Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

تا کی مردم باید تاوان بی‌تدبیری‌ها را پرداخت کنند

بلوار «ابوریحان بیرونی ابرکوه» در آستانه بهره‌برداری مشکل‌ساز شد+ تصاویر


بلوار ابوریحان بیرونی ابرکوه پروژه‌ای که کمتر از 4 سال از احداث آن نمی‌گذرد و اکنون به بهره‌برداری نرسیده مشکل‌ساز شد.

به گزارش سرو ابرکوه؛ هفته گذشته سراسر شهرستان ابرکوه از نعمت بارش باران بهاری برخوردار شد. این بارندگی چنان زیاد بود که در برخی مناطق شهرستان درگیر سیل و آب‌گرفتگی خیلی شدید شد، چنانچه تردد در آنجا ممکن نبود.

بلوار ابوریحان بیرونی پروژه‌ای است که کمتر از 4 سال از احداث آن نمی‌گذرد، ولی در جریان این بارندگی‌ها دچار آب‌گرفتگی شدید شده و مشکلاتی را برای ساکنین آن منطقه و عابران ایجاد کرده بود.

خیابان ابوریحان بیرونی می‌توانند از دو جهت برای ابرکوه مشکل‌ساز باشد؛ یکی اینکه این خیابان بر روی مسیر طبیعی سیلاب شهر احداث‌شده است و در مواقع بارندگی همچون هفته گذشته، خطر آسیب زدن به باغات، اراضی کشاورزی و منازل مسکونی را به دنبال خواهد داشت.

دیگر اینکه این خیابان نزدیک به کهن‌سال‌ترین موجود ایران درخت سرو است و با توجه به تغییر کاربری‌های احتمالی اراضی کشاورزی اطراف بلوار، ممکن است خطرات به هم زدن اکوسیستم، این اثر طبیعی را تهدید کند.

بنا بر مستندات موجود، در ابتدای اجرای این پروژه موضوع در شورای مدیریت بحران شهرستان مطرح شد و با توجه به موارد قانونی ذکرشده توسط اداره منابع آب، عملیات اجرایی آن تعطیل شد و مقرر گردید؛ بلوار ابوریحان بیرونی پس از طراحی مسیر و ایجاد پل‌های لازم و ضروری در طول خیابان جهت پیش‌بینی خطرات احتمالی، احداث شود.

متأسفانه پروژه بدون در نظر گرفتن مسائل کارشناسی ادامه پیدا کرد و اکنون در حال اجرا است و همچنان که در تصاویر مشاهده می‌کنید به خاطر بارندگی، شهروندان دغدغه ایمنی، تخریب منازل و... را دارند.

تا کی مردم باید تاوان دوباره‌کاری‌ها، بی‌تدبیری‌ها و طراحی پروژه‌های کارشناسی نشده برخی مسئولان و کارشناسان را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ف




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد