Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

در جلسه هم اندیشی دبیرستان امام علی(ع) ابرکوه مطرح شد

بی دقتی در استاندارد سازی علت تعطیلی دبیرستان امام علی(ع) ابرکوه/هر تدبیری اندیشیده شود سریعأ اقدام می کنیم/ تیم مشاوره قوی جهت بررسی مشکل تشکیل می دهیم


در جلسه ای که در خصوص بررسی مشکلات دبیرستان امام علی(ع) ابرکوه برگزار شد، مسئولان استانی و شهرستانی تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی و رفع نواقص، مدرسه مذکور تعطیل و دانش آموزان جهت ادامه تحصیل به مکان دیگری منتقل شوند.

به گزارش سرو ابرکوه، در هفته جاری دبیرستان نمونه امام علی (ع) که مدت 4 سال از ساخت آن می گذرد، به علت ترک خوردگی دیوارها و فرونشست زمین تعطیل شد و دانش آموزان جهت ادامه تحصیل به مکان دیگری منتقل شدند. این خبر با عنوان « ترک خوردگی و فرونشست زمین در دبیرستان نمونه امام علی(ع) ابرکوه+ تصاویر » در همین پایگاه منتشر شد.

روز گذشته دکتر محمدرضا عارفی مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد، به همراه فرماندار، امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش و برخی دیگر مسئولین مربوطه شهرستان پس از بازدید این دبیرستان، جلسه ای در همین خصوص برگزار کردند.

 


بی دقتی در استاندارد سازی و عدم نظارت کافی علت بروز مشکلات مدرسه است
در حاشیه این بازدید علی اکبر اکرمی مدیر دبیرستان نمونه امام علی (ع) ابرکوه، اظهار کرد: این مدرسه از سال 1391 که تجهیزات ساختمان آن تکمیل نبود، به بهره برداری رسید. پس از آن دائما با مشکلاتی از قبیل ترکیدگی لوله های آب، شیب های غیراستاندار سطح که به طرف دیوارها و ساختمان است، رعایت نکردن اصول اسلامی در ساخت سرویس های بهداشتی که پس از مدتی تخریب و مجددآ ساخته شدند، ترک برداشتن ایزوگام های پشت بام و چکه کردن آب از سقف، افت فشار مداوم و قطعی نیروی برق، رها بودن کابل های برق و بدون محافظ در پشت بام خوابگاه دانش آموزی و اتاق جنب نمازخانه، در این واحد آموزشی روبرو بودیم.

اکرمی خاطر نشان کرد: مدتی است ترک خوردگی تدریجی دیوارها بر این مشکلات افزوده و موجب ایجاد ترس دانش آموزان برای ادامه تحصیل در این دبیرستان شده است. در حال حاضر نیز فرورفتگی زمین جلو خوابگاه دانش آموزی معضل جدیدی است که باعث تعطیلی این مدرسه شده است.

وی تصریح کرد: بارها جلساتی برگزار و نامه نگاری هایی به مسئولان استانی و شهرستانی صورت گرفت و 38 مورد معایب این واحد آموزشی اطلاع رسانی شد، تا اینکه هفته گذشته طی مکاتبه فوری، مسئولین ذی ربط تصمیم گرفتند، برای حفظ امنیت جانی دانش آموزان دبیرستان تعطیل و کلاس های درسی در مکانی که معین خواهد شد، برگزار شود.

مدیر دبیرستان در خصوص علت بروز این مشکلات گفت: کارشناسان عمران و ساختمان باید نظر قطعی در این زمینه ارائه دهند، ولی بعضی موارد، کوتاهی عومال در امور زیرساختی و بی دقتی در استانداردسازی ساختمان را نشان می دهد. همچنین می توان سهل انگاری در ساخت و عدم نظارت کافی از سوی ناظران بر مصالح بکار رفته در ساختمان، را یکی دیگر از این علل نام برد.

 


هر تدبیری اندیشیده شود، سریعأ اقدام می کنیم
مسلم روحی پناه رئیس آموزش و پرورش ابرکوه اظهار کرد: در پی بروز این اتفاقات دیروز و امروز دبیرستان امام علی (ع) تعطیل شد که خطری دانش آموزان را تهدید نکند.

روحی پناه ضمن تاکید بر محدودیت های آموزشی شهرستان افزود: عوامل آموزش و پرورش آمادگی دارند که جهت حفظ سلامتی دانش آموزان و رفع دل نگرانی والدین، هر تدبیری که در راستای بهبود اوضاع اندیشیده شود را هر چه سریع تر اجرا کنند.

 


امنیت جانی دانش آموزان در این دبیرستان را تضمین نمی کنیم/ تدبیری بیندیشید که وقفه ای در آموزش دانش آموزان ایجاد نشود
سید نبی رسولی فرماندار ابرکوه ضمن ارائه گزارش مختصری از امکانات آموزشی شهرستان، اظهار کرد: مسائل زیرمجموعه تعلیم و تربیت و علمی نباید نادیده گرفته شود. یکی از موانع توسعه ابرکوه و کمبودهای آموزش و پرورش را می توان بعد مسافتی این شهر از مرکز استان و مشکلات ساختاری آن برشمرد، که باعث تأخیر در بهره برداری بعضی پروژه های ابرکوه و مهردشت شده است.

رسولی همچنین ضرورت ایجاد 4 واحد آموزشی در بخش بهمن با توجه به جمعیت آن، بازسازی 40 مدرسه از 110 مدرسه شهرستان، احداث سالن های چند منظوره در برخی مدارس که نماز خانه هم ندارند، تخصیص اعتبار برای تکمیل و ایجاد مدارس مسکن مهر با جمعیت بالغ بر 4500 نفر را از اهم مشکلات آموزشی شهرستان معرفی کرد.

وی در خصوص دبیرستان نمونه امام علی(ع) تصریح کرد: در زمان عملیات اجرایی ساختمان، ناظر مربوطه باید دائما به محل سرکشی می کرد و از نزدیک مراحل پیشرفت پروژه را کنترل می کرد.

فرماندار با اشاره به نواقصی که در زیرساخت های این مدرسه وجود دارد، تاکید کرد: با این توجه به این وضعیت حضور دانش آموزان در این دبیرستان امان پذیر نیست، چرا که نه من نه رئیس آموزش و پرورش، امنیت جانی آنها را تضمین نمی کنیم. باید مدرسه را تخلیه و به مکان دیگری منتقل کنیم.

رسولی گفت: تقاضا داریم با درنظرگرفتن اعتبار ویژه و در اسرع وقت، اقدامات لازم جهت بازسازی این مدرسه که دانش آموزان نمونه کشوری در آن تحصیل می کنند، در دستور کار قرار گیرد، تا وقفه ای در آموزش و برنامه های درسی آنان وارد نشود.

 


پیمانکاران باید پاسخگو باشند
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه بیان کرد: قطعأ بحث تحصیل برای دانش آموزان  یکی از ضروریات اولیه است. لذا شرط اول تحصیل، داشتن فضای امن و سالم است.

حسینی خاطر نشان کرد: زمان تحویل این مدرسه، نواقص ظاهری زیادی وجود داشت که قرار بود، برطرف شود. این کاستی ها باید برطرف و سپس تحویل دستگاه مربوطه می شد. با چنین وضعیتی نباید ساختمان تحویل داده می شد، پیمانکاران باید پاسخگو باشند.

 


تیم مشاوره قوی برای دبیرستان امام علی(ع) تشکیل می دهیم/ اعتباری جهت مقاوم سازی تخصیص می دهیم
دکتر محمدرضا عارفی مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد، ضمن بیان مختصری از فعالیت های خود، گفت: از نیمه آذرماه در این بخش آموزش و پرورش در خدمت مردم استان هستم و سرکشی از مناطق محروم در اولویت برنامه های من قرار دارد. 

عارفی افزود: در بازدیدی که امروز از مدارس مختلف ابرکوه و مهردشت داشتیم، مقرر شد: تجهیز سه مدرسه به کامپیوتر، آسفالت و دیوار سالن شهید رجایی، تأمین سیستم گرمایشی چند مدرسه، ارسال نامه به بنیاد برکت و گرفتن مجوز توسط مسئولین شهرستان جهت ساخت مدارس جدید، پیگیری جدی در مورد مخزن آب و دیگر مسائل اردوگاه دانش آموزی فراغه و اتمام پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در خصوص مشکلات دبیرستان امام علی (ع) که در سال 1391 به بهره برداری رسیده است، یک تیم مشاوره قوی تشکیل می دهیم، تا این مشکلات را آسیب شناسی و علت های فنی آن مشخص شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد تصریح کرد: اگر بنا بر بررسی کارشناسان و نظر مشاوران مذکور، مقاوم سازی این مدرسه مقرون به صرفه باشد، اعتباری جهت این کار اختصاص می دهیم و همه نواقص را برطرف می کنیم.

عارفی در پایان گفت: برنامه دیگری که در فعالیت های ما قرار دارد، این است که از این پس برای تحویل گرفتن موقت یا دائمی پروژه ها، حضور نماینده آموزش و پرورش حتمی است و مهر اداره مربوطه در ناحیه هم بر روی قرارداد ثبت شود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (3 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد