Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل:

برجام؛ روزنه امید برای آغاز «پروژه نفوذ»/ مدعیان، تنها یک تجربه مثبت از امریکا ذکر کنند/ ضرورت جلوگیری از تعمیق تنش های جناحی در کشور


کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل، گفت: بدبینی و نگرانی از توطئه دشمنان به معنای نفی برجام یا مخالفت با تعامل هدفمند با غرب نیست، بلکه یادآوری تجارب تلخ تاریخ انقلاب و حتی پیش از آن است که نمونه مشخص آن در جریان کودتا علیه مصدق مشاهده شد.

علی جعفری کارشناس مسائل سیاسی و بین الملل در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه با اشاره به سخنان امروز (سه شنبه) مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان و دانش آموزان اظهار کرد: تلاش آمریکا برای نفوذ در عرصه های مختلف کشور جدی می باشد، به طوری که تمام فرمایشات معظم له به حفظ هوشیاری دولت و ملت ایران در خصوص توطئه آمریکا و استکبار معطوف است.


جعفری، حوادث روز 13 آبان در سال های 43، 57 و 58 را نقطه عطفی در تاریخ ایران، عنوان کرد و افزود: اگر چه تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، کشتار دانش آموزان انقلابی به واسطه چراغ سبز استکبار و پشتیبانی آمریکا از رژیم پهلوی رخ داد ولی تقدیر بر آن بود که در همین روز از سال 58، پرونده آمریکا در ایران بسته شود.


علت اقدامات منفعت طلبانه آمریکا، غفلت دولت ها و ملت ها است
وی با تاکید بر اینکه اقدامات خصمانه دولت آمریکا علیه دولت و ملت ایران و سایر ملت ها بیش از آن است که بتوان در خصوص آن اظهار نظر کرد، گفت: علت هرگونه اقدام غیر سازنده، مجرمانه و منفعت طلبانه ای که آمریکا در خارج از مرزهای خود انجام می دهد، غفلت دولت ها و ملت ها می باشد.


پژوهشگر مسائل سیاسی و بین الملل عنوان کرد: در غیر این صورت آمریکا هیچ گاه حق دخالت در امور داخلی کشورها، اشغال سرزمین ها، حمایت از کشورهای جنگ طلب و مدیریت بحران ها را نداشته و ندارد.


مدعیان، تنها یک نمونه منفعت کسب شده از آمریکا را ذکر کنند
جعفری با استناد به سخنان رهبر انقلاب در خصوص زنجیره های توطئه آمریکا علیه ایران و چشم پوشی عده ای بر این موضوع که آمریکا دست از توطئه برداشته است، خاطر نشان کرد: بر فرض نادیده گرفتن اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران؛ افرادی که مدعی دوستی با آمریکا هستند اگر می توانند یک مورد از منافع کسب شده از آمریکا طی قرن اخیر را نام ببرند، تا دیگران نسبت به موضع مبهم و تامل برانگیز آنها قانع شوند.


توافق هسته ای پایان راه نیست
نویسنده کتاب «راهبرد ناتو (غرب) در خاورمیانه و منافع ج.ا. ایران» تصریح کرد: خوشبختانه مذاکرات هسته ای با قاطعیت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب، تلاش قابل تحسین تیم هسته ای و همچنین با دقت و نکته سنجی شورای عالی امنیت ملی و کمیسیون ویژه بررسی برجام (مجلس شورای اسلامی) به سرانجام رسید. اما این پایان راه نیست و تهدیدهایی به مراتب سنگین تر از گذشته پیش روی منافع ملی کشورمان قرار دارد، که رهبر انقلاب نیز در این خصوص بارها هشدار داده اند.


برجام روزنه امید برای آغاز «پروژه نفوذ»
این کارشناس با ابراز نگرانی از آغاز «پروژه نفوذ» از سوی غرب پس از اجرای برجام افزود: بدبینی و نگرانی از توطئه دشمنان به معنای نفی برجام یا مخالفت با تعامل هدفمند با غرب نیست، بلکه یادآوری تجارب تلخ تاریخ انقلاب و حتی پیش از آن است که نمونه مشخص آن در جریان کودتا علیه مصدق مشاهده شد.


جعفری بیان کرد: از این پس نفوذ آمریکا و غرب در عرصه های سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اقتصادی کشور به صورت هدفمند دنبال خواهد شد. دلیل اتخاذ این رویکرد، نا امیدی آنها از جنگ نظامی و اقتصادی است.


وی اذعان کرد: به طوری که مذاکرات هسته ای پوششی برای اعمال نفوذ در ایران به شمار می رفت و به گفته معظم له باطن رفتار آمریکا، پیگیری همان اهداف خصمانه گذشته است و ملت، این واقعیت را فراموش نمی کند. در چنین شرایطی است که بدبینی، نسبت به حسن نیت آمریکا کاملاً تجربی، طبیعی و منطقی به نظر می رسد.


ایمان و روحیه انقلابی اساس ایجاد تمدن نوین اسلامی
پژوهشگر مسائل سیاسی، نقش جوانان، دانش آموزان و دانشجویان را در آینده انقلاب اسلامی مهم ارزیابی کرد و گفت: چندی پیش رهبر معظم انقلاب از شکل گیری تمدن نوین اسلامی سخن گفتند و امروز نیز به جوانان نوید دورانی را دادند که ملت ها از زیر سایه غولهای وحشت رها شده اند و ایران، الهام بخش همه ملتها خواهد بود.


وی تاکید کرد: اما نباید فراموش کرد نقش آفرینی در این مسیر و در کشوری که دین و سیاست همپا و همگام یکدیگر پیش می روند به روحیه اصیل انقلابی، ایمان راسخ، آگاهی و قدرت تحلیل بالا نیاز دارد و نباید در این مسیر قانع بود.


ضرورت جلوگیری از تعمیق تنش های جناحی در کشور
کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به شعار سال تحت عنوان همدلی و همزبانی دولت و ملت، افزود: در حالی که دولت و ملت در صدد پیشرفت و اعتلای کشور و مقابله با تهدیدها هستند، جلوگیری از منازعه و تنش جناحی که متاسفانه آفت آن گریبانگیر کشورمان شده است، ضرورت دارد.


جعفری در پایان درخواست کرد: مسئولان فضای اعتماد عمومی را فراهم کرده و ملت نیز به معنای واقعی پشتیبان دولت و مسئولان کشور باشند تا همدلی و همزبانی مورد نظر تحقق یابد.

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد