Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خود نمایی در آستانه انتخابات؛

اندر افاضات شیخ عمامه به سر در میتینگ انتخاباتی با «تم»رفع حصر


نماینده اسبق یزد در این نشست مانند سایر نشست ها و منابر خود با بیان افاضاتی متفاوت، سعی در به روز نگه داشتن وجهه سیاسی خود در بین اصلاح طلبان نوظهور یزد را داشت، به بحث توافق هسته ای صورت گرفته اشاره کرده و آن را به صلح حدیبیه پیامبر اسلام مرتبط کرده است.!

سرو ابرکوه به نقل از نسیم صادق، در روزگاری که حفظ وحدت در بین جامعه و جلوگیری از ایجاد دو دستگی به کرات در سخنان رهبری معظم انقلاب به گوش میرسد تا مسئولین و سیاسیون کشور آن را نصب العین رفتارهای خود قرار دهند، در دارالعباده یزد شاهد برگزاری نشست ها و جلساتی نه تنها غیرقانونی بلکه با گرایشات مغرضانه در خلاف جهت خطوط قرمز نظام هستیم.

میتینگ سیاسی- انتخاباتی حزب معلوم الحال اعتماد ملی هفته گذشته در تالار راه و ما یزد در حالی با حضور برخی مسئولین دولتی استان برگزار شد، که حضور چنین افرادی در جلساتی با موضوع رفع حصر فتنه گران غیرقانونی می باشد.

اما در این بین سوای از بحث گذشته معلوم و روشن حزب اعتماد ملی و کارنامه درخشان آن در فتنه 88 و لیدر در حصرش، افاضات نماینده اسبق یزد در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع روحانیون مبارز در این نشست اندکی قابل تامل است.


 

رضوی که در این نشست مانند سایر نشست ها و منابر خود با بیان افاضاتی متفاوت، سعی در به روز نگه داشتن وجهه سیاسی خود در بین اصلاح طلبان نوظهور یزد را داشت، به بحث توافق هسته ای صورت گرفته اشاره کرده و آن را به صلح حدیبیه پیامبر اسلام مرتبط کرده است.!

با مروری بر تاریخ صلح حدیبیه و شرایط پذیرش آن از سوی پیامبر اسلام به خوبی می توان برداشت کرد که نه تنها چنین قیاسی صحیح نبوده، بلکه به هیچ عنوان شراطی که در آن پیامبر وادار به پذیرش صلح شدند را امروز در کشور جمهوری اسلامی مشاهده نمی کنیم.

تمسک به چنین برداشت هایی برای مشروعیت بخشی به یک رفتار است که باعث می شود روزی از مذاکرات امام حسین (ع) در قیام کربلا خرج شود و امروز از صلح حدیبیه.

درس گرفتن از تاریخ کار خوبی است، چرا که بسیاری از مسایل امروز ناشی از اقدامات بشری در گذشته است اما این درس گرفتن باید صحیح و به دور از برداشت‌های شخصی و گروهی باشد و نباید تاریخ را مستمسک تحلیل‌های نادرست یا بهانه‌ای برای پوشاندن شکست‌ها و ناکامی‌ها  قرار داد.

گفتنی است این عنصر دوم خردادی آبان ماه سال گذشته در یکی از مساجد شهرستان مهریز در سخنان بی سابقه و ساختارشکنانه‌ای با حمله به اصل ولایت فقیه ضمن اشاعه اکاذیب صریح به توهین به ساحت امام خمینی(ره) پرداخنه بود.

وی در آن نشست با اشاره به پیروزی انقلاب و بازگشت امام(ره) از پاریس گفته بود: "وقتی که امام از پاریس آمد، رفت قم و اصلا دنبال ولایت فقیه نبود."
این عنصر اصلاح طلب یزدی در ادامه با توهین به شخصیت رهبر فقید انقلاب اسلامی با ترسیم شخصیتی منفعل و تحت تاثیر گفته بود: "بعدا ولایت فقیه تصویب شد و به امام خمینی(ره) گفتند ولی فقیه شمایید و آوردندش تهران و گرفتارش کردند!"

این نیز برگ زرین دیگری بر کارنامه درخشان حزب معلوم احال اعتماد ملی بخوانید- ضد اعتماد ملی است که با گنجاندن چنین افرادی در خود نه تنها منافع ملی را دنبال نمی کند بلکه عناصر آن ریشه های اصلی این نظام همچون ولایت فقیه را هدف تمایلات شخصی و نفسانی خود قرار داده اند.

گفتنی است شیخ عمامه به سر لقبی است که از سوی امام جمعه اشکذر در واکنش به سخنان وی در خصوص ولایت فقیه به او نسبت داده شد.

ابوالفضل دهقانی اشکذری

 



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد