی از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های منتظر واقعی افزود : همه اقشار جامعه به‌نوعی در پروژه ظهور دخیل هستند و باید با رعایت انصاف و عدالت زمینه‌های این امر را فراهم کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، عنوان کرد : انتظار فرج افضل اعمال است و منتظر با عمل، انتظار خود را نشان می‌دهد و به وضع حاضر قانع نیست.

بی‌توجهی تولیدکنندگان به کیفیت محصولات، خارج از اصول اقتصاد مقاومتی است
وی خطاب به اصناف که در تحقق شعار سال بیشترین نقش را دارند، تصریح کرد : این وظیفه ما است که با کنترل قیمت بازار و مایحتاج اولیه مردم، زمینه‌های ظهور را فراهم کنیم.

فاتحی گفت : اعضای یک جامعه حکم چرخ‌دنده‌های یک ساعت را دارند که اگر یکی از آنها درست و به‌موقع عمل نکند، فعالیت دیگر اعضا را دچار اختلال خواهد کرد. لذا اقتصاد مقاومتی این نیست که در سال حمایت از کالای ایرانی، تولیدکنندگان داخلی به امید حمایت بی‌چون‌وچرا از این جریان، نسبت به کیفیت کالاهای تولیدی بی‌اهمیت باشند.

این مقام نظامی در بخش پایانی صحبت‌های خود، گفت : چهل سال از انقلاب گذشته است، اگر آمریکا، صهیونیست، اسرائیل، انگلیس و دیگر دشمنان توانایی مقابله با ایران را داشتند، تاکنون کاری از پیش برده بودند.

وی تأکید کرد : منتظر ستم نمی‌پذیرد و تحت ظلم قرار نمی‌گیرد. کسی که در برابر استکبار کوتاه بیاید و مقاومت نکند، منتظر نیست. منتظر به گفتن و زبان نیست و دنبال مذاکره، معامله، سودجویی و پذیرفتن شرط نیست.

چنان رفتار نکنیم که شهدا بپرسند؛ بعد از ما، شما چه کرده‌اید؟!
سیف اله ابراهیمی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج، ضمن خطاب کردن اصناف حاضر با عنوان انقلابی، گفت : چنانچه میل به دنیا در افراد جامعه وجود نداشته باشد، دست‌های شیطان برای فریب آنها بسته است.

ابراهیمی ادامه داد : کسب مال و درآمد از راه حرام، استفاده مال در راه‌های حرام و نپرداختن به حقوق الهی ازجمله خصلت‌هایی است که انسان را به بیراهه می‌کشاند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت : ایمان و اخلاص شهدا الگویی برای نسل امروز هستند، که با آن به والاترین درجات که همان شهادت است، رسیدند.

وی بیان کرد : مطالعه و بررسی تمام قرآن، سه نکته را به انسان‌ها گوشزد می‌کند، اینکه این کارها را انجام دهید (امربه‌معروف)، این کارها را انجام ندهید (نهی از منکر) و اینکه از داستان‌ها و سرنوشت افراد در قصه‌های قرآنی درس عبرت بگیرید.

فرمانده سابق ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه، با اشاره به اینکه فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر واسطه انجام دیگر فرایض است، گفت : هر فرد در هر جایگاهی، وظیفه دارد این فریضه را انجام دهد. شما اصناف نیز به‌عنوان قشری که با افراد زیادی در ارتباط هستید، باید نسبت به این مهم اقدام کنید.

آسیب‌های غفلت از امربه‌معروف و نهی از منکر، تر و خشک را باهم می‌سوزاند
ابراهیمی افزود : در انجام این فریضه نباید خشنودی دیگران را در نظر گرفت، بلکه هر جا که احساس می‌شود می‌توانیم که البته می‌توانیم و هر جا که بدانیم الگویی تأثیرگذار هستیم، باید با تذکر لسانی کارکنیم تا در جامعه اثرگذار باشیم.

وی با تأکید بر این مطلب که دشمن از طریق تغییر شکل ظاهر در پی رسیدن به تغییر هویت ملت ما است، تصریح کرد : چنانچه غیرت مردان و حجاب و عفاف زنان از بین برود، معروف‌ها منکر و منکرها معروف می‌شوند و اینجا است که از اصل خود دور شده‌ایم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد : با غافل شدن از اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر، آسیب‌های اجتماعی دامن همه را می‌گیرد و تر و خشک باهم می‌سوزند. لذا چنان نباشیم که شهدا بپرسند «بعد از ما، شما چه کرده‌اید؟!».

گفتنی است در پایان دیدار، مسئول بسیج اصناف شهرستان از تعدادی کسبه نمونه تقدیر شد.

انتهای پیام/ف

 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد