Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد:

اقلام مسموم ماهواره و شبکه های مجازی در سبد فرهنگی یزدی ها


معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تاثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.

به گزارش سرو ابرکوه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز یکسرى دغدغه¬ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل كرده است اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز با آن سرکار داریم اعتیاد جوانان ما به شبکه های نا متعارف فضای مجازی و رسانه های بی قید بند می باشد.

سرهنگ محمدرضا مزیدی اذعان کرد: با توجه به ویژگی های خاص فضای مجازی،‌ بسیاری از والدین فرصت، امكان و یا توان كافی برای شناخت دقیق این فضا را به دست نیاورده اند و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی كودكان از این فضا باعث شده است كه یك فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود.

وی ادامه داد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و توجه والدین به رفتار فرزندان بسیار مهم است و برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده ها، والدین باید تا حدودی به فناوری های روز دنیا مسلط باشند.

مزیدی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی در حوزه رابطه فرزندان و والدین نیز تغییراتی بوجود آورده است افزود: از جمله آن به کاهش نقش خانواده، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی، از بین رفتن حریم بین فرزندان و والدین و ایستادن در برابر والدین از آثار مخرب آن می‌توان نام برد.

وی با بیان اینکه والدین باید آگاه باشند كه تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فكر آنها است گفت: به منظور پیشگیری و كاهش آسیب های اجتماعی در فضای مجازی باید ضمن فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مخاطبان بویژه نوجوانان، جلسه ها و كلاس های آموزشی را در این خصوص برگزار كرد و اوقات بیشتری را با فرزندان در فضای بیرون از خانه  وتفریح با آنها گذراند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد تصریح کرد: امروزه خانواده ایرانی در سبد فرهنگی خود مواجه با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن است که هر کدام به نوبه خود بخشی از فرآیند تاثیرگذاری در خانواده را هدف گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای که به طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده است و پیام مشترک برنامه‌های این شبکه‌ها ترویج خانواده‌های بی‌سامان، عادی سازی خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوه‌دادن روابط نامتعارف دختر و پسر پیش از ازدواج است.

وی در پایان گفت: باید قوانین سختگیرانه تر برای برخورد با مجرمان جرایم اینترنتی وضع و اجرایی كرد و ضمن ترویج فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی، را به گونه ای طراحی كرد كه در آنها انواع خطرات موجود در فضای مجازی و راهكارهایی برای آشنایی و مقابله با آنها تعیین شده باشد.

انتهای پیام/ه




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد