Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رییس بهزیستی میبد:

بیش از 170 ناشنوا و کم شنوای میبدی از خدمات و مشاوره بهزیستی بهره‌مند شدند


رییس بهزیستی میبد گفت: برای پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و قبل از بارداری به خصوص اگر فرد ناشنوایی در فامیل وجود دارد، صورت گیرد.

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از ميبد خبر، سعید مشایخ رییس اداره  بهزیستی شهرستان میبد ضمن  تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان با شعار «مشارکت کامل با زبان اشاره» بیان داشت: زبان اشاره، ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد شنوا می باشد.
 
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۷۵ ناشنوا و کم شنوا تحت پوشش بهزیستی میبد قرار دارند و از خدماتی شامل گفتار درمانی، تربیت شنوایی، سمعک و باتری آن، کمک هزینه کاشت حلزون به مددجویانی که نیاز به کاشت حلزون دارند، تامین هزینه های گفتار درمانی و غیره برخوردارند.
 
رییس اداره  بهزیستی  شهرستان میبد خاطر نشان کرد : به طور متوسط سالیانه برای دو مددجو کاشت حلزون انجام شده که کمک هزینه آن از طرف بهزیستی پرداخت می شود. همچنین مرکز تحقیقات ژنتیک میبد خدماتی در راستای پیشگیری از معلولیتها از جمله شنوایی ارائه می دهد و با توجه به اینکه هزینه این آزمایشات زیاد می باشد، اداره بهزیستی کمک هزینه این آزمایشات را به خانواده ها پرداخت می کند.
 
مشایخ در ادامه به خانواده ها توصیه داشت: جهت پیشگیری از کم شنوایی و ناشنوایی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و مشاوره قبل از بارداری به خصوص اگر فرد ناشنوایی در فامیل وجود دارد، صورت گیرد.
 
وی در مورد تحصیل ناشنوایان اظهار داشت: ناشنوایان مانند دیگر  معلولین، از خدمات کمک هزینه تحصیلی و دانشجویی برخوردار می باشند.
 
رییس اداره  بهزیستی میبد در پایان افزود: بیش از ۷۰۰ نوزاد در شهرستان در ۶ ماهه اول سال جاری تحت پوشش طرح غربالگری شنوایی با همکاری بهزیستی میبد و بیمارستان امام جعفرصادق (ع) قرار گرفته اند که با شناسایی به موقع نوزاد ناشنوا و کم شنوا ومداخلات زود هنگام می‌توان از بروز دیگر اختلالات درآنها پیشگیری کرد.
انتهای پیام/اد



Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد