Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان یزد:

بازی‌های مخرب؛ اعتقادات دینی کودکان را مورد هجوم قرار می‌دهد/ فضای مجازی به‌مرورزمان فرد را منزوی و گوشه‌گیر می‌کند


کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان یزد گفت: افرادی که زیاد از فضای مجازی استفاده می‌کنند، منزوی، گوشه‌گیر و تنها شده و دوستان خود را از دست می‌دهند و این مسئله فرایند رشد اجتماعی را دچار اختلال می‌کند.

سید محمدرضا قائم محمدی کارشناس آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان یزد در مصاحبه با خبرنگار سرو ابرکوه، به بیان اثرات مخرب بازی‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرداخت و گفت: در بسیاری از این بازی‌ها، اعتقادات دینی کودکان مورد هجوم قرار می‌گیرد.

هدف بعضی بازی‌ها نابودی ملیت ایرانی است/ اختلال در رشد اجتماعی اثر بازی‌های مخرب
قائم محمدی ادامه داد: به‌عنوان‌مثال در بازی انگری برد نهایتاً شلیک به سمت مسجد و گلدسته‌های آن امتیاز بالایی دارد یا برج میلاد به‌عنوان هدف در این بازی طراحی‌شده است، تا نماد ملیت ایرانی مورد هجوم قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که عمدتاً کودکان و نوجوانان سریع به این بازی‌ها عادت می‌کنند، خاطرنشان کرد: این دسته کودکان در فرایند تحصیل دچار مشکل شده و اغلب گرفتار اُفت تحصیلی می‌شوند.

مسئول فنی مرکز مشاوره ارغوان یزد بیان کرد: افرادی که زیاد از فضای مجازی استفاده می‌کنند، منزوی و گوشه‌گیر شده و پس از مدتی دوستان خود را ازدست‌داده و تنها می‌شوند. آن‌ها دچار انزوای اجتماعی می‌شوند و به‌مرورزمان این مسئله فرایند رشد اجتماعی آن‌ها را دچار اختلال می‌کند.

قائم محمدی بابیان اینکه پرخاشگری و مطالبه خواسته‌ها به‌زور؛ یکی از آثار وابستگی به این بازی‌ها است، گفت: ادامه این روند ارتباطات اعضای خانواده را نیز دچار مشکل می‌کند و تربیت کامل صورت نمی‌گیرد و آنها هم فرد منزوی می‌شوند.

بلوغ زودرس و تنبلی ذهن و نابودی خلاقیت کودکان آسیب‌های ناشی از بازی‌های مخرب
وی تأکید کرد: پخش تصاویر غیراخلاقی نامتناسب با سن افراد که موجب بلوغ زودرس می‌شود، تنبلی ذهن کودک و نوجوان، که زمینه خلاقیت و نوآوری را از آن‌ها می‌گیرد؛ از دیگر آسیب‌های این بازی مخرب است.

این مشاور خانواده تصریح کرد: تخریب چشم‌ها به خاطر نور کامپیوتر و گوشی‌های همراه، مشکلات عضلانی کتف و دست، هیجان بازی روی مغز و قلب، قوز کمر، اثراتی است که این بازی‌ها روی جسم انسان می‌گذارد.

قائم محمدی گفت: والدین باید مضرات بازی‌های خشن و ضد اخلاقی را بدانند و بازی‌های خلاقانه و تفریحات سالم مثل کوه، باشگاه‌های ورزشی و... تهیه و در اختیار آن‌ها قرار دهند، تا انرژی روانی کودکان تخلیه‌شده و توجه شان از بازی‌های رایانه‌ای منحرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین وقت بیشتری را به ارتباط با كودك و نوجوان خویش اختصاص دهند. هرقدر وقت گذاری و ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان بیشتر باشد زمینه استفاده از بازی‌های آسیب‌پذیر كمتر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد