Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

رئیس اداره ثبت احوال ابرکوه خبر داد

تعویض و دریافت کارت ملی هوشمند به صورت روزانه در ابرکوه/ سیر صعودی تولد در این شهر


رئیس ثبت احوال ابرکوه در بازدید امام جمعه از این اداره گفت: تعویض کارت های شناسائی ملی به فرایند هوشمند به صورت روزانه ادامه دارد و این اداره پاسخگوی مراجعین می باشد.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در اداره ثبت احوال شهرستان با رئیس و پرسنل این اداره دیدار کرد و با ابراز خرسندی از سیر صعودی زاد و ولد در شهرستان به موضوع اهمیت نامگذاری فرزندان اشاره کرد وگفت: اصولا والدین و عموما مادران در نامگذاری نوزاد خود علاقه مندند نامی تک را در میان فامیل انتخاب کنند تا در میان اسماء متداول، پدیده ای نوظهور در بین مردم جلوه کند و به همین دلیل بعضی رو به اسامی غیر متعارف می آورند که پیامدهای خوبی را به دنبال ندارد.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این خصوص ثبت احوال باید حسّاس باشد و حتی الامکان والدین را از گزینش نام های نا متعارف منصرف کند.

وی ضمن توصیه به والدین در انتخاب نیکو برای فرزندان خود بیان کرد: در روایت داریم که روز قیامت اگر اسمی را که دون شئون دینی و متعارف جامعه اسلامی و شیعی است انتخاب کردیم همین فرزند نزد خداشاکی می شودکه حق من این اسم های ناشایست نبود! پس به والدین توصیه اکید دارم که اسباب ندامت دنیوی و اخروی را بانام های غیر مذهبی برای خود و فرزندان فراهم نکنند.

در ادامه این دیدار، غلامرضا شفیعی رئیس ثبت احوال ابرکوه گفت: هرکس به سن قانونی رسیده و نامی غیر اسلامی داشته باشد، می تواند بدون مراجعه به دادگاه  و مستقیما از طریق ثبت احوال درخواست تعویض نام نماید و به مدت یک هفته، شناسنامه با نام جدیدش به او داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: ارائه نامه از دادگستری برای کودکانی که به سن قانونی نرسیده اند نیز الزامی است و امیدواریم دادگستری نیز در موافقت به تعویض نام به نام های متعارف و اسلامی همسوئی کامل داشته باشد.

شفیعی افزود: تعویض کارت های شناسائی ملی به فرایند هوشمند به صورت روزانه ادامه دارد و این اداره پاسخگوی مراجعین می باشد. 

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد