Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

پیام مردم یزد در آستانه انتخابات؛

برای سربلندی کشور به صحنه می آییم/منتظر تحقق وعده های دولت هستیم


مردم یزد با وجود وضعیت میشتی سخت در ایام نوروزی حضور پرشور خود در انتخابات را اعلام کردند.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا؛با اینکه  مردم یزد درآستانه ایام نوروز وضع معیشتی خوبی نداشته و منتظر مشاهده تاثیر وعده های دولت بر زندگی خود هستند اما برای حضورپرشور در انتخابات اعلام آمادگی کردند.

گلباف فروشنده یزدی اوضاع بازار را بسیار بد دانست و گفت: وضعیت بازار اصلا تعریفی ندارد و ما کاری جز اتلاف وقت و هرینه های جاری نداریم.

این جوان یزدی وضعیت معیشتی مردم را نا بسامان قلمداد کرد و ادامه داد: در موج اول تورم بازار هرچند با سختی ها و کاستی‌هایی همرا بود ولی فروش هم داشتیم اما حالا در صورت مراجعه  مشتری هم نتیجه ای حاصل نمی شود و مردم دیگر در اثر موج جدید گرانی و رکود، پولی برای خرید ندارند.

وی در خصوص اقدامات اقتصادی دولت و نیز تأثیر توافق هسته ای بر معیشت مردم گفت: تا کنون ثأثیری ندیده ایم ولی طبعا این دست اقدامات حداقل یک سال زمان نیاز دارند تا نتیجه خود را آشکار کنند.

گلباف افزود: از انجا که هنوز شناخت کافی از کاندیداها ندارم، برای حضور در انتخابات هنوز تصمیم نگرفته ام ولی به مردم توصیه می کنم اگر از کاندیداها شناخت لازم را کسب کردند در انتخابات شرکت کنند.

بانوی فروشنده یزدی گفت: امسال وضعیت فروش بسیار ضعیف بوده و مردم توان خرید ندارند تا آنجا که حتی با وجود نزدیکی ایام عید نوروز  آنچنان که تصور می شد خبری از خرید  مردم نیست.

وی تصریح کرد: اقدامات اقتصادی دولت نیز با جنجال های خود کاری از پیش نبرده  و ما همچنان چشم انتظار تأثیر این اقدامات بر زندگی خود و مردم هستیم.

این بانوی یزدی با تاکید بر حضور خود در انتخابات، حضور پرشور در انتخابات را وظیفه هر ایرانی در برابر کشور خود دانست.

شهرام فروشنده غیر یزدی ساکن یزد اوضاع بازار ایام عید را تاسف باردانست و با اشاره به عدم مراجعه حتی یک مشتری اظهار داشت: بدون کوچک ترین زحمتی می توان کساد بازار را به خوبی دید و امروز هم فروش بنده صفر بوده و اوضاع معیشتی مردم به قدری سخت شده که حتی یک مشتری هم به مغازه مراجعه نکرده است

فروشنده تهرانی مقیم دارالعباده گفت: قیمت ها به هیچ عنوان ثابت نبوده و سیر سعودی دارند ولی ما منتظر نتیجه اقدامات دولت هستیم چرا که قطعا در کوتاه مدت بازدهی ندارد و سیر زمانی خاص خود را نیاز دارد ولی با تمام این اوصاف، ما امید خود را حفظ کرده ایم.

گفتنی است این شهروند یزدی هنوز تصمیم خود را برای حضور در انتخابات نگرفته و علت آن را عدم تفاوت بین کاندیدا ها بیان کرد.

قانع دیگرفروشنده یزدی هم  گقت: اوضاع بازار تعریفی ندارد و با وجود رسیدن ایام نوروز هنوز خبری از خرید مردم نیست واین در حقیقت ناشی از وضعیت بهم ریخته اقتصادی و نشان دهنده این مطلب است  که مردم پولی برای خرید ندارند.

وی در خصوص تاثیر اقدامات اقتصادی دولت بر زندگی مردم تصریح کرد: آنچه که مطرح می کنند این است که این اقدامات در کوتاه مدت پاسخ نمی دهد و باید منتظر ماند تا نتیجه آن پس از طی زمان مناسب مشخص شود؛ تحریم هایی که به مرور زمان روی هم انباشته  شده به سادگی قابل رفع نیستند و مردم باید با امید بهبودی این مشکلات را تحمل کنند تا شاهد گشایش باشند.

این شهروند یزدی ضمن اعلام حضور خود در انتخابات، حضور پرشور مردم در 7 اسفند را خواستار شد و ادامه داد: به هرحال باید یک نفر به مجلس برود و مردم باید با حضور خود بهترین نفر را به عنوان نماینده خود روی صندلی سبز بهارستان بنشانند.

شهرونددیگری  بیان کرد: بنده چند ماه است که مغازه خود  را افتتاح کرده ام ولی در این مدت کم، کسادی شدیدی از بازار دیده ام و البته همکاران دیگری  که سابقه بسیار طولانی تری نسبت به من دارند دل پرخونی از بازار امسال داشته و می گویند در ایام عید نوروز سال گذشته فروش از وضعیت فوق العاده ای برخوردار بود است و لی امسال به قدری نامناسب است که در برخی روز ها حتی یک مورد فروش هم نداشتیم.

وی ادامه داد اقدامات اقتصادی دولت به هیچ عنوان موفق نبوده  و تا کنون با گذشت چند ماه از اجرایی شدن برجام تغییری در بازار حس نمی شود اما امیدواریم با وجود واریز عیدی ها در این 10 روز اخر سال بازار تکان بخورد.

بنده زادگان ضمن اعلام حضور خود در انتخابات گفت: از روند های سیاسی اطلاع کافی ندارم ولی با توجه به وقایعی که روی داده  از مردم می خواهم که به پای صندوق های رأی آمده  و نظر خود را به صندوق ها بیاندازند.

الوانکار ازمغازه داران یزدی هم بیان کرد: امسال روی هم رفته اوضاع اقتصادی ومعیشتی در وضعیت بحرانی قرار داشته ولی امیدوارم که اینگونه نماند و رونق به  بازاز بازگردد.

وی ادامه داد: دولت تا کنون نتوانسته ،برای بهبود وضعیت معیشتی مردم کاری انجام دهد ولی ما امیدواری که این اقدامات به بار بنشیند.

الوانکار گفت در انتخابات شرکت می کنم و به مردم توصیه می کنم  اگر می خواهند جریان کشور با خواست ان ها ادامه یابد حتما در روز جمعه نظر خود را به صندوق ها بیاندازند.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد