Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

یادداشت/ مصطفی قاسمی پور

تاملی بر مواضع این روزهای رییس جمهور


روحانی این روزها از حربه نخ نما شده دیوارکشی بین پیاده روها نام می برد و آنکه قرار بود دیوار بکشد الان وزیر روحانی است در کابینه!!

سرو ابرکوه به نقل از ریگ متین؛ اینک که به فضای روزهای پایانی تبلیغات ریاست جمهوری نزدیک و نزدیک تر میشویم فضای میدانی رقابت کاندیداها فشرده تر گشته و هر یک به نوعی درصدد جلب آراء بیشتری هستند ولی در این بین اظهارات آقای روحانی در جای خود بسیار قابل تامل است.

ایشان در قزوین اعلام کردند که اگر رای بیاورند در 4 سال دوم از هیچ کسی نمی ترسند و توضیح ندادند در 4 سال اول از چه کسی می ترسیده که اینک قراره نترسه.

و یا در مناظرات تلویزیونی رسما به شهرهای موشکی کشور که عامل بازدارندگی فوق ارزش نظام اسلامی را به چالش کشید و حتی نسبت به شعار نوشته روی آن که جمله امام بود نیز اعتراض کرد.

و با توهینی آشکار به سایر رقبا در گفت و گوی ویژه خبری خود را مصداق اتم اعتدال دانست و بقیه خشونت طلب و..

روحانی این روزها از حربه نخ نما شده دیوارکشی بین پیاده روها نام می برد و آنکه قرار بود دیوار بکشد الان وزیر روحانی است در کابینه!! و نسبت به حصر سران فتنه معترض و بدین سوال پاسخ نمی دهد که حصر توسط شورای امنیت ملی که خود وی نیز عضو آن بوده اتفاق افتاده است.

روحانی بیش از 5 دهه هست که در فضای مبارزاتی، قانونگذاری، اجرایی و امنیتی کشور حضور داشته و بخوبی می داند موشک و مصوبه شوای عالی امنیت ملی و قانون فلان و بهمان یعنی چه؟ ولی برای چرا باز بر مواضع بعضا ساختار شکنانه خود تاکید می ورزد و این پیام را دائم ساطع می کند که یا من و یا جنگ و قحطی و بدبختی؟

چرا روحانی چهره همیشه خندان فیلم نیم ساعته اش این چنین برافروخته می شود، دستانش در مناظره می لرزد و حرف های چند ماه قبل خود را نیز بیاد نمی آورد و در جمع هوادارانش این چنین به اخلاقیات می تازد؟ براستی روحانی حقوقدان یعنی نمی داند آستان قدس به حکم امام راحل معاف از مالیات است و نمی داند ستاره خلیج فارس را سپاه در دولت قبل تقریبا ساخته و....

این غیر ممکن است که یک کنشگر سیاسی در این سطح متوجه این مسائل نباشد و ریشه مواضع تند و عصبانی روحانی را باید در رشد روزافزون آراء رقیبش دانست. رقیبی که رییس جمهور تا توانست نخواست خود را در دوقطبی با او تعریف کند و قالیباف را رقیب اصلی خود معرفی کرد ولی هرچه زمان گذشت و با اقبال توده های رنج کشیده به رییسی، ناچار شده که به حمله مستقیم وی روی آورد.

رییس جمهوری که فقط با 2 دهم درصد رای بیشتر پیروز رقابت 92 شده اینک بخوبی می داند با ریزش آراء آن سال هایش و وضعیت پیچیده اقتصادی ایجاد کرده و تعطیلی کارخانه ها و.. پایه های صندلیش بشدت لرزان شده، اینک بهر جمله و اتهامی روی می آورد تا رقیب هراسی کند و از برگ ریزان بیشتر آرائش جلوگیری کند.

ادامه روندی که روحانی با کمک جهانگیری در پیش گرفته حقیر را نیز بشدت نگران فضای آرام انتخابات کرده و دل آشوب از تنش و فضای احساسی که بیم آن می رود در هوادارانش ایجاد شود. نمی گویم بوی روزهای سال 88 می آید نه، ولی می خواهم بگویم رقیب بشدت می داند فضای مستدل و منطقی و مستند بسیار به ضررش خواهد شد و لذا بحث از فواید برجام می رود به سمت دیوار کشی پیاده روها!!

روزهای آینده روزهای تعیین کننده ای برای ایران عزیز خواهد بود و در آستانه دهه پنجم انقلاب آزمونی سخت پیش روی کشور قرار داده شده و بشدت می طلبد این روزهای مبارک شعبان بخصوص احیاء این ماه برای سلامت انقلاب و ختم به خیر شدن این انتخابات دعا کنیم.

در پایان هر چند که رفقا به بنده گاها می خندند ولی دلم نمی آید ننویسم که شاید دور دوم انتخابات امسال بین دو نفری باشد که یکی از آنها احتمالا رییس جمهور فعلی نیست!!

مصطفی قاسمی پور

انتهای پیام/ ف




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد