Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رتبه 15 کنکور سراسری از ابرکوه:

انتظار رتبه تک رقمی داشتم/ یکسال تلفن همراه نداشتم/ ابرکوه در زمینه شیمی و فیزیک بسیار قوی است


دانش آموز موفق ابرکوهی که رتبه 15 کنکور سراسری را از آن خود کرد، گفت: به مدت یکسال تلفن همراه نداشتم و به طور کامل با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قطع رابطه کردم.

به گزارش سرو ابرکوه؛ پس از اعلام نتایج کنکور سراسری سال 95، باز هم شاهد کسب رتبه های برتر کنکور توسط دانش آموزان ابرکوه بودیم و همین موضوع باعث شد امروز گفتگویی با رتبه 15 رشته تجربی داشته باشیم:


زهرا اکرمی فرزند مهدی متولد سال 1376 در سال جاری برای اولین بار در کنکور سراسری شرکت و در رشته تجربی رتبه 15 منطقه و همچنین در رشته زبان انگلیسی رتبه 39 منطقه را ازآن خود کرد.


توانایی های خود را باور کردم
اکرمی در ابتدای این گفتگو در رابطه با انگیزه خود برای بدست آوردن این رتبه گفت: همیشه وقتی صحبت از درس و کنکور می شد، اطرافیانم انتظار رتبه برتر را از من داشتند و همیشه این موضوع را به من یادآوری می کردند. من نیز از تابستان 94 که شروع به درس خواندن کردم، این پتانسیل را در خود دیدم و باور کردم که می توانم به موفقیتی که دیگران از آن صحبت می کنند دست یابم.

 


انتظار رتبه تک رقمی داشتم
وی ادامه داد: در همین راستا عزم خود را جزم کردم و برای بدست آوردن رتبه تک رقمی تلاش می کردم. امروز علی رغم اینکه رتبه تک رقمی نداشتم، اما از  رتبه خود راضی هستم و تصور میکنم اگر در قسمت درس زمین شناسی بیشتر تلاش می کردم، حتما به آنچه که می خواستم، می رسیدم.


اکرمی در رابطه با شیوه های درس خواندن خود، اذعان کرد: در طول مدتی که درس می خواندم بیشتر در کلاس های عمومی که در مدرسه یا پژوهش سراها برگزار می شد، شرکت می کردم و شاید کمتر از 5 جلسه معلم خصوصی برای درس فیزیک گرفتم، زیرا در این درس کمی احساس ضعف می کردم.


این دانش آموز ابرکوهی ادامه داد: زمانی که درس می خواندم تا حدودی میهمانی و رفت و آمدها کمتر شده بود، اماچون من حساسیت زیادی در این زمینه نداشتم رفتار اعضای خانواده با مواقع عادی تغییر خاصی نداشت.


کیفیت درس خواندن برایم مهم بود، نه کمیّت
رتبه برتر کنکور سراسری تصریح کرد: ساعات خاصی از روز را به درس خواندن اختصاص نمی دادم؛ به نظرم کیفیت درس خواندن بیشتر اهمیت دارد، نه مدت زمان. گاهی اوقات برای خواندن درس شیمی یا فیزیک 4 ساعت وقت صرف می کردم، اما به جرأت می گویم که فقط یک ساعت آن، مطالعه مفید بود و 3 ساعت دیگر بی فایده بود.


برادرم حامی معنوی و درسی ام بود
اکرمی تأکید داشت: فضای خانواده طوری بود که کسی مرا به انتخاب رشته خاصی اجبار نکرد، بلکه همیشه از سوی اطرافیانم حمایت می شدم به ویژه برادرم که همیشه یکی از حامیان من بود و علاوه بر حمایت های معنوی و روحی، در زمینه درسی نیز توجه خاصی به من داشت.


وی بیان کرد: در دوران دبیرستان علاقه خاصی به رشته ریاضی داشتم، اما وقتی کمی تحقیق کردم متوجه شدم که رشته تجربی آینده بهتری برای من دارد به همین خاطر، تجربی را انتخاب کردم. هم اکنون نیز تصمیم دارم در رشته داندانپزشکی ادامه تحصیل دهم.


یکسال تلفن همراه نداشتم/ بزرگترین ضربه فضاهای مجازی، سلب فرصت از دانش آموزان است
نوجوان ابرکوهی خاطر نشان کرد: برای درس خواندن به مدت یکسال تمام تلفن همراه نداشتم و به طور کامل با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی قطع رابطه کردم، مگر در مواقعی که در زمینه درسی نیاز به اینترنت داشتم و از رایانه برای رفع نیاز استفاده می کردم. بیشترین ضرری که فضای مجازی به یک دانش آموز در آستانه کنکور وارد می کند، وقت گرانبهایی است که از او سلب می کند و رفته رفته برای او نوعی وابستگی و اعتیاد به وجود می آورد.


ابرکوه در زمینه شیمی و فیزیک بسیار قوی است
اکرمی در رابطه با کیفیت فضای آموزشی شهرستان گفت: ابرکوه از نظر امکانات آموزشی محروم است و در این زمینه باید گفت دست آموزش و پرورش در بکارگیری اساتید و معلمان برجسته بسته می باشد و نیاز مبرم به حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان دارد؛ ناگفته نماند ابرکوه از نظر معلمان شیمی و فیزیک بسیار قوی می باشد که آنان نیز نیازمند حمایت مسولین هستند.

 


دعوت از رتبه های برتر کنکور اقدامی مناسب برای ایجاد انگیزه
وی در رابطه با فعالیت های مدارس در زمینه کمک به کنکوری ها یادآور شد: یکی از اقدامات بسیار خوب و مفید مدارس، دعوت از رتبه های برتر سال گذشته است که به دانش آموزان امید و انگیزه می دهد تا از حداکثر توان خود را در رسیدن به اهداف خود، بکار گیرند.


غرور، ضعف انسان ها را نمایان می کند/ بهتر از من هم زیاد است
دانش آموز موفق در پاسخ به خبرنگار سرو که آیا از رتبه خود احساس غرور می کند یا نه، گفت: سعی کردم همیشه از احساس غرور فاصله بگیرم، چرا که میدانم مسلماً رتبه های برتر و بهتر از من نیز در کشور وجود دارند، پس جایی برای مغرور شدن باقی نمی ماند. توصیه مادرم نیز همیشه این بوده است که هرگز به داشته ها و توانایی های خود مغرور نشوید. من نیز معتقدم که انسان مغرور، ضعف خود را بیشتر نمایان می کند.


خودباوری، امید و افکار مثبت عوامل موفقیت هستند
اکرمی در ادامه توصیه هایی به هم سن و سالان خود و دانش آموزان در آستانه کنکور کرد و گفت: درست است که در ابرکوه امکانات آموزشی در حدّ شهرهای دیگر نیست، اما به همه پشت کنکوری ها توصیه می کنم؛ برای رسیدن به هدف از توان و تلاش خودشان استفاده کنند و به یک خودباوری برسند.


وی تاکید کرد: اگر پشتکار وجود داشته باشد، هیچکس و هیچ چیز نمی تواند مسیر موفقیت را مسدود کند. در راستای شیوه درس خواندن، بیشتر به کتاب های درسی تکیه کنند نه اینکه همه تمرکز خود را بر روی کتاب های کمک آموزشی قرار دهند.


و آخرین توصیه هم اینکه، هرگز اجازه ندهید ناامیدی و افکار منفی بر شما غلبه کند و همیشه با دید مثبت به آینده ای روشن فکر کنید. من هم برای اینکه ناامید نشوم علاوه بر کُتب ادعیه که بعد از هر نماز می خواندم، قبل از خواب یک کتاب روانشناسی مطالعه می کردم که جمله های مثبت و زیبای آن، امیدم به موفقیت را چندین برابر می کرد.


انتهای پیام/ م.ف




Your Rating
Average (6 Votes)
The average rating is 4.166666666666667 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد