Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

خطیب جمعه ابرکوه:

بی مسئولیتی دولت آسیب جدی به اقتصاد و فرهنگ کشور وارد کرد/ لازمه رونق تولید جلوگیری از واردات بی رویه کالاست


امام جمعه ابرکوه گفت: اگر در جنگ اقتصادی از دشمن آسیب جدی دیدیم و ارزش پول ملی را از دست دادیم، نتیجه بی نظارتی و بی مسئولیتی سیاستگذاران نظام اقتصادی کشور و در بخش فرهنگی سهل انگاری دولتمردان و متولیان فرهنگی است.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان ابرکوه در خطبه های اولین جمعه در سال 1398اظهار کرد: امسال هم به حسب ضرورت و با هدف دفع شر دشمن در جنگ اقتصادی، مقام معظم رهبری سال را سال رونق تولید نامیدند و عنوان اقتصادی به سال دادند.

وی افزود: تولید، محور اصلی در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و راه حل مشکل رکود و بیکاری است؛ تدبیر رهبری در عنوان و شعار سال در بخش رونق تولید ملی، معطوف به ظرفیت سازی برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و تشویق عموم به خرید محصولات داخلی برای رونق یافتن تولید است.

امام جمعه ابرکوه داشتن بصیرت را، باعث عزت و سربلندی عنوان کرد و گفت: یکی از آورده های فرهنگ انقلاب، انتخاب گزینه صحیح در زمان رسیدن به دو راهی های سرنوشت ساز است؛ یعنی ما در مواجهه با حوادث باید ابتکاری عمل کنیم، نه انفعالی زیرا راه سلطه دشمن همیشه، انفعال ملت‌ها است و عموماً مقاومت به معنای مقابله با انفعال در برابر نقشه و نیرنگ و حملات دشمن و به کارگیری ابتکار است.

حسینی داشتن برخورد ابتکاری و موضع امیدوارانه، را باعث ناکام ماندن دشمن برشمرد و تصریح کرد: ابتکار، برگ برنده را در دست انسان های حق طلب می دهد و نمونه عینی آن، مقاومت مبتکرانه ملت در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است که صدام و ۴۰ کشور حامی اش را به زمین زد.

حجت الاسلام حسینی بر داشتن روحیه شجاعانه تاکید کرد و افزود: امروز اگر می بینید که ملت ایران و جبهه های مقاومت در جهان اسلام در برابر تهدیدها و تحریم‌های شیاطین مجسم غربی و آمریکایی خم به ابرو نمی آورند چون شجاعانه با دسیسه های این بدخواهان برخورد  می کنند.

این مقام مسئول بر ضرورت داشتن روحیه مدبرانه است نه سهل انگارانه بین مسئولان تاکید کرد و گفت: تهاجم دشمن در هر زمینه خصوصاً در زمینه اقتصادی و فرهنگی بسیار پیچیده است و باید در برابر آن، با تدبیر مقابله کرد و مسامحه کاری و سهل انگاری در این زمینه موجب از هم پاشیدگی نظام اقتصادی و یا ولنگاری و بی بند و باری در بخش فرهنگی جامعه خواهد شد.

بی مسئولیتی دولت آسیب جدی به اقتصاد و فرهنگ کشور وارد کرد/ باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد
حسینی افزود: اگر در جنگ اقتصادی از دشمن آسیب جدی دیدیم و ارزش پول ملی را از دست دادیم، بدانیم که نتیجه بی نظارتی و بی مسئولیتی سیاستگذاران نظام اقتصادی کشور و در بخش فرهنگی سهل انگاری دولتمردان و متولیان فرهنگی کشور است که هم سرانجامش ولنگاری ها و ترویج منکرات می شود.

امام جمعه ابرکوه بر ضرورت استفاده از تهدید و تبدیل آن به فرصت تاکید کرد و گفت: هر تهدید دشمن در دلش فرصتی هست که به صورت یک قوه و ظرفیت است، باید تهدیدها را دفع و فرصت‌ها را در دل تهدیدها شکوفا کرد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگر از سخنان خود به بیانات ارزشمند رهبر انقلاب در اولین روز نوروز در حرم مطهر امام رضا علیه السلام پرداخت و گفت: این بیانات در موضوعات تولید ملی و آثار ارزشمند آن و مسائل ما با دولت های غربی و تذکر به جوانان، بسیار راهگشا می باشد.

نباید از تحریم نالید بلکه باید راهکاری مناسب برای آن جستجو کرد
وی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید داشتند که ما از تحریم نباید بنالیم، از تحریم کنندگان هم که دشمنان هستند توقعی نداریم، اما انتظار این است که همه دستگاه ها با آگاهی راهکارهای مقابله با تحریم را بررسی و پیدا کنند؛ یعنی این مسئولین هستند که تهدید تحریم را می توانند تبدیل به فرصت کنند. مشکلات فعلی کشور بخشی به قدرت‌های غربی برمی‌گردد و بخشی هم به ضعف مدیریت های داخلی و کارها گاهی با تاخیر انجام می گیرد.

مجلس در برابر تهدیدات دشمنان واکنش مناسبی نداشت
حجت الاسلام حسینی به بیانات رهبر انقلاب در زمینه برجام اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب توجه به کانال مالی اروپایی ها به عنوان یکی از سرفصل‌های برجام را یک شوخی تلخ بیان کرده و بر عدم اعتماد به اروپایی ها نیز تاکید داشتند چرا که این ها تاکنون از پشت به ما خنجر زده و خیانت کردند.

وی به گلایه رهبری نسبت به مجلس پرداخته و تصریح کرد: در جنگ اقتصادی نیز نباید فقط به شکست دشمن فکر کنیم چون اگر دشمن شکست خورد منتظر فرصت جهت ضربه بعدی می ماند، البته شرارت طبیعت دشمنان است اما گلایه از سنگر داران جبهه داخلی مخصوصاً مجلس و نمایندگان است که در تقابل صحیح در برابر این شیطنت ها از خود نشان ندادند و طرح و لایحه چندانی ارائه و تصویب نکرده اند.

لازمه رونق تولید جلوگیری از واردات بی رویه کالاست
امام جمعه ابرکوه جلوگیری از واردات بی رویه را لازمه رونق تولید دانست و گفت: واردات و مخصوصاً ورود تاسف بار قاچاق به تولیدات داخلی آسیب جدی رسانده است.

وی به توصیه های رهبر انقلاب به جوانان پرداخت و گفت: جوانان نیز باید هوشیارانه به میدان آیند و به مسائل سیاسی، حاشیه دار و اختلاف افکن نپردازند؛ مرزهای با دشمن را پررنگ کنند و با نیروهای خودی به خاطر تفاوت سلیقه موضع ایجاد نکنند.

خطیب جمعه ابرکوه در پایان نسبت به خیانت های شیفتگان غرب هشدار داد و گفت: شیفتگان غربی، غرب را بزک نکنند، بدی ها و بدخواهی های آنان را روتوش نکنند و ببینند که همین دولت های ظاهر الصلاح مثل فرانسه و در باطن شان شرارت و شیطنت می بارد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.

شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد