Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/علی شمس؛

آقای روحانی! حرمت امامزاده را متولی باید حفظ کند


وقتی یک حقوق دان؛ از به دست گرفتن کتاب قانون توسط نمایندگان مجلس، انتقاد می کند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ چند ماهی است که مردم در رابطه با افزایش افسار گسیخته قیمت ارز و سکه، که به تبع آن قیمت اکثر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را افزایش داده است، چشم به اقدامات مجلس دوخته اند.

در روز دهم مرداد ماه امسال سوال هشتاد نماینده مجلس از رئیس جمهور در پنج محور توسط هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد که محور پنجم آن دلیل افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی بود.

واکنش روحانی پس از اعلام وصول سوال از او در مجلس قابل تأمل است. چهار روز پس از این اتفاق وی در نامه ای به رئیس مجلس این حق و اختیار مجلس را خارج از چارچوب قانون اساسی دانست و اعلام کرد که از نظر موقعیت زمانی این اقدام  به صلاح کشور نیست.

رئیس جمهور در پانزده مرداد ماه در گفت وگوی تلویزیونی با مردم، چند دقیقه ای را به موضوع سوال مجلس از رئیس جمهور اختصاص داد. محتوای سخن وی این بود که گویا از مجلس توقع این اقدام را نداشته و انتظار او این بوده است که با یک عذر خواهی ساده از طرف رئیس جمهور، مجلس می توانست  این سوالات را نادیده بگیرد.

روحانی معتقد است که نیازی نبود مجلس کتاب قانون بدست بگیرد برای پاسخگو کردن او. بهتر بود مجلس  با تعامل با دولت و یا با دعوت رئیس جمهور به یک وعده ناهار به پاسخ سوالات خود می رسید.

بنا به گفته خود رئیس جمهور، او یک حقوق دان است. آخرین مدرک تحصیلی  او دکتری حقوق اساسی از دانشگاه کلدونیان گلاسکو انگلیس است. بر اساس اصل صد و سیزده قانون اساسی یکی از وظایف اصلی رئیس جمهور اجرای قانون اساسی است.

لذا با توجه به سابقه شما در آشنایی با قانون اساسی، خوب می دانید که  هم سوال مجلس در چهار چوب قانون بوده است و هم از نظر موقعیت زمانی در بهترین شرایط. به نظر می رسد وی انتظار داشته است تا قیمت دلار به بالای پانزده هزار تومان و قیمت سکه به 6 میلیون تومان برسد تا شرایط و موقعیت لازم برای سوال از رئیس جمهور مساعد شود.

چند روز قبل یکی از نمایندگان مجلس از فشارهایی که توسط دولت برای از حد نصاب انداختن نمایندگان امضاء کننده سوال از رئیس جمهور وارد شده است، پرده برداشت.

حجت‌الاسلام ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس در تشریح فشارهای شدید دولت به نمایندگان سوال‌کننده از رئیس‌جمهور گفت:
آقایان در این یک هفته‌ای که وقت داشتند مجددا بسیج شدند تا نمایندگان را وادار به انصراف کنند؛ آنقدر فشار روی نماینده‌ها بود که من یاد کربلای 4 و 5، بدر، خیبر و آتش تهیه دشمن افتادم که بر سر رزمنده‌ها می‌ریخت.

یک نماینده (که اگر لازم شد اسم می‌برم) می‌گفت: «اینها به شهر ما رفتند. خانم‌های مورد اعتماد مردم را وادار کردند تا بیایند پیش مادر من. آنقدر روی فکر او کار کردند که به بچه‌ات - که نماینده مجلس است- بگو امضایش را پس بگیرد تا اینکه مادرم گفت؛ شیرم را حلالت نمی‌کنم اگر امضایت را پس نگیری!!!».

آقای روحانی!
اگر در طول این دو ماه اخیر که اوضاع اقتصادی مردم دچار مشکل شده است با مردم صادق بودید و زحمت حتی یک عذر خواهی ساده از ملت را به خود می دادید، لازم نبود عناصرخود را از وزرا گرفته تا مدیرکل ها و استاندارها، سراغ نمایندگان امضاء کننده سوال بفرسید و به هر راهی متوسل شوید تا تعداد آنها را از حد نصاب بیندازید.  

آقای روحانی!
اگر در طول این پنج سال ریاست جمهوری به جای اینکه دنبال تدبیری باشید تا به مردم امید کاذب بدهید، سعی در حل مشکلات کشور به ویژه در زمینه اقتصاد و اشتغال با نگاه به ظرفیت های درون کشورکرده بودید، الآن سوال از جنابعالی در مجلس اعلام وصول نمی شد.

آقای روحانی!
اگر در طول این پنج سال به جای به کارگیری مدیرانی که هیچ اعتقادی به ظرفیت و توانمندی های داخل نداشته و بعضا دو تابعیتی هستند، از مدیران جوان و با تفکر انقلابی در دولت خود بهره می بردید الآن لازم نبود مجلس را که بنا به گفته حضرت امام (ره) در رأس امور است، از به دست گرفتن کتاب قانون برای پاسخ گو کردن شما در برابر وظایفی که می بایست انجام بدهید و ندادید، مورد سرزنش قرار دهید.

آقای روحانی!
اگر به جای وقت گذاشتن برای همسو کردن نمایندگان مجلس با دولت خود به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بودید، دیگر لازم نبود برای مشکلات بوجود آمده، دنبال مقصر بگردید وآن را به سال های قبل از انقلاب وصل کنید.

آقای روحانی!
هنوز سه سال دیگر از عمر دولت جنابعالی باقی مانده است. بهتر است در سیاسیت های دوران قبل که نتیجه و ماحصل آن را هر روز مشاهده می کنید، (از مذاکره گرفته تا دیدگاه های اقتصادی و مدیریتی) تجدید نظری بکنید تا شاید اعتماد از دست رفته طرفداران شما دوباره به شما برگردد و حامیان شما از جمله اصلاح طلبان بتوانند خود را از حامیان شما بدانند و مجبور نباشند دائما از شما و دولت شما برائت بجویند.

آقای روحانی!
حرمت امامزاده را اول متولی باید حفظ کند نه دیگران!

و من الله توفیق
علی شمس اسفندآبادی

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد