Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد:

تخریب بقیع؛ حاصل برداشت‌های غلط عمال وهابی سعودی است


رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد گفت: در تمامی مکاتب الهی نظیر مسیحیت و یهودیت و حتی مکاتب مادی غیر الهی نظیر هندو و بودا نیز احترام به بزرگان و خواص دینی وجود داشته و جهت تکریم آن‌ها بناهای یادبودی ساخته می‌شود.

به گزارش سرو ابرکوه، رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان یزد در مصاحبه با یزد امروز؛ در خصوص علت تخریب بقیع در هشتم شوال سال 1344 ه.ق گفت: آل سعود و وهابیت برخلاف نص قرآن کریم و سیره عملی پیامبر اکرم (ص) مبنی بر تکریم و بزرگداشت قبور اولیای خدا، بر اساس یک اندیشه منحرف و غلط، دست به تخریب قبور مطهر بقیع و ائمه هدی زده که البته این اعتقاد نه‌تنها همسو با اعتقادات اهل تسنن نبوده بلکه خلاف اعتقادات آنان نیز هست.

حجت‌الاسلام محمدرضا ابویی با اشاره به این مطلب که انبیا و اولیا خدا در سراسر بلاد اسلامی مورداحترام اهل سنت هستند افزود: گواه این ادعا تکریم و احترام بقاع متبرکه اولیای الهی در کشورهای اسلامی نظیر مصر، یمن و سوریه بوده و البته در بخش‌های سنی نشین ایران و عراق نیز امامزادگان و بزرگان دین دارای احترام هستند و برای مزار آن‌ها ساختمان و بقعه احداث‌شده است.

دکتر ابویی تک‌روی وهابیت در تخریب بقاع متبرکه را مغرضانه دانست و اظهار داشت: حتی اگر از منظرعقلی نیز بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم می‌بینیم که در تمامی مکاتب الهی نظیر مسیحیت و یهودیت و حتی مکاتب مادی غیر الهی نظیر هندو و بودا نیز احترام به بزرگان و خواص دینی وجود داشته و جهت تکریم آن‌ها بناهای یادبودی ساخته می‌شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به آیات سوره کهف ادامه داد: قرآن کریم در این آیات می‌فرماید مسیحیان روم بر سر در غاری که اصحاب کهف در آن از دنیا رفتند مسجد و عبادتگاه بنا کردند و با استناد به این آیات می‌توان فهمید که اعتقادات کج فهمانه آل سعود ناشی از برداشت‌های غلط عمال وهابی سعودی از دین است و این خلاف عقل و سیره نبی مکرم اسلام (ص) و مسلمین جهان از صدر اسلام تاکنون بوده است.

رئیس بنیاد نهج‌البلاغه استان اقدامات اخیر دولت سعودی درصحنه سیاست را لجبازی بچه‌گانه این رژیم با جهان اسلام عنوان کرد و ابراز داشت: تأسیس و پشتیبانی گروهک‌های تروریستی نظیر النصره و داعش، همچنین ترویج عقاید متحجرانه دینی که خلاف عقل و منطق بشری نیز هست همگی گواه براین ادعاست که آل سعود تلاش دارد تا چهره اسلام را در جهان مخدوش کرده و آن را بدنام سازد.

حجت‌الاسلام ابویی وظیفه جهان اسلام را در مقابله با این اقدامات آل سعود و وهابیت خبیث روشنگری و ترویج اعتقادات صحیح و ناب توسط علما و اندیشمندان اسلامی دانست و ادامه داد: گام بعدی در این زمینه اتحاد جوامع اسلامی، تقریر مذاهب و ایجاد جبهه مشترک علیه وهابیت و آل سعود توسط تمامی کشورهای اسلامی است.

انتهای پیام /ح




Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد