Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز، ابرکوه در مجلس:

تخصیص اعتبارات استانی با اولویت محروم بودن شهرستان ها


نماینده بزرگترین حوزه انتخابی کشور در جلسه با شورای شهر ابرکوه گفت: در راستای تقسیم عادلانه بودجه استان به تمام شهرستان ها، در نظر است با تهیه صندوقی در استانداری، اعتبارات بر اساس محرومیت ها تقسیم شود.

به گزارش سروابرکوه، حجت الاسلام دخیل عباس زارعزاده در جلسه ای با شورای شهر ابرکوه به مسائل و مشکلات شهرداری ابرکوه پرداخت.

شهردار ابرکوه:

کم درآمد ترین شهرداری ها در حوزه نمایندگی شما/ سهم ابرکوه در بهره برداری از معادن صفر است

مهندس حسین حاتمی شهردار ابرکوه، در جلسه شورای شهر ابرکوه با حجت الاسلام زارع زاده گفت: بودجه شهرداری ها در واقع شاخصه ای است که بهره برداری از آن سبب توسعه هر شهر خواهد شد و متاسفانه کم درآمدترین شهرداری ها در حوزه نمایندگی شما قرار دارد.

شهردار ابرکوه بیان داشت: بحث مالیات بر ارزش افزوده، حقوق شهرداری ها و مطالبات شهرداری از سایر ارگان ها از مهم ترین درخواست های شهرداری ابرکوه از نماینده مردم ابرکوه در مجلس است.

حاتمی تصریح کرد: امروز ۱۰۰ معدن در حال بهره برداری است و بیش از ۸۵ درصد از بهرده برداران آن غیربومی هستند و سهم مردم ابرکوه صفر است.

شهردار ابرکوه گفت: باید امکان ثبت معدن برای شهرداری ابرکوه فراهم شود.

وی افزود: اولویت برای شهرداری، شرکت در مزایده های صنایع و معادن است ما متاسفانه با وجود هماهنگی با اداره دارایی برای وصول عوارض از معادن تا کنون موفق نشده ایم که عوارض دریافت کنیم و نیازمند اهرمی برای وصول هستیم. برای این مسئله باید تدبیری اندیشیده شود.

حاتمی به مشکلات ساکنین مسکن مهر ابرکوه اشاره کرد و گفت: مسکن مهر معضلات فراوانی دارد، آسفالت، فضای سبز، آبرسانی و … که متاسفانه شرکت تعاونی ها در این زمنیه ها همکاری نمی کنند و وام های زیرسازی در جاهای دیگر مصرف می شود.

نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی:

تخصیص اعتبارات استانی با اولویت محروم بودن شهرستان ها/ معادن کشور در دست مافیا

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده، نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالبات شهردار ابرکوه گفت: در راستای تقسیم عادلانه بودجه استان به تمام شهرستان ها، در نظر داریم در استانداری صندوقی تعبیه کنیم و اعتبارات استان بر اساس محرومیت ها تقسیم شود و بدین صورت معضل بودجه شهراداری ابرکوه حل خواهد شد.

نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در بحث معدن بیان داشت: متاسفانه بهرده برداری از معدن که به دست مافیا افتاده است در همه کشور وجود دارد و در کنترل ما نیست. مافیا تمام معادن را گرفته اند و حتی به حرف های رهبری هم اهمیت نمی دهند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: ما تکنولوژی، قدرت و نیروی کار داریم ولی با بهرده برداری بی رویه از معادن و خام فروشی مواد تجدید ناپذیر سرمایه خود را به راحتی به کشور چین می فرستیم و در آنجا دپو می شود و در آینده نظام جمهوری اسلامی به خاطر مسئولین ناکارآمد و مافیای معدن، دست گدایی به سمت چین دراز می کنند برای خریدن همین مواد اولیه که خودمان به آنها تقدیم می کنیم.

یزد، تامین کننده سنگ فولاد اصفهان و خوزستان/ شهرداری ها حق ثبت معدن ندارند

زارع زاده گفت: هر چه داد می زنیم این احمق ها نمی فهمند. کل سنگ فولاد اصفهان و خوزستان را یزد تامین می کند ولی همین ها به یزد آب نمی دهند در حالی که مسئولین استان یزد به من اجازه ندادند که جلوی رفتن سنگ را بگیرم و مرا تهدید کردند ولی در آینده این کار را خواهم کرد.

وی جهت حفر چاه و اختصاص معدن برای شهرداری ابرکوه گفت: شهرداری به عنوان نهاد نیمه وابسته به دولت حق گرفتن چاه و معدن ندارد. شهرداری می تواند شرکت هایی را به ثبت برساند که و تعریف کند که آن شرکت ها چاه و معدن را برای شهرداری ثبت کنند.

نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: در خصوص ارائه تسهیلات برای شهرداری، در خدمتتان هستم.




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد