Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه خبر داد

تعیین حریم بناهای تاریخی ابرکوه در طرح تفصیلی


مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه گفت: شهرداری حریم فیزیکی مناسبی را در طرح تفصیلی پیش بینی نموده است تا امکان بهره برداری از این بناها را در امر توسعه گردشگری مهیا کند.

به گزارش سرو ابرکوه؛ احمدرضا اسدی مسئول عمران و شهرسازی شهرداری ابرکوه در خصوص تعیین حریم طرح تفصیلی گفت: آثار تاریخی بخش لاینفک از کالبد شهری است که نشانه های شهری مهم و نمادهای معماری دوره های تاریخی ابرکوه تلقی می گردند.

اسدی تصریح کرد: برنامه ریزی برای ایجاد فضاهای مناسب شهری در پیرامون بنای تاریخی که منجر به حفظ حریم بصری و حفاظتی این بناها خواهد شد در طرح تفصیلی شهر ابرکوه مورد عنایت و توجه می باشد.

وی افزود: از آنجایی که توسعه شهر ابرکوه بر اساس گردشگری می باشد می بایستی زمینه بهسازی و معرفی این بناها را با حفظ حریم، تامین دسترسی، رفع اغتشاشات بصری و فیزیکی و ایجاد تاسیسات و تجهیزات لازم مهیا نمود.

مسئول عمران و شهرسازی شهرداری در ادامه اظهار داشت: شهرداری در قدم اول حریم فیزیکی مناسبی را در طرح تفصیلی پیش بینی نموده است تا امکان بهره برداری از این بناها را در امر توسعه گردشگری مهیا کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری ابرکوه، وی در پایان بیان نمود: بناهای شاخصی نظیر یخچال آقازاده، خندق های سنگی، مقبره عزیزالدین نسفی، مسجد بیرون، رباط مظفری، مناره های نظامیه، سرو کهنسال ابرکوه، سرو امامزاده احمد و... تامین حریم حفاظتی شده اند. در این راستا شهرداری  ابرکوه از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقاضا نموده است تا با تأمین حرائم حفاظتی برای همه بناهای تاریخی شهر از پتانسیل طرح تفصیلی جهت حفظ و توسعه آنها استفاده نماید.

انتهای پیام/ ک




Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد