Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

امام جمعه ابرکوه:

تفکّر عاشورائی و رسالت زبینی باید تقویت شود/ جامعه را نباید به عناصر دوتابعیتی سپرد


امام جمعه ابرکوه گفت: راهکار حفظ انقلاب این نیست که فداکاران انقلاب را تندرو خوانده و آنان را به حاشیه برانید و میدان عمل و سرنوشت کشور را به دست عناصر دوتابعیتی که به یقین وامدار تابعیّت دوّمشان هستند بسپارید.

به گزارش سرو ابرکوه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان در خطبه های امروز 23 مهرماه 95 اظهار کرد: دهه اوّل محرم را با عزاداری های باشکوه پشت سر گذاشتیم؛ اما لازم است چند تذکّر به هیئت های ابرکوه داده شود.

خطیب جمعه ابرکوه گفت: در مراسم دهة عاشورا باید از وعظ و خطابه مبلغّین بیشتر استفاده شود؛ در حالی که در اکثر حسینیه های ابرکوه تا پنجم یا ششم محرم از منابر استفاده می شود؛ باید برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که هیئات بعد از سخنرانی ها راه بیفتند.

وی ادامه داد: دومین نکته ای که باید هیئات عزادارای شهرستان به آن توجه کنند این است که راه اندازی هیئت روزانه 3 نوبت و از ششم محرم، کار پر مشقّتی است و با توجه به اینکه در آینده نزدیک، مراسم عاشورا با هوای گرم تابستان همزمان می شود؛ از این پس مراسم روز ششم را حذف و از شب هفتم فعال شوند، ثانیاً از هفتم تا عاشورا فقط صبح و شب فعال بوده و ظهرها در حسینیه ها مراسم سخنرانی و روضه خوانی بر پا باشد.

حجت الاسلام حسینی نکته سوّم را متوجه پوشش رسانه ای عزاداری این شهر در شبکه های استانی و سراسری عنوان کرد و افزود: گرچه امسال، شبکه استانی و سراسری، همزمان مراسم ابرکوه را پوشش داده بودند اما نیازی به حرکت دسته سینه زنی در مراسم هشتم محرم نمی باشد؛ چون حرف اوّل عظمت مراسم ابرکوه را عزداران زنجیر زنی دارد لذا توصیه می کنم که برای سال آینده در هشتم محرم، فقط زنجیر زنی با حضور کلیّه هیئات باشد تا بهتر اُبهت عزاداری شهرستان را به کشور و جهان نشان دهیم.

وی در پایان ضمن توصیه به اینکه نباید پیام های عاشورا را فراموش کرد گفت: تقویت روحیه حسینی و زینبی در مردان و زنان ایران اسلامی، انقلاب را پیروز و تاکنون استمرار بخشید و همین عامل دشمنان توطئه گر و ضد انقلاب را تاکنون ناکام کرده است و اکنون آنچه پیش روی ماست این است که از توطئه های مرموز و نفوذ جبهة یزیدیان لحظه ای غفلت نکنیم و بدانیم که کار دشمن، فتنه، اختلاف افکنی و القاء روحیه بی تفاوتی بین مردم است.

امام جمعه ابرکوه افزود: دشمن برای مثلث جبهه مقاومت، نقشه دارد تا عراق را با قدرت نظامی؛ ایران را با قدرت نرم و سوریه و دیگر کشور های اسلامی را با اعزام تروریسم از پا در آورد و جهان اسلام را به تلّی از خاکستر تبدیل کند؛ تفکّر عاشورائی و رسالت زبینی باید فضا را پُر کند تا عرصه برابلیسیان و بدخواهان تنگ شود و شرارت هایشان مهار شود.

فداکاران انقلاب را نباید تندرو خوانده و آنان را به حاشیه راند

حسینی ادامه داد: راهکار حفظ انقلاب این نیست که شما سیلی خوردگان و فداکاران انقلاب را تندرو خوانده و آنان را به حاشیه برانید و میدان عمل و سرنوشت کشور را به دست عناصر دوتابعیتی که به یقین وامدار تابعیّت دوّمشان هستند بسپارید! به هر حال پیام عاشورای ملت عاشورائی ایران را فراموش نکنید.

وی در پایان با اشاره به ۲۹ مهر سالروز رحلت آیت الله مهدوی کنی (ره) گفت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از درخشان ترین چهره های ماندگار انقلاب و تجسّم فقاهت، عدالت، سیاست و جلوه ای از صداقت و صراحت بود؛ مدیریت او در اداره کمیته های انقلاب در نخستین سال های پیروزی انقلاب و وزارت کشور در بحرانی ترین اوضاع از خاطرات ماندگار تاریخ انقلاب توسط مرد بزرگ انقلابی می باشد.

انتهای پیام / ک




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد