Skip to Content

نمایش محتوا نمایش محتوا

شان نماینده ولی فقیه بیش از این هاست

توهین به امام جمعه یزد با کدام مجوز؟!


براستی جایگاه نماینده ولی فقیه از چنان شانی برخوردار نیست که قبل از وارد آوردن اتهامی به وی اندکی در مورد صحت و سقم ماجرا تحقیق شود؟ تکذیب شما چه سودی برای آبروی از دست رفته دارد؟

به گزارش سرو ابرکوه به نقل از یزد رسا، متن خبر کوتاه و کوبنده بود: «یک خانه قاجاری را در یزد به دلیل آنچه اشتباه مسئولان دفتر امام جمعه یزد خوانده شده، در آغاز هفته میراث فرهنگی تخریب کردند.»


متن کوتاهی که در همان ابتدا بهت و حیرت خواننده را بر می انگیزد. اما بقیه متن هم خواندنی است:
« پشت مسجد ملا اسماعیل یزد‌ (جایی که نماز جمعه در آن برگزار می‌شد) و نزدیکی حرم امام‌زاده جعفر که سال گذشته برای طرح توسعه آن تعدادی خانه تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی تخریب شد‌، یک خانه قاجاری دیگر که واجد ارزش‌های تاریخی بود تخریب شد.


محمد مهدی شرافت، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در این زمینه به خبرنگار ایسنا توضیح داد: براساس طرحی که دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد برای انتقال دفتر ایشان به کنار مکان برگزاری نماز جمعه یزد پیش‌بینی شده بود‌، یک مشاور طرحی را تهیه کرد تا کنار مسجد ملا اسماعیل یزد دفتر ایشان تهیه و ساماندهی شود.»



تا همین جا بسیار هنرمندانه اینگونه القا شد که تخریب این بنا به امام جمعه یزد مربوط می شود!

 

اما ادامه خبر:« وی با تاکید بر اینکه خانه تخریب شده باقی مانده از اواخر دوره قاجار بوده و باید حفظ می‌شد گفت: در زمان تخریب این خانه امام جمعه در یزد نبودند، مطمئن هستم که این اقدام بدون هماهنگی با وی بوده است. اکنون نیز تقاضایی را به دفتر امام جمعه فرستادیم که این بنا باید مانند گذشته بار دیگر بازسازی شود.»


جناب شرافت! اگر اطمینان دارید که این اقدام بدون هماهنگی با امام جمعه بوده است چرا وی را مقصر نشان داده اید؟ چرا تقاضای بازسازی را به دفتر ایشان فرستاده اید؟ اصلا شما به چه حقی به نماینده ولی فقیه حکم می کنید که « باید مانند گذشته بار دیگر بازسازی شود»؟

 

آیا برای باسازی بنای ارگ حکومتی یزد با شماره 2705در تاریخ 22خرداد ماه سال 79 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بود هم تا همین حد شدت و حدت به خرج داده اید؟ همان بنایی که به ادعای مسئول وقت میراث فرهنگی در سال 81 حضرتعالی تخریب کردید تا پارکینگ بسازید را می گویم.

 

«او افزود: اکنون مسئولان دفتر امام جمعه یزد می‌گویند اشتباه شده است، ما نیز با فرض اقدام اشتباه به آنها اعلام کردیم که این بنا باید عینا ساخته شود، چون یک بنای ارزشمند و تاریخی بود.»


ارگ حکومتی یک بنای ارزشمند و تاریخی نبود؟ ارگ حکومتی عیناً بازسازی شد؟

 

«مدیر اداره کل میراث فرهنگی یزد تاکید کرد:امیدواریم که واقعا این تخریب اشتباهی صورت گرفته باشد.»


اگر تخریب به اشتباه صورت گرفته شده باشد چه سودی به حال میراث بر باد رفته ما دارد؟

 

جالب اینکه تنها به فاصله یک روز خود مهندس شرافت گفته های خود را تکذیب می کند. همین فاصله کوتاه باعث می شود این نکته به ذهن آید که عده ای با سو استفاده از نجابت امام جمعه یزد به فکر تخریب جایگاه نماینده ولی فقیه در استان افتاده اند. امروز شایعه ای را به وی نسبت می دهند و فردا خودشان آن را تکذیب می کنند.

اما خواندن متن تکذیبیه هم خالی از لطف نیست.

 

«روز گذشته مصاحبه ای از شرافت مدیرکل میراث فرهنگی یزد توسط خبرگزاری ایسنا منتشر شد که امروز روابط عمومی این اداره توضیحات بیشتری در خصوص آن ارسال کرده است:

متن این مطلب به این شرح است:
مدیر محترم خبرگزاری ایسنا
با سلام و احترام
پیرو درج خبر غیرقانونی خانه تاریخی در مجاورت مسجد ملااسماعیل یزد توضیح زیر جهت انعکاس و تنویر افکار عمومی ایفاد می گردد.

«برابر گزارش فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی اقدامات غیرقانونی صورت گرفته در محدوده ثبتی بافت تاریخی یزد توسط مجریان طرح توسعه مسجد ملااسماعیل یزد بوده و اقدامات حقوقی در این خصوص صورت پذیرفته است و پیگیری موضوع در حال انجام است.»

 

کاش تخریب تمام آثار باستانی بدین صورت پیگیری می شد! ولی یک مساله مهم تر نمی شد قبل از اتهام زنی به نماینده ولی فقیه در استان از یگان حفاظت میراث فرهنگی گزارش می خواستید؟

 

«تصریح می گردد این موضوع هیچگونه ارتباطی با دفتر امام جمعه و نماینده محترم ولی فقیه در استان و شورای تامین استان ندارد.»


به فاصله یک روز چطور به این مهم پی بردید؟ اصلاً می گوئیم طی این یک روز مشغول تحقیق بوده اید؛ بهتر نبود مصاحبه خود را به زمانی بعد از دریافت نتیجه استعلام خود موکول می کردید؟

بهتر نبود در مصاحبه اولیه تنها از تخریب یک بنای تاریخی خبر می دادید و وعده برخورد با متخلفین (البته نه مانند سال 81) را می دادید؟


جناب مهندس! شاید مطالب فوق الذکر  به مذاق حضرتعالی خوش نیاید، اما نگارش این متن تنها به علت یک احساس خطر بود.


جناب شرافت! عده ای سخنان شما را دست آویز حمله به آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان قرار دادند، خطایی که بخشودنی نیست. لازم است یادآور شوم که جایگاه نمایندگی ولی فقیه بالاتر از خود نماینده است. عده ای سعی کردند امام جمعه یزد را بی قانون جلوه دهند...

 

جناب شرافت! مبادا مانند ماجرای تدفین شهدای گمنام این بار هم فریب بخوریم!

م. صداقت
 




Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


شهرستان ابرکوه شهرستان ابرکوه

استان یزد استان یزد