Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول عمران شهرداری ابرکوه خبر داد

بوم گردی ابرکوه؛ شاه کلید در بسته گردشگری این شهر با مشکلاتی دست و پا گیر


مسئول عمران شهرداری ابرکوه از مشکلات دست و پا گیر بوم گردی ابرکوه خبر داد.

به گزارش سرو ابرکوه، احمدرضا اسدی مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه اظهار کرد:  پس از پذیرش ابرکوه در لیست 14 شهر هدف گردشگری کشور شهرستان از موقعیت ویژه ای در کشور برخوردار شده است.

اسدی با عنوان این مطلب افزود: از سوی دیگر ثبت بافت تاریخی شهر ابرکوه به عنوان اثر فرهنگی تاریخی ارزشمند ملی نگاه علاقه مندان بسیاری را متوجه میراث ارزشمند این شهر نموده است.

وی عنوان کرد: طرح توسعه 10 سال آتی شهر ابرکوه بر محور گردشگری پایه ریزی شده است که عدم وجود زیر ساخت های گردشگری به ویژه پذیرش و هدایت گردشگر، ابرکوه را از ثروت گردشگری محروم نموده است و سال ها تلاش و سرمایه گذاری تاکنون راهگشا نبوده است.

اسدی گفت: ارائه راه حل ایجاد مراکز بوم گردی و سپردن کارها به علاقه مندان فعال در امر گردشگری و جلب مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی، این امید را ایجاد کرد تا مشکل به دست بخش خصوصی و علاقه مندان به صنعت گردشگری در ابرکوه حل شده و رونق هر چند دیر هنگامی در صنعت گردشگری شهر، ایجاد نماید.

مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه در ادامه افزود: اما دست اندرکاران  ایجاد مراکز بوم گردی در شهر ابرکوه نیز دچار مشکلات دست و پا گیر اداری هستند که عمده ترین مسائل بدین شرح است:

- نبودن یک نگرش سیستمی و کارآمد و هدفمند از سوی متقاضیان تاسیس واحدهای گردشگری

- عدم حمایت و هدایت مسوولین برای جلوگیری از تداخل صنفی و تنوع در صدور مجوزهای اقامتی، پذیرایی، تورگردانی، تبلیغات و بازاریابی و غیره.

- عدم پرداخت تسهیلات

- فعالیت کوتاه مدت بخش بوم گردی هنوز رصد نشده و آسیب ها

بنا به گزارش روابط عمومی شهرداری ابرکوه، وی در پایان افزود: مشکلات این صنف هنوز تبیین و به دغدغه مسئولین اجرایی مربوطه و مشاوران طرح های توسعه شهرستان تبدیل نشده است.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد