Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه یزد در خطبه های عید قربان:

ائتلاف غرب علیه داعش بهانه برای حضور نظامی در منطقه /ترکیه هوشیارباشد


نماینده ولی فقیه در استان یزد در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به اینکه تمامی دولت ها و کشورهایی که در ائتلاف آمریکا علیه تروریست های داعش وارد خاک عراق و سوریه می شوند متجاوز هستند گفت: تامین منافع صهیونیستها و ادامه ظلم و کشتار مردم بیگناه عراق و سوریه حاصل این ائتلاف و حضور غیرقانونی آنها در منطقه است.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، آیت الله محمد رضا ناصری در خطبه های نماز عید سعید قربان در مسجد روضه محمدیه( حظیره) یزد اظهار داشت:  ائتلاف ظاهری آمریکا با برخی کشورهای اروپایی و خاورمیانه فقط بهانه ای برای حضور بیشتر آنان در منطقه، ادامه ظلم و ستم بر مسلمانان است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: هدف آمریکا از تشکیل این ائتلاف، ادامه جنایت و کشتار مسلمانان و توجیه برای حضور غیرقانونی شان در منطقه است.

وی اضافه کرد: تمامی دولت ها و کشورهایی که در ائتلاف آمریکا علیه تروریست های داعش وارد خاک عراق و سوریه می شوند متجاوز هستند که بخاطر همین حضور، آسیب های زیادی به زیر ساخت های این کشورها وارد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: تامین منافع صهیونیستها و ادامه ظلم و کشتار مردم بیگناه عراق و سوریه حاصل این ائتلاف و حضور غیرقانونی آنهادر منطقه است.

ترکیه هوشیار باشد

ناصری ادامه داد: کشوهای اسلامی و همچنین ترکیه باید مواظب اهداف و توطئه های دشمنان باشند و تسلیم فشارهای دنیای استکباری غرب نشوند .

امام جمعه یزد تصریح کرد: تنها راه نجات عراق و سوریه از دست تروریست های تکفیری ٰ سلفی ها و داعشی ها فقط مردم و ارتش این دو کشور است که باید از منافع ملی خود در برابر متجاوز دفاع کنند .

اتحاد تنها راه برون رفت مسلمانان از مشكلات است

امام جمعه يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مسئله مسلمين در جهان عنوان كرد: مسائلي كه اكنون در جهان گريبانگير مسلمين شده است، يك راه برون رفت دارد و آن راه اتحاد است.

ناصري با اشاره به اينكه تكفيري‌ ها و داعش و ساير گروه‌ها و فرق انحرافي، به خاطر غفلت مسلمين و با توطئه‌ آمريكايي‌ ها و غرب شكل گرفته‌اند، بيان كرد: امروز كساني كه خود حامي داعش بوده‌اند، داعيه‌دار مبارزه با داعش شده‌اند و در حالي كه هدف واقعي آنها، مقابله با داعش نيست و به اين بهانه مي‌خواهند وارد خاك عراق و سوريه شوند.

كشورهاي خاورميانه تسليم قدرتهاي استكباري و فشارهاي جهاني نشوند/  گستره جنگ دشمن از جنگ نظامي بيشتر و تخريب آن فراگيرتر است

امام جمعه يزد بر هوشياري كشورهاي مسلمان همچنين كشورهاي خاورميانه تاكيد كرد و افزود: كشورهاي اسلامي و خاورميانه بايد مراقب باشند تا به دنبال فشار و تهديد آمريكا و غرب، تسليم قدرت‌ هاي استكباري جهان نشوند.

آيت الله ناصري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه دشمنان امروز اتحاد مسلمانان جهان را نشانه گرفته اند، تصريح كرد: هدف اصلي دشمن،‌ تضعيف دين و ارزش هاي ديني و معنويت است زيرا مي دانند مسلمانان با ارزش هاي معنوي خود و اتكا به خدا، به اهداف بزرگي دست پيدا مي كنند.

امام جمعه يزد ادامه داد: دشمن براي تحقق اين هدف خود، جنگ بزرگي را آغاز كرده و گستره جنگ آن از جنگ نظامي بيشتر و تخريب آن فراگيرتر است زيرا از طريق رسانه ها، به خانه ها نفوذ كرده و خانواده ها بايد مراقب تهاجم همه جانبه فرهنگي دشمن باشند.

ناصری در ادامه با تبریک عید قربان به تفصیل پیرامون این واقعه بزرگ دینی اشاره کرد و گفت: باید راه ابراهیم و اسماعیل را شناخت و همواره آماده جانفشانی بود .

عيد قربان روز نمايش بندگي مسلمانان جهان است

امام جمعه يزد با اشاره به فلسفه عيد قربان گفت: روز عيد قربان، روز نمايش بندگي مسلمان جهان است.

وی افزود: بندگی خدا و تسلیم محض بودن از درس های عید قربان است که اوج بندگی را نشان می دهد راه سعادت نیز همین بندگی و عزت است.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه ماه ذی‌الحجه ماهی پر خیر برکت است و در آن ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، واقعه غدیر و آزمون بزرگ الهی از حضرت ابراهیم و فرزندش اسماعیل (ع) رخ داده است، اظهار داشت: عید قربان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان جهان است.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد