Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

کارشناس مسائل بهداشتی مرکز بهداشت ابرکوه:

تب، خستگی، درد عضلانی و کاهش وزن از عمده ترین علائم ایدز است


کارشناس مسائل بهداشتی مرکز بهداشت ابرکوه در جمع اعضاء کانون شهید چمران گفت: تب، خستگی، گلودرد، درد عضلانی و کاهش وزن، از عمده ترین علائم ایدز است.

به گزارش سرو ابرکوه، سیدجلال حسینی مدیر کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) ابرکوه، با بیان این خبر اظهار کرد: تقریباً 34 میلیون نفـر از مردم جهان به  بیماری ایدز مبتلا هستند و هر ساله تعـداد 5.6 میلیون نفر به این تعداد افزوده می گردد و یکی از مهمترین رسالت های مراکز فرهنگی، آموزش پیش از ابتلا این بیماری ها به جوانان و نوجوانان است.

مدیر کمیته امداد ابرکوه بیان کرد: با همین هدف کارگاه «راه های پیشگیری از اعتیاد و ایدز» با حضور 22 نفر از نوجوانان پسر در مدرسه خانواده شهید چمران ابرکوه برگزار شد.

حسینی افزود: این کارگاه که تعداد 22 نفر از دانش آموزان و نوجوانان در آن حضور داشتند، به مدت 2 ساعت برگزار شد و پرسش و پاسخ و مشاوره فردی نیز در پایان صورت گرفت.

سعید نیکخواه کارشناس مسائل بهداشتی مرکز بهداشت ابرکوه در این کارگاه به علائم ایدز در افراد اشاره کرد و گفت: تب، خستگی، گلودرد و سردرد، درد عضلانی، درد مفصلی و تورم گره های لنفاوی، جوش و دانه های پوستی و کاهش وزن، از عمده ترین علائم ایدز است، که افراد معتاد بیشتر در معرض مبتلاشدن به این بیماری قرار دارند.

وی بیان کرد: طول عمر افراد از زمان ورود ویروس HIV به بدن آن ها با توجه به سیستم ایمنی فرد، کپی برداری ویروس و دسترسی به درمان های مختلف، از ۱۰ تا ۲۰ سال می باشد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد